Research field (3):
Design
, Human interfaces and interactions
, Entertainment and game informatics
Research theme for competitive and other funds (4):
2020 - 2023 Dynamic Design of a Game Level Using Higher-Dimensional Emotional Maps Using Biological Information
2018 - 2023 Dynamic and individual VR sick prevention system using multi physiological instruments embedded within VR headset
2017 - 2020 Game action design considering gaze range for VR game contents
2012 - 2014 A research of analysis and evaluation method for motion picture scenario using EEG
Papers (39):
Ryuta Motegi, Yoshihisa Kanematsu, Naoya Tsuruta, Koji Mikami, Kunio Kondo. Character making education by DREAM process. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. 809. 1663-1670
Yoshihisa Kanematsu, Ryuta Motegi, Naoya Tsuruta, Koji Mikami, Kunio Kondo. Directing scheme support method based on analysis of angry characters. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. 809. 1324-1333
長谷川 傑, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. 温度刺激を使ったARテーブルゲーム体験向上デバイスの提案-Proposal for a device using temperature stimulation to enhance AR table game experience-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 333-336
曽根 卓憲, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. オリジナルアニメのストーリー分析に基づくシリーズ構成支援-Series composition support based on story analysis of anime with original screenplays-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 353-356
片桐 蓮, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. スマートフォンを利用したeスポーツ観戦者の盛り上げシステム-Spectator support system for e-sports using smartphones-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 341-344
渋谷 鷹, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 松吉 俊, 三上 浩司. 女性アニメキャラクターの性格に基づく学校制服の着崩し方分析-Analysis of uniform dressing down rules based on the personalities of female anime characters-映像表現&コンピュータグラフィックス ; 映像表現・芸術科学フォーラム2022(Expressive Japan 2022). 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 10. 345-348
Virtual System to Consensus Assistant for Public Space Considering Activity Expression. 2021. 45. 8. 283-286