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J-GLOBAL ID:201101000806375876   Update date: Sep. 20, 2022

KAJINAMI Tomoki

カジナミ トモキ | KAJINAMI Tomoki
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://honwaka-nonbiri.sakura.ne.jp/
Research field  (4): Entertainment and game informatics ,  Human interfaces and interactions ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Web and service informatics
Research keywords  (10): e-Sports ,  エンタテインメントコンピューティング ,  ゲーム ,  インタラクション ,  発想支援 ,  データマイニング ,  ユーザインタフェース ,  意思決定 ,  情報可視化 ,  Webインテリジェンス
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2016 - 2018 テキストマイニングとゲーミフィケーションの融合によるスマートフォン依存症の抑制手法に関する研究
  • 2014 - 2016 e-Sportsにおけるプレイの魅力を伝える情報提示手法に関する研究
  • 2013 - 2014 対戦型格闘ゲームプレイヤーの戦略戦術的思考の遷移に関する研究
  • 2011 - 2012 インタラクティブな情報分析インタフェースを用いたゲームプレイヤーの思考の可視化
  • 2008 - 2010 人間の意思決定を支援する, 情報可視化技術を用いた対話的なインタフェース
Papers (36):
  • Tomoki Kajinami, Ryohei Oda. An Interface for Supporting Post-Match Play-by-Play Analysis of a Fighting Game Based on the Players' Eye Movements. 2022. 10. 1. 1-15
  • 小澤蓮, 梶並知記. FPSゲームにおける角待ちに注目した可視化インタフェース. 日本デジタルゲーム学会第12回年次大会. 2022. 特選トラック. 23-26
  • 山口智哉, 榎本修也, 梶並知記. タップ精度と譜面認識に着目したスマートフォン向けリズムゲームにおける初心者プレイ技術向上支援. 日本デジタルゲーム学会第11回年次大会. 2021. 特選トラック. 13-16
  • Tomoki Kajinami, Yousuke Miyauchi. Observer Interface Focused on Trends of Character Movement and Stamina in Fighting Games. 2020 IEEE Conference on Games (CoG). 2020
  • 須藤遊野, 澁澤圭亮, 梶並知記. プレイヤーの視線とキャラクターの位置関係に基づく1対1対戦型ゲーム向け振り返り支援インタフェース. 日本デジタルゲーム学会第10回年次大会. 2020. 特選トラック. 12-15
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MISC (70):
  • 小澤蓮, 梶並知記. FPSゲームにおける非熟練者向けのミニマップ着目音声ガイドシステム. 日本デジタルゲーム学会第12回年次大会. 2022. 49-52
  • 小林竜汰, 梶並知記. サッカービデオゲームにおけるフォワードの動きに着目した初心者プレイヤー支援システム. 第30回デジタルコンテンツクリエーション(DCC)研究会. 2022. 2022-DCC-30. 36
  • 藤井寛己, 梶並知記. FPSゲームにおける非熟練者向けのマウス感度設定支援システム. 第30回デジタルコンテンツクリエーション(DCC)研究会. 2022. 2022-DCC-30. 35
  • 増山嘉人, 松井紘儀, 梶並知記. サッカービデオゲーム初心者を対象としたパス成功率向上支援システム. 第30回デジタルコンテンツクリエーション(DCC)研究会. 2022. 2022-DCC-30. 34
  • 小林竜汰, 梶並知記. サッカーゲームにおけるフォワードの動きに着目した初心者支援手法の検討. 日本デジタルゲーム学会夏季研究発表大会2021. 2021. 31-34
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Education (3):
  • 2006 - 2010 Tokyo Metropolitan University Graduate School of System Design Graduate School of System Design
  • 2004 - 2006 Tokyo Metropolitan Institute of Technology
  • 1999 - 2004 Tokyo Metropolitan Institute of Technology Department of Engineering Department of Electronic Systems Engineering
Professional career (1):
  • 博士(工学)
Work history (6):
  • 2021/04 - 現在 Bunkyo University Faculty of Information & Communications
  • 2019/04 - 2021/03 Bunkyo University Faculty of Information & Communications
  • 2016/04 - 2019/03 Okayama University of Science Faculty of Informatics
  • 2012/04 - 2016/03 Kanagawa Institute of Technology Faculty of Information Technology
  • 2010/09 - 2012/03 Tokyo University of Technology School of Computer Science
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Committee career (10):
  • 2021/04 - 現在 情報処理学会 DCC研究会 運営委員
  • 2018/04 - 現在 日本デジタルゲーム学会 研究委員
  • 2016/08 - 現在 ARG Webインテリジェンスとインタラクション研究会 運営委員
  • 2016 - 現在 情報処理学会 ネットワークサービスと分散処理 特集号編集委員
  • 2011/04 - 現在 日本デジタルゲーム学会 学会誌編集委員
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Awards (11):
  • 2022/02 - 日本デジタルゲーム学会 第12回年次大会 学生大会奨励賞 FPSゲームにおける非熟練者向けのミニマップ着目音声ガイドシステム
  • 2022/02 - 日本デジタルゲーム学会 第12回年次大会 学生大会奨励賞 FPSゲームにおける角待ちに注目した可視化インタフェース
  • 2021/03 - 日本デジタルゲーム学会 若手奨励賞
  • 2020/03 - 日本デジタルゲーム学会 第10回年次大会 学生大会奨励賞 プレイヤーの視線とキャラクターの位置関係に基づく1対1対戦型ゲーム向け振り返り支援インタフェース
  • 2019/03 - 日本デジタルゲーム学会 第9回年次大会 学生大会奨励賞 視線に着目した対戦型格闘ゲームの試合振り返り支援インタフェース
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Association Membership(s) (6):
ACM ,  Japan Society of Information and Knowledge ,  DIGITAL GAMES RESEARCH ASSOCIATION JAPAN ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE ,  INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN ,  JAPAN SOCIETY FOR FUZZY THEORY AND INTELLIGENT INFORMATICS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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