Art
J-GLOBAL ID:201102200713545081   Reference number:11A0520850

分類新時代 中学生の知識世界の構築・体系化のプロセス 分類理解に関する聞き取り調査をもとにして

Author (1):
Material:
Volume: 48  Issue:Page: 231-237  Publication year: Dec. 25, 2010 
JST Material Number: F0203A  ISSN: 0016-6332  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Indexing language  ,  Cataloging 
Reference (4):
  • 笠原良郎「スキルの指導から学び方の教育へ~利用指導の40年」『学校図書館』通巻第482号, 1990.12, p. 44-51
  • 小学校学習指導要領 (平成20年3月改定) 総則第4指導計画の作成等に当たって配慮すべき事項2(10)学校図書館を計画的に利用しその機能の活用を図り, 児童の主体的, 意欲的な学習活動や読書活動を充実すること。
  • 古賀節子, 原田隆史「学習到達度と利用指導」『学校図書館』通巻第472号, 1990.02, p. 30
  • 拙稿「中学生の学校図書館十進分類法の理解に関する研究」『学校図書館学研究』Vol.12, 2010.3, p. 57-71

Return to Previous Page