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J-GLOBAL ID:201101001286128907   Update date: Sep. 27, 2021

Ono Jouji

Ono Jouji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • Context Approach to Develop the model of value co-creation
  • Service Marketing
Papers (20):
  • 「JCSIによる顧客満足モデルの構築」. 『マーケティング・ジャーナル』(日本マーケティング協会). 2010. 117
  • 「契約型サービスにおける顧客関係」. 『マーケティング・ジャーナル』(日本マーケティング協会). 2008. 110. 15-27
  • 「顧客満足に関する5つの質問」. 『マーケティング・ジャーナル』(日本マーケティング協会). 2008. 107. 44-58
  • 「顧客関係構築のロードマップ:研究展望」. 『慶應経営論集』(慶應義塾大学経営管理学会). 2007. 73-90
  • 「顧客起点のサービス・マーケティング」. 『一橋ビジネス・レビュー』(一橋大学イノベーション研究センター,東洋経済新報社). 2006. 20-35
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Books (8):
  • 『顧客満足[CS]の知識』
    『日経文庫』(日本経済新聞出版社) 2010
  • 「顧客満足とコミュニケーション」,『消費者・コミュニケーション戦略』(田中 洋,清水 聰編)
    『現代のマーケティング戦略4』(有斐閣) 2006
  • 『フードサービス企業における情報化戦略とテクノロジー』(上田隆穂,藤居譲太郎,田中伸英,高橋郁夫,小野譲司編),「フードサービス企業の成長戦略と情報」,「フードサービス企業の競争戦略と情報」
    中央経済社 2004
  • 「顧客価値の再定義によるカスタマー・エクィティの最適化」,『顧客ロイヤルティの時代』(嶋口充輝,内田和成編)
    同文舘出版 2004
  • 「ハイタッチサービスの仕組み革新」,『仕組み革新の時代』(嶋口充輝編)
    有斐閣 2004
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Works (8):
  • (書評)「顧客リレーションシップ戦略」
    2007 -
  • J.L.Heskett,W.E.Sasser,L.A.Schkesinger "The Value Profit Chain"(『バリュー・プロフィット・チェーン』)
    2004 -
  • (書評)「マーケティング・レボリューション」
    2004 -
  • R.C.Blattherg,Gay Getz,J.S.Thamas"Customer Equity"(『顧客資産のマネジメント』)
    2002 -
  • P.Laaksonen"Consumer Involvement"(『消費者関与』)
    1998 -
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Education (4):
  • 1994 - 2000 Keio University
  • 1994 - 2000 Keio University
  • 1992 - 1994 Meiji University
  • 1988 - 1992 Meiji University
Professional career (3):
  • 学士(商学) (明治大学)
  • 修士(商学) (明治大学)
  • 博士(経営学) (慶應義塾大学)
Work history (8):
  • 2011/04/01 - 現在 School of Business School of Business Department of Marketing Professor
  • 2009/04 - 現在 Lecturer
  • 2010/04 - 2011/03 Professor
  • 2007/04 - 2010/03 Associate Professor
  • 2004/04 - 2007/03 Associate Professor
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Committee career (14):
  • 2010/06 - 現在 日本福祉用具供給協議会福祉用具貸与サービスに対する利用者の評価に関する調査研究会委員 委員
  • 2009/09 - 現在 サービス産業生産性協議会CS(顧客満足度)フォーラム委員 委員
  • 2008/11 - 2010/03 財団法人社会経済生産性本部サービス産業生産性協議会サービスマネジメント研究会コーディネータ コーディネータ
  • 2005 - 2010 D2コミュニケーションズ主催モバイル広告大賞選考委員会委員 委員
  • 2007 - 2008 経済産業省特定非営利活動法人サービス産業振興機構体験交流観光・集客サービスビジネス化研究会 委員
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Association Membership(s) (2):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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