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J-GLOBAL ID:201201004621289674   Update date: Sep. 20, 2024

Masayuki Suzuki

スズキ マサユキ | Masayuki Suzuki
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Homepage URL  (2): http://m-suzuki.comhttp://m-suzuki.com/
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (8): 感情 ,  motivation ,  competition ,  self regulated learning ,  Social comparison ,  Learning Strategy ,  Test ,  Evaluation
Research theme for competitive and other funds  (19):
  • 2024 - 2028 認知診断モデルを活用した授業改善の推進手法の構築と評価
  • 2023 - 2027 21世紀型の学力・学習力の測定と向上:新たな評価の開発からデジタルツールの活用まで
  • 2022 - 2027 Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.
  • 2022 - 2027 Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.
  • 2023 - 2026 部活動動機づけと学習動機づけの相互関係の検討:転移のメカニズムと促進要因の検討
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Papers (40):
  • Hashimoto, S, Suzuki, M. Relationship between the actual use and perceived effectiveness of learning strategies: Learning strategies for daily studying and examinations. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 48. 1. 157-168
  • Tatsushi Fukaya, Mari Fukuda, Masayuki Suzuki. Relationship between mathematical pedagogical content knowledge, beliefs, and motivation of elementary school teachers. Frontiers in Education. 2024. 8
  • Ohashi, R, Suzuki, M. Effects of mathematics test format in classroom on item characteristics. The Japanese Journal of Behaviormetrics. 2024
  • Hashimoto, S, Suzuki, M, Tonegawa, A. Reciprocal relations between elementary school students’ achievement emotions and learning strategies. The Japanese Journal of Behaviormetrics. 2023. 50. 1. 19-32
  • Tatsushi Fukaya, Masayuki Suzuki, Ikumi Ozawa, Takumi Nakagoshi. An Examination of Related Factors of Mathematical Pedagogical Content Knowledge in Elementary School Teachers: Focusing on Conceptions of Teaching and Learning and Test Utilization Strategy. SAGE Open. 2022. 12. 4. 215824402211312-215824402211312
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MISC (49):
  • 橋本真一, 鈴木雅之. 英語学習方略の使用に有効性の認知と時間コストが与える効果の検討. 日本教育心理学会第66回総会発表論文集. 2024. 298-298
  • 大橋亮河, 鈴木雅之. 教室内テストにおける認知診断モデルを活用したフィードバックの効果. 日本テスト学会第22回大会発表論文抄録集. 2024. 48-51
  • 鈴木雅之. PISA2022の調査の枠組み(2)結果の解釈の仕方. 指導と評価. 2024. 70. 6. 12-13
  • 篠ヶ谷圭太, 鈴木雅之, 小野田亮介. コロナ禍の休校期間中の学習を支えた要因の検討. 日本教育工学会2024年春季全国大会(第44回大会)講演論文集. 2024. 569. 570
  • 鈴木雅之. 高校生に伝えたい 問題解決の心理学. 心理学ワールド. 2023. 103. 42-43
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Books (18):
  • コロナ禍に挑む大学入試(1) 緊急対応編 (東北大学大学入試研究シリーズ)
    金子書房 2022 ISBN:4760861068
  • 学校現場で役立つ教育心理学 : 教師をめざす人のために
    北大路書房 2021 ISBN:9784762831799
  • 臨床統計学 : 公認心理師カリキュラム準拠「心理学統計法・心理学研究法」
    医歯薬出版 2021 ISBN:9784263266359
  • 教職に生かす教育心理学
    みらい 2019 ISBN:9784860154899
  • 新動機づけ研究の最前線
    北大路書房 2019 ISBN:9784762830723
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Education (3):
  • 2010 - 2013 東京大学大学院 教育学研究科 博士課程
  • 2008 - 2010 東京大学大学院 教育学研究科 修士課程
  • 2004 - 2008 Sophia University Faculty of Humanities
Professional career (1):
  • Education (Ph.D.) (the University of Tokyo)
Work history (7):
  • 2020/04 - 現在 Tokyo Gakugei University United Graduate School of Education
  • 2018/04 - 現在 Yokohama National University College of Education
  • 2017/04 - 2018/03 Yokohama National University College of Education
  • 2016/04 - 2017/03 Yokohama National University
  • 2015/04 - 2016/03 Showa Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Psychology
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Committee career (18):
  • 2024 - 現在 横浜市立東汲沢小学校 学校運営協議会委員
  • 2023/10 - 現在 大阪府 小学生すくすくウォッチ アンケート作成・分析ワーキングチーム
  • 2023 - 現在 日本教育心理学会 総会企画委員会
  • 2022 - 現在 日本心理学会 高校心理学教育小委員会
  • 2022/01 - 現在 日本教育心理学会 編集委員
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Awards (7):
  • 2019/03 - Yokohama National University Distinguished Young Researcher Award
  • 2016/10 - 日本教育心理学会 優秀論文賞
  • 2016 - 日本感情心理学会 優秀研究賞,グッド・プレゼンテーション賞
  • 2013/08 - Japanese Association of Educational Psychology Distinguished Paper Award
  • 2013/08 - International Conference on Education Technology and Computer Excellent Paper Awards
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Association Membership(s) (4):
JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  日本テスト学会 ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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