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J-GLOBAL ID:201102229638933621   Reference number:11A0499476

直売所新商品に対する消費者評価-マルチエージェント・シミュレーションの適用-

Author (4):
Material:
Volume: 17  Issue:Page: 204-209  Publication year: Dec. 31, 2010 
JST Material Number: L4386A  ISSN: 1341-0296  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Horticultural food in general  ,  Operations research in general 
Reference (8):
  • Garcia, R., Rummel, P. and Hauser, J. “Validating through Agent-based Marketing Models through Conjoint Analysis” Journal of Business Research, Vol.60, 2007, pp848-857.
  • Gilbert, N. Agent-Based Models, Sage Publications, 2007.
  • 北中英明『複雑系マーケティング入門--マルチエージェント・シミュレーションによるマーケティング--』共立出版、2005。
  • 水野誠「テレビ視聴者の行動--実データに適合するエージェントベースモデリングの試み--」山影進・服部正太編『コンピュータのなかの人工社会--マルチエージェントシミュレーションモデルと複雑系--』共立出版、2002、pp43-57。
  • 水野誠「消費者行動の複雑性を解明する--エージェントベース・モデルの可能性--」『流通情報』No.481, 41(4)、2009、pp29-36。
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