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J-GLOBAL ID:201101079296889948   Update date: Jun. 14, 2023

Ariga Atsunori

アリガ アツノリ | Ariga Atsunori
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (2): https://sites.google.com/site/atsuariga/https://researchmap.jp/read0155235?lang=en
Research field  (2): Experimental psychology ,  Cognitive sciences
Research keywords  (15): Decision making ,  Perception ,  Object perception ,  Implicit cognition ,  Vigilance ,  Sustained attention ,  Affordance ,  Preference ,  Social Cognition ,  Cognitive Control ,  Attention ,  Consumer Behavior ,  Consumer Psychology ,  Cognitive Science ,  Cognitive Psychology
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2022 - 2025 音に見る空間:ピッチに内在する空間的音象徴の解明
  • 2018 - 2021 消費者行動における無意識と潜在意識の探求
  • 2017 - 2021 モノに宿った自己が形成する心理空間の解明
  • 2017 - 2021 モノに宿った自己が形成する心理空間の解明
  • 2018 - 2019 「福島県産」に対する消費者の買い控えと潜在的態度の関係についての研究
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Papers (40):
  • Fuminori Ono, Yuki Yamada, Kohske Takahashi, Kyoshiro Sasaki, Atsunori Ariga. Backward illusory line motion: Visual motion perception can be influenced by retrospective stimulation. Journal of Vision. 2023. 23. 6. 6-6
  • Zoltan Kekecs, Bence Palfi, Barnabas Szaszi, Peter Szecsi, Mark Zrubka, Marton Kovacs, Bence E. Bakos, Denis Cousineau, Patrizio Tressoldi, Kathleen Schmidt, et al. Raising the value of research studies in psychological science by increasing the credibility of research reports: the transparent Psi project. Royal Society Open Science. 2023. 10. 2. 191375
  • Atsunori Ariga. Predicted vs. Perceived Weight Based on Packaging Design. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 3. 17-26
  • 元木康介, 米満文哉, 有賀敦紀. 消費者行動研究における再現性問題と研究実践. 消費者行動研究. 2021
  • Fuka Ichimura, Miho Moriwaki, Atsunori Ariga. Romantic bias in judging the attractiveness of faces from the back. Journal of Nonverbal Behavior. 2021
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MISC (1):
  • https://sites.google.com/site/atsuariga/publications-presentations を参照してください. 2022
Books (5):
  • 美しさと魅力の心理
    ミネルヴァ書房 2019
  • 基礎心理学ハンドブック
    朝倉書店 2018
  • 日常と非日常からみるこころと脳の科学
    コロナ社 2017
  • Rediscovering the Essentiality of Marketing
    Springer 2016
  • 実験心理学:なぜ心理学者は人の心がわかるのか?
    ナツメ社 2012
Lectures and oral presentations  (1):
  • https://sites.google.com/site/atsuariga/publications-presentations を参照してください
Education (3):
  • 2006 - 2009 The University of Tokyo 人文社会系研究科 基礎文化研究専攻
  • 2004 - 2006 The University of Tokyo 人文社会系研究科 基礎文化研究専攻
  • 2000 - 2004 Hiroshima University 教育学部
Professional career (2):
  • 修士(心理学) (東京大学)
  • 博士(心理学) (東京大学)
Work history (8):
  • 2022/04 - 現在 Chuo University Faculty of Letters Professor
  • 2020/04 - 2022/03 Hiroshima University
  • 2016/04 - 2020/03 Hiroshima University Graduate School of Integrated Arts and Sciences Associate Professor
  • 2014/04 - 2016/03 Rissho University Faculty of Psychology Associate Professor
  • 2011/04 - 2014/03 Rissho University Faculty of Psychology Lecturer
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Committee career (12):
  • 2022 - 現在 日本消費者行動研究学会 編集委員
  • 2021 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2021 - 現在 日本基礎心理学会 編集委員
  • 2020 - 現在 日本認知心理学会 消費者行動研究部会 代表
  • 2020 - 現在 日本基礎心理学会 理事
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Awards (15):
  • 2022 - 日本心理学会 特別優秀発表賞
  • 2021 - 日本心理学会 国際賞奨励賞
  • 2020 - 日本基礎心理学会 錯視・錯聴コンテスト入賞
  • 2020 - 日本基礎心理学会 錯視・錯聴コンテスト入賞
  • 2019 - 日本認知心理学会 優秀発表賞(総合性評価部門)
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Association Membership(s) (7):
日本認知心理学会 ,  日本心理学会 ,  日本基礎心理学会 ,  Vision Sciences Society ,  Society for Neuroscience ,  Psychonomic Society ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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