Rchr
J-GLOBAL ID:201101010248304296   Update date: Dec. 16, 2024

Yokoyama Satoru

ヨコヤマ サトル | Yokoyama Satoru
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://park.saitama-u.ac.jp/~syokoyama/
Research field  (4): Foreign language education ,  Experimental psychology ,  Basic brain sciences ,  Foreign language education
Research keywords  (14): 遠隔教育 ,  高等教育 ,  学習心理学 ,  学習科学 ,  EdTech ,  教育工学 ,  アクティブ・ラーニング ,  英語学習 ,  オンラインエデュケーション ,  e-learning ,  自己効力感 ,  モチベーション ,  learning, memory ,  cognitive neuroscience
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2022 - 2027 e-learningでの英語学習成果に対するモチベーション・自己効力感の影響
  • 2018 - 2022 英語学習成果に対する学習者の自己効力感の影響:横断研究及び介入研究による実証研究
  • 2016 - 2019 多読学習がなぜリスニング力も向上させるのか?:反応時間とNIRSによる検証
  • 2015 - 2019 Understanding, measuring, and promoting crucial 21st century skills: Global communication, deep learning, and critical thinking competencies
  • 2014 - 2018 An exploratory study of the relationship between proficiency and the speed of brain response during second language processing
Show all
Papers (59):
  • Satoru Yokoyama. Impact of Academic Self-Efficacy on Online Learning Outcomes: A Recent Literature Review. EXCLI Journal. 2024. 23. 960-966
  • Satoru Yokoyama. No Transfer Effect of English Language Learning Academic Self-Efficacy on Outcomes of Non-English-Language Learning. CONFERENCE PROCEEDINGS 16th International Conference lnnovation in Language Learning. 2023. 119-121
  • Satoru Yokoyama. The Relationship between Interest in Learning Materials and Learning Motivation and Self-Efficacy in Higher Education Blended Foreign Language Learning Settings. CONFERENCE PROCEEDINGS 14th International Conference Innovation in Language Learning. 2021. 14-19
  • Satoru Yokoyama. No Gender Difference Exists in Academic Self-Efficacy Improvement for Higher Education Blended Foreign Language Learning. CONFERENCE PROCEEDINGS 13th International Conference Innovation in Language Learning. 2020. 27-30
  • 横山 悟. 高等教育における語学教育へのe-learning導入効果の検証. 千葉科学大学紀要. 2020
more...
MISC (35):
more...
Books (13):
  • 大学教育の本質
    総説出版 2021
  • English training book for CIS students.
    2017
  • Bilingualism: Cultural Influences, Global Perspectives and Advantages/Disadvantages.
    Nova Science 2016
  • 英語教育学と認知心理学のクロスポイント: 小学校から大学までの英語学習を考える
    北大路書房 2016
  • Q&A心理学入門
    ナカニシヤ出版 2015
more...
Lectures and oral presentations  (17):
  • 2022年度から始まる、埼大生英語力向上計画
    (埼玉大学記者会見 2021)
  • 英語学習を続けるためには「自己効力感」が大切〜埼玉大学 横山教授インタビュー〜
    (ワールド・ファミリー、バイリンガルサイエンス研究所 2021)
  • 学習心理学・認知神経科学に基づくやる気の出し方と効率的学習方法
    (日立第一高等学校出張講義 2020)
  • e-learning実施に関わるmoodle活用法
    (FD講演会 2020)
  • 脳科学・心理学・発達障害の最新の知見
    (教員免許講習 2019)
more...
Professional career (1):
  • 博士 (東北大学)
Work history (4):
  • 2020/04 - 現在 Saitama University the Center for English Education and Development professor/director
  • 2018/04 - 2020/03 Chiba Institute of Science Faculty of Pharmacy Professor
  • 2014/04 - 2018/03 Chiba Institute of Science Associate professor
  • 2007/04 - 2014/03 Tohoku University Institute of Development, Aging, and Cancer Assistant professor
Committee career (5):
  • 2024/09 - 現在 PACLIC Scientific Committee
  • 2010/03 - 現在 Frontiers in Language Sciences Review editor
  • 2010/03 - 2023/08 PACLIC Program committee
  • 2008/12 - 2015/03 The Open Medical Imaging Journal Editorial board
  • 2009/08 - 2014/03 The Open Applied Linguistics Journal Editorial board
Awards (2):
  • 2009/01 - 東北大学 東北大学加齢医学研究所研究奨励賞
  • 2007/03 - 東北大学 総長賞
Association Membership(s) (2):
PACLIC (Pacific Asia Conference on Language, Information and Computation) ,  日本英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page