Art
J-GLOBAL ID:201102208040137211   Reference number:11A1313716

わが国の最近1年間における教育心理学の研究動向と展望 特別支援教育部門 特別支援教育に関する教育心理学研究の動向と展望-病弱教育に関する研究を中心に-

Author (1):
Material:
Volume: 50  Page: 145-154  Publication year: Mar. 30, 2011 
JST Material Number: X0087A  ISSN: 0452-9650  Document type: Article
Article type: 文献レビュー  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=11A1313716&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=X0087A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Research and development  ,  Clinical psychiatry in general 
Reference (95):
  • 馬場広充・武蔵博文 (2010).学校教師が記入する社会 性チェックリストの課題 教心52,550
  • 別府 哲 (2009).特別支援教育に関する教育心理学 的研究の動向と展望-自閉症児者の感情に関する研究 を中心に- 教育心理学年報,48,143-152.
  • 土橋圭子 (2009).教育と医療との連携-特別支援教 育に関する医療者へのアンケート調査結果と課題- 育療43,53-54.
  • 遠藤愛 (2010).境界領域の知能を有する発達障害 生徒に対する算数文章題解決のための学習支援-認知 特性とつまずいている解決過程の分析から- 教育心 理学研究,58,224-235.
  • 藤川安芸子 (2006).病弱養護学校(病院併設)にお ける養護教諭が行う連携一考察-心身症児童生徒等の取り組みを中心に- 育療,36,26-31.
more...

Return to Previous Page