Rchr
J-GLOBAL ID:201101037592315162   Update date: Oct. 07, 2024

JOHJI MURAMOTO

ムラモト ジョウジ | JOHJI MURAMOTO
Affiliation and department:
Research field  (3): Special needs education ,  Clinical psychology ,  Social welfare
Research keywords  (6): 感覚の特異性 ,  強度行動障害 ,  障害福祉 ,  行動分析 ,  知的障害 ,  自閉スペクトラム症
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2024 - 2029 Development of psychological educational support system for students with intellectual disabilities experiencing mental health and challenging behavior
  • 2023 - 2028 Development of the Preventive Support Strategies for Severe Behavioral Disorder Based on Public Health
  • 2023 - 2026 Organizational Behavior Management in Various Welfare Facilities Starting with Behavioral Records
Papers (19):
  • Masahiko Inoue, Kenichi Ohkubo, Shoji Okamura, Kunihiro Okamoto, Akiko Kuramitsu, Mae Shimoyama, Ritsu Takuma, Johji Muramoto. Guidelines for Interventions With Individuals With Severe Behavioral Disorders. Japanese Journal of Behavior Analysis. 2024. 38. 2. 141-147
  • Johji Muramoto. A Team Approach to Supporting Persons with Challenging Behavior in Disability Support Institutions : An Applied Behavior Analysis Perspective. Kyushu journal of social work. 2024. 6. 3-16
  • Johji Muramoto. Community Life Support for Person on the Autism Spectrum with Challenging Behaviors : In Collaboration with Consultation Support Specialist. Kyusyu Journal of Social Work. 2022. 5. 7-13
  • Johji Muramoto. A Case Study on Reducing Behavior Problems of Persons with Intellectual Disabilities Using Online Consultation for Support Staff of Institutional Residential Support Services. Kyusyu Journal of Social Work. 2022. 5. 1-6
  • Unraveling "Difficult Cases"-Challenging Behavior, Intellectual Disabilities, and Autism. Clinical Psychology. 2022. 22. 4. 449-454
more...
MISC (7):
  • Inoue,Masahiko, Sonoyama,Shigeki, Muramoto,Jouji, Sakurai,Midori, Kuramitu,Akiko, Kondou,Hirohiko. Effects of Staff Training and Consultation for Persons with Severe Behavioral Problem. 2011. 29. 26
  • 園山 繁樹, 野口 幸弘, 倉光 晃子, 村本 浄司, 北原 佶. 激しい行動問題を示す人たちへの行動的アプローチを現場職員と外部専門家が協働してどのように実践するか?(自主シンポジウム44,日本特殊教育学会第46回大会シンポジウム報告). 特殊教育学研究. 2009. 46. 5. 377-378
  • 平澤, 紀子, 末永, 統, 村本, 浄司, 早坂, 裕実子, 奥田, 健次. 発達障害児者の行動問題から教育・福祉の充実を目指すPBS(1) : 制約のある環境からサービス向上への転換(自主シンポジウム43,日本特殊教育学会第45回大会シンポジウム報告). 特殊教育学研究. 2008. 45. 5. 341-342
  • PEI,Hong, MURAMOTO,Johji. P1-41 Case study about teaching money skill to children with autism. 2008. 26. 65
  • MATSUSHITA Hiroyuki, MURAMOTO Johji, SONOYAMA Shigeki. P2-36 Teaching "Janken" skills for a child with autistic disabilities : The effects of training with conditional discrimination. 2008. 26. 102-102
more...
Books (10):
  • 福祉心理学(日本福祉心理学会研修テキスト):基礎から現場における支援まで
    2021
  • 2021年版 社会福祉士試験 ズバリ予想問題集
    ナツメ社 2020
  • 施設職員ABA支援入門 : 行動障害のある人へのアプローチ
    学苑社 2020 ISBN:9784761408121
  • 行動分析学事典
    丸善出版 2019
  • 自閉症儿童成人指導指南「自我管理」
    浙江科学技术出版社 2019
more...
Lectures and oral presentations  (43):
  • 知的障害者・自閉症者へのトイレットトレーニング
    (あすなろの郷研修 2023)
  • 行動障害のある人への支援
    (社会福祉法人征峯会 2023)
  • 行動障害のある人への支援-チームアプローチとPBSと感覚の話-
    (茨城県発達障害者支援センター強度行動障害(発達障害)セミナー 2023)
  • 行動障害と感覚とABAと心理的安全性
    (令和4年度あすなろの郷セミナー 2022)
  • 強度行動障害のある人への 理解と支援 -ABAに基づく支援から-
    (埼玉県立精神医療センター研修 2022)
more...
Education (2):
  • 2005 - 2009 University of Tsukuba
  • 2003 - 2005 University of Tsukuba
Professional career (2):
  • 博士(行動科学) (筑波大学)
  • 修士(教育学) (筑波大学)
Work history (4):
  • 2021/04 - 現在 Kyushu University of Nursing and Social Welfare Faculty of Nursing and Welfare Department of Social Welfare
  • 2014/04 - 2021/03 Tokyo University of Social Welfare School of Social Welfare Department of Social Welfare
  • 2010/04 - 2014/03 知的障害者総合援護施設 茨城県立あすなろの郷 研究員
  • 2009/08 - 2010/03 筑波大学大学院人間総合科学研究科 博士特別研究員
Awards (1):
  • 障害科学学会 平成24年度障害科学学会実践賞
Association Membership(s) (9):
JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF SOCIAL WELFARE ,  日本発達障害学会 ,  障害科学学会 ,  日本福祉心理学会 ,  日本自閉症スペクトラム学会 ,  日本行動分析学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本 DCD学会 ,  日本障害者虐待防止学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page