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J-GLOBAL ID:201201002398960471
Update date: Nov. 24, 2024
OHNISHI Masafumi
オオニシ マサフミ | OHNISHI Masafumi
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Educational psychology
Research theme for competitive and other funds (21):
- 2017 - 2023 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
- 2021 - 2022 保育者による虐待的係わりについての実証的検討:実態把握と予防に向けた基礎的研究
- 2021 - 2022 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
- 2021 - 2022 小中学校において実施可能な体系化された安全・防犯教育カリキュラムの開発
- 2021 - 2022 保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持メカニズムの解明
- 2020 - 2021 保育者による虐待的係わりについての実証的検討:実態把握と予防に向けた基礎的研究
- 2020 - 2021 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
- 2020 - 2021 小中学校において実施可能な体系化された安全・防犯教育カリキュラムの開発
- 2020 - 2021 保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持メカニズムの解明
- 2019 - 2020 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
- 2019 - 2020 小中学校において実施可能な体系化された安全・防犯教育カリキュラムの開発
- 2018 - 2019 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
- 2018 - 2019 教員養成課程における学校ボランティアプログラムを通した実践的力量の形成
- 2017 - 2018 子ども・子育て新制度施行後のベビーホテルにおける保育内容と利用者についての研究
- 2017 - 2018 教員養成課程における学校ボランティアプログラムを通した実践的力量の形成
- 2016 - 2017 教員養成課程における学校ボランティアプログラムを通した実践的力量の形成
- 2016 - 2017 認可外保育施設の保育の実態調査と保育内容に関する研究
- 2016 - 2017 大学生による不登校児童生徒の支援に関する研究:対象児のアセスメントと介入効果測定
- 2015 - 2016 教員養成課程における学校ボランティアプログラムを通した実践的力量の形成
- 2014 - 認可外保育施設の保育の実態調査と保育内容に関する研究
- 教師のもつ発達観に関する研究:発達観の特徴とその背景要因の検討
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Papers (89):
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大西将史・廣澤愛子・望月直人・望月基子・大西 薫. 保護者による学業領域のエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持に 関与する要因と消失・改善に関与する要因の検討 : -福祉・医療・教育現場の専門家に対するインタビュー調査から得られた事例の質的分析(第2報)-. In principle, the journal name should be the abbreviated journal name specified by the journal in which the article was published.,If the journal name is in European language, the first letter of the word should be capitalized.,The first letter of the first word should be capitalized, and the first letter of the second and subsequent words should be lower case. 2023. 48. 1-14
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Masafumi Ohnishi, Haruka Maida, Ku. Development of reasonings of prosocial behavior in early to later childhood: An examination of sharing behavior toward their friend using hypothetical situation. Memoirs of the Faculty of Education, Humanities and Social Sciences University of Fukui. 2023. 7. 91-112
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Masafumi Ohnishi, Aiko Hirosawa, Kaoru Onishi. An examination of risk factors and factors relating to disappearance and improvement of educational maltreatment by parents: A qualitative analysis on cases obtained by interview to specialists working in welfare, medical and educational field. Fukui Educational Research. 2023. 47. 76-86
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A study of maltreatment recognized by Childcare workers ; From a standpoint of coworkers. 2022. 54. 1-12
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For the Reinforcement of the Student Support System in the School Support Program. 2022. 46. 45
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MISC (25):
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小林 和雄, 松木 健一, 山田 吉英, 大山 利夫, 寺尾 健夫, 橋本 康弘, 大西 将史. 小学校教員養成カリキュラムの再考2 : 社会や自然認識の発達に依拠した生活科カリキュラムの再考を通しで. 福井大学初等教育研究. 2018. 4. 67-78
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小林 和雄, 松木 健一, 山田 吉英, 大山 利夫, 寺尾 健夫, 橋本 康弘, 大西 将史. Reconsideration about Curriculum for Elementary School Teachers' Training(1)Through Reconsideration about Curriculum for "Living Environment Studies" based on Children's Cognitive Development. 福井大学初等教育研究. 2016. 2. 2. 113-124
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中井昭夫, 大西将史, 三橋美典, 吉澤正尹, 成瀬廣亮, 宮地泰士, 水野賀史, 辻井正次, 相崎貢一, 柏木充, et al. 就学前後の児童における発達障害の有病率とその発達的変化:地域ベースの横断的および縦断的研究 身体機能障害の観点からの発達小児科学的アプローチ. 就学前後の児童における発達障害の有病率とその発達的変化:地域ベースの横断的および縦断的研究 平成25年度 総括・分担研究報告書. 2014. 67-90
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大西 将史, 望月 直人, 中島 俊思, 田中 善大, 原田 新, 辻井 正次. 教師評定による小学生用学校適応尺度の開発. 日本心理学会大会発表論文集. 2013. 77回. 322-322
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大西将史・竹林淳和・内山 敏. 成人期ADHD の疫学調査. 脳21. 2013. 16. 2. 77-81
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Lectures and oral presentations (45):
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“教育”の名のもとに行われる子どもへの人権侵害行-保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの生起・維持メカニズムの解明(1)-
(日本発達心理学第34回大会 2023)
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保護者によるエデュケーショナル・マルトリートメントの研究(1)-保護者の特徴の質的分析-
(日本虐待防止学会第28回大会 2022)
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If the title of your presentation is in European language, the first letter of the word should be capitalized. ,If the title is in European language, the first letter of the word should be capitalized.
(20th Pacific Early Childhood Education Research Association (PECERA) Conference 2017)
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A comparison between Japanese and US-Canadian self and observer report symptoms of adult ADHD: From a study of standardization of the Japanese version of the Conners' Adult ADHD Rating Scales
(INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 2016)
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発達障害学生の支援の現状 : 障害学生支援の枠組を超えたメンタルヘルスケアからのアプローチ (平成26年度 第37回全国大学メンタルヘルス研究会 大学メンタルヘルスの課題 : 来るべき発達支援と招かざる薬物の問題) -- (シンポジウム 発達および精神に障害のある大学生の支援)
(全国大学メンタルヘルス研究会報告書 2015)
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Education (5):
- 2008 - 2009 Kobe University
- 2005 - 2008 Kobe University
- 2005 - 2007 Kobe University Others
- 2003 - 2005 Kobe University Other
- 1999 - 2003 Kobe University 発達科学部 人間発達科学科
Professional career (2):
- 学術 (Kobe University)
- 博士(学術) (Kobe University)
Work history (1):
- 2016/04 - 2017/03 福井大学大学院教育学研究科 Associate Professor
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