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J-GLOBAL ID:201101026525556579   Update date: Feb. 01, 2024

Yutaka Saito

サイトウ ユタカ | Yutaka Saito
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (6): 自己調整学習 ,  モデル化 ,  メンタリング ,  オンライン学習支援(メンタリング) ,  eラーニング ,  教育工学
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2012 - 2013 Development and Assessment of Dual Support System; Designed for Learners'SRL Skill-Acquisition and e-Mentors' Lord Reduction
  • 2011 - 2013 The macroscopic pattern at a crowd level observed in collective behaviors by a group of learners
  • 2011 - 2013 Development and Evaluation of Collaborative Learners' Support Model and e-Mentors' Workload Reduction System in e-Learning
  • 2009 - 2011 Development and Evaluation of e-Mentor Support System thatPromotes Learners' Self-Regulation in e-Learning Development and Evaluation of e-Mentor Support System thatPromotesLearners' Self-Regulation in e-Learning
  • 2008 - オンライン学習支援を考慮した学習ポータルに関する研究
Papers (6):
  • Masanori Yamada, Yoshiko Goda, Takeshi Matsuda, Yutaka Saito, Hiroshi Kato, Hiroyuki Miyagawa. How does self-regulated learning relate to active procrastination and other learning behaviors?. JOURNAL OF COMPUTING IN HIGHER EDUCATION. 2016. 28. 3. 326-343
  • Yoshiko Goda, Masanori Yamada, Hiroshi Kato, Takeshi Matsuda, Yutaka Saito, Hiroyuki Miyagawa. Procrastination and other learning behavioral types in e-learning and their relationship with learning outcomes. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 2015. 37. 72-80
  • Yoshiko Goda, Masanori Yamada, Takeshi Matsuda, Hiroshi Kato, Yutaka Saito, Hiroyuki Miyagawa. EFFECTS OF HELP SEEKING TARGET TYPES ON COMPLETION RATE AND SATISFACTION IN E-LEARNING. 7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013). 2013
  • Masanori Yamada, Yoshiko Goda, Yutaka Saito, Takeshi Matsuda, Hiroshi Kato, Hiroyuki Miyagawa. SYSTEM DESIGN FOR E-MENTOR SUPPORT SYSTEM WITH PREDICTION OF LEARNING STYLE. EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES. 2011. 6009-6017
  • Yoshiko Goda, Masanori Yamada, Hiroshi Kato, Takeshi Matsuda, Yutaka Saito, Hiroyuki Miyagawa. PRELIMINARY DEVELOPMENT OF LEARNER SUPPORT PREDICTION MODEL FOR E-LEARNING BASED ON SELF-REGULATED LEARNING FACTORS. 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2010). 2010. 1960-1967
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MISC (30):
  • Masanori Yamada, Yoshiko Goda, Takeshi Matsuda, Yutaka Saito, Hiroshi Kato, Hiroyuki Miyagawa. Self-Regulator: Preliminary Research of the Effects of Supporting Time Management on Learning Behaviors. Proceedings - IEEE 17th International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2017. 2017. 370-372
  • GODA Yoshiko, YAMADA Masanori, MATSUDA Takeshi, KATO Hiroshi, SAITO Yutaka, MIYAGAWA Hiroyuki. Plan and Reflection of Self-regulated Learning : Perspectives of Outside Classroom Learning Hours and English Proficiency(Paper on Educational Practice Research,<Special Issue>Learning Environment and Learning Support in One-to-One Computing Stage). Japan Journal of Educational Technology. 2014. 38. 3. 269-286
  • SAITO Yutaka, MATSUDA Takeshi, GODA Yoshiko, YAMADA Masanori, KATO Hiroshi, MIYAGAWA Hiroyuki. Development and Evaluation of an e-Mentors' Workload Reduction System; Based on Planning Phase in Learners' Self-Regulation. Japan Journal of Educational Technology. 2012. 36. 1. 9-20
  • 宮川裕之, 加藤浩, 松田岳士, 齋藤裕, 山田政寛, 合田美子. 科学研究費時補助金基盤研究(B)課題番号21300312「自己調整学習を促進するメンタリング支援システムの開発と評価」 報告書. 科学研究費時補助金基盤研究(B)課題番号21300312「自己調整学習を促進するメンタリング支援システムの開発と評価」 報告書. 2012
  • 合田 美子, 山田 政寛, 加藤 浩, 松田 岳士, 齋藤 裕, 宮川 裕之. 非同期分散型eラーニングにおける自己調整学習尺度. 大学教育年報. 2012. 15. 15. 9-20
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Patents (1):
Books (2):
  • eラーニング専門家のためのインストラクショナルデザイン
    NetLibrary 2009 ISBN:9784501910907
  • eラーニング専門家のためのインストラクショナルデザイン
    東京電機大学出版局 2006 ISBN:9784501541200
Lectures and oral presentations  (13):
  • オンライン学習支援者のためのコミュニケーション機能の評価
    (日本教育工学会第25回全国大会(共同) 2009)
  • オンライン学習支援者を意識したSRL学習のための学習ポータルの要件定義
    (教育システム情報学会第33回全国大会(共同) 2008)
  • 計画段階に注目した学習支援者負荷軽減システムに関する研究
    (日本教育工学会第24回全国大会(共同) 2008)
  • eラーニングを活用した情報戦略系人材育成プログラムの授業設計
    (電気学会平成19年度全国大会(共同) 2007)
  • eラーニング専門家育成プログラムの概要と運営方針
    (2006年度組織学会研究発表大会(共同) 2006)
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Works (4):
  • 社会人の学びなおしニーズ対応教育推進プログラム「主婦・団塊世代等社会人経験を有する人材に対するオンライン学習支援者育成プログラム」(研究分担者)
    2008 - 2011
  • 「eラーニングによる国際連携の課題-専門人材育成による貢献」(『メディア教育研究』((独)メディア教育センター))
    2006 -
  • 2,3.1,3.4,4.8,8担当,「e-Learning専門家の人材育成」(『平成17年度現代的ニーズ取組支援プログラム成果報告書』(青山学院大学総合研究所))
    2006 -
  • 4章~7章,「新規事業開発のための情報化戦略プロジェクトにおけるITマネージャの育成プログラム開発のための調査研究」(『平成16年度技術経営人材育成プログラム導入促進事業調査報告書』(経済産業省))
    2005 -
Education (3):
  • 2003 - 2006 Waseda University
  • 2000 - 2002 Aoyama Gakuin University
  • 1992 - 1996 Bunkyo University Faculty of Information & Comunications Department of Information Systems
Work history (7):
  • 2013/04 - 2014/03 University of Tsukuba Faculty of Medicine
  • 2011/04 - 2013/03 Aoyama Gakuin University
  • 2008/04 - 2011/03 Aoyama Gakuin University Human Innovation Research Center
  • 2005/04 - 2008/03 Aoyama Gakuin University
  • 2003/04 - 2006/03 Bunkyo University
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Committee career (4):
  • 2004 - 2005 経済産業省情報基盤整備(アジアeラーニングの推進)eラーニングの専門家ワーキンググループ(WG3)委員
  • 2003 - 2004 先端学習基盤協議会(ALIC)次世代研究部会ブレンディッド型学習研究タスクフォース委員
  • 2003 - 2004 先端学習基盤協議会(ALIC)高等教育インストラクショナルデザインインタスクフォース委員
  • 2000 - 2001 中小企業総合事業団中小企業大学校東京校「中小企業大学校における遠隔研修のシステム構築・教材開発等の検討準備」検討委員
Awards (1):
  • 2006/11 - 日本教育工学会 第20回論文賞
Association Membership(s) (3):
INFORMATION SYSTEMS SOCIETY OF JAPAN ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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