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J-GLOBAL ID:201101033700776893   Update date: Dec. 18, 2024

Yamamori Koyo

Yamamori Koyo
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/60370079
Research field  (3): Educational psychology ,  Education - general ,  Educational technology
Research keywords  (10): Educational Psychology ,  Educational Technology ,  Physiological Psychology ,  Instruction and Learning ,  Educational Assessment ,  Educational Measurement ,  Formative Assessment ,  Class Size ,  Classroom Assessment ,  クラスサイズ
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2022 - 2027 Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.
  • 2017 - 2022 Panel data studies of class-size impact on the transition of academic achievement and motivation
  • 2016 - 2018 Experimental study of class size effect on teachers' feedback on pupils: with immediate and continuous measurement of pupils' body movement frequency.
  • 2013 - 2017 Class size and instructional or assessment method interaction on longitudinal academic achievement change.
  • 2009 - 2012 Relationship between junior high school students'motivational change and teachers' lesson improvement corresponding to the revised national curriculum.
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Papers (21):
  • Koyo Yamamori. A Comprehensive Review of The Literature Corresponding to Contemporary/Societal Demand in Educational Technology and Its Related Areas of Educational Research. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 47. 4. 543-551
  • Koyo Yamamori. Class size difference in the five-year transition of elementary school students’ Japanese-language achievement. The Japanese Journal Of Educational Research. 2023. 90. 2. 273-284
  • Koyo YAMAMORI, Yuichiro NAGANO, Masaru TOKUOKA, Kunihiro KUSANAGI, Yoshihiro OOUCHI. Capturing Teachers’ Cognitive Load Throughout Lessons Using Physiological Psychological Indices. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 47. 1. 127-139
  • Koyo Yamamori, Kunihiro Kusanagi, Yoshihiro Oouchi, Masaru Tokuoka. Class Size and Class-Size Change Co-occurring with School Transition Impact on the Academic Achievement of Standardized Score Trends: Fourth to Eighth Grade Japanese language, Social Studies, and Science. The Japanese journal of developmental psychology. 2022. 33. 4. 391-406
  • Koyo YAMAMORI, Takashi ITO. Systematic review of the teaching-learning process studies using physiological psychological indices or body movement measurements. Japan Journal of Educational Technology. 2022. 46. 1. 171-182
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MISC (35):
  • 山森 光陽. 学力に影響を与える諸要因の効果のスーパーシンセシスによる知見と問題解決における理知的な推論-「教育の効果」をどう読むか-. 指導と評価. 2018. 64. 7. 42-44
  • 山森 光陽. 評価結果を戻さないことが学習者に与える影響と評価結果の戻しによる学力格差の解消. 指導と評価. 2018. 64. 2. 39-41
  • 山森 光陽. 評価結果の戻しの効果を左右する要因. 指導と評価. 2017. 63. 12. 36-38
  • 山森 光陽. 日本における評価結果の戻しの研究知見(2). 指導と評価. 2017. 63. 10. 37-39
  • 山森 光陽. 日本における評価結果の戻しの研究知見(1). 指導と評価. 2017. 63. 8. 51-53
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Books (11):
  • 学校に還す心理学 : 研究知見からともに考える教師の仕事
    ナカニシヤ出版 2020 ISBN:9784779514500
  • たのしいベイズモデリング2 : 事例で拓く研究のフロンティア
    北大路書房 2019 ISBN:9784762830402
  • 教師のための説明実践の心理学
    ナカニシヤ出版 2019 ISBN:9784779514111
  • Rで学ぶマルチレベルモデル : Mplusによる発展的分析
    朝倉書店 2019 ISBN:9784254122374
  • 教育の効果 : メタ分析による学力に影響を与える要因の効果の可視化
    図書文化社 2018 ISBN:9784810076868
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Lectures and oral presentations  (48):
  • テスト結果の活用(大会実行委員会企画シンポジウム(公開))
    (日本テスト学会 第22回大会 2024)
  • 一般化可能性理論を適用した授業観察の信頼性の検討と改善
    (日本教育工学会2023年秋季全国大会(第43回) 2023)
  • Nonlinearity of class size effect on academic achievement
  • Which grades does class size impact on academic achievement transition?
  • 海苔づくりを通して見た都市沿岸域の環境評価に関する予察的研究-その3
    (日本沿岸域学会 2022年度 研究討論会(第34回) 2022)
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Education (2):
  • 2001 - 2003 Waseda University Graduate School of Education
  • 1999 - 2001 Waseda University Graduate School of Education
Professional career (2):
  • 博士(教育学) (早稲田大学)
  • 修士(教育学) (早稲田大学)
Work history (13):
  • 2024/04 - 現在 Nihon University College of Economics Professor
  • 2023/12 - 現在 Yamagata University Visiting Professor
  • 2015/04 - 現在 Waseda University Graduate School of Education Part-time Lecturer
  • 2009/04 - 現在 Bunkyo University Part-time Lecturer
  • 2008/04 - 現在 Tsuda College Part-time Lecturer
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Committee career (24):
  • 2022/04 - 現在 香川大学教育学部附属高松小学校 文部科学省研究開発学校運営指導委員
  • 2021/05 - 現在 東京都教育委員会 小学校教科担任制等推進のための研究・開発委員会 委員
  • 2021/04 - 現在 港区お台場アカデミー(港陽小学校,港陽中学校,にじのはし幼稚園)学校運営協議会長
  • 2019/05 - 現在 荒川区教育委員会 荒川区就学前教育と小学校教育との一層の円滑な接続を図るための 教育課程研究・開発委員会委員
  • 2015/10 - 現在 東京都教育委員会 東京都学力向上施策検討委員会委員
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Association Membership(s) (4):
日本教育学会 ,  日本教育工学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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