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J-GLOBAL ID:201201010721301892   Update date: Nov. 07, 2024

Tagawa Yukinori

タガワ ユキノリ | Tagawa Yukinori
Affiliation and department:
Other affiliations (3):
Homepage URL  (1): https://www.nihon-u.ac.jp/international/international_students/japanese_program/
Research field  (1): Japanese language education
Research keywords  (5): 方言音声 ,  方言 ,  日本語音声教育 ,  日本語音声学 ,  日本語教育
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2020 - 2023 看護・介護現場の接触場面における方言使用実態の調査と方言学習用アプリ教材の開発
  • 2015 - 2019 Development of an easy-to-use self-study system for Japanese pronunciation
  • 2015 - 2019 Tone patterns and functions of utterances with interjections
  • 2015 - 2019 英語教育と連携した日本語教師養成プログラム開発のためのデータベース構築と教育実践
  • 2010 - 2014 Developing a methodology for making learning materials to study the listening-comfortable language in order to accommodate to a local society
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Papers (17):
  • A Study on Using English as an Intermediary Language in Japanese Language Teaching. Kyorin University Journal. 2019. 36巻. 13-25
  • Center for Japanese Language, Waseda University. 2017. 5. 141-150
  • Yukinori Tagawa. The representation of the para-language information based on the sounds of the Kumamoto dialect. STUDIES IN PHONETICS AND SPEECH COMMUNICATION VII. 2016. VII. 95-112
  • Yukinori Tagawa. A Case Study on the Changing Awareness of the Academic Skills in Japanese Leaners. Kanagawa University International Management Review. 2016. 51. 51. 129-137
  • 徳間晴美, 田川恭識, 福池秋水. 初中級日本語クラスのコースデザイン -初級から中級へのスムーズな移行を目指して-. 早稲田日本語教育実践研究. 2015. 3. 第3号. 25-32
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MISC (3):
  • 小林ミナ 小宮千鶴子, 黒田史彦, 宮崎七湖, 木下直子, 田川恭識. 【年度報告】「第6回言葉の/言葉による教育を考える」シンポジウム. 早稲田日本語教育実践研究. 2015. 第3号. 63-76
  • 木下直子, 田川恭識. 【研究報告】日本語音声における自律学習支援システムの開発. 早稲田日本語教育実践研究. 2015. 第3号. 54-54
  • 田川恭識, 渡部みなほ, 神山由紀子. 2013年度日本語教育実践ワークショップ「日々の授業で音声をどのように指導するか-教材開発と指導法を考える-」
Books (10):
  • 日本語を教えるためのやさしい英語表現: こんなときどう説明する?
    くろしお出版 2024 ISBN:487424971X
  • Crosslink 言語聴覚療法学テキスト 言語学・言語発達学 [Web動画付]
    メジカルビュー社 2022 ISBN:9784758320702
  • 日本語教育能力検定試験合格するための問題集
    アルク 2019 ISBN:9784757433519
  • 平成29年度 日本語教育能力検定試験 合格するための本
    アルク 2016
  • つたえるはつおん(Webサイト)
    早稲田大学日本語教育研究センター 2015
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Lectures and oral presentations  (43):
  • Teachers’ Views on Student Volunteers in Japanese Language Classrooms: Preliminary Survey Results
    (JAPANESE LANGUAGE EDUCATION METHODS 2024)
  • The Transformation of Japanese Language Class Volunteers Revealed through a Questionnaire Survey and Interviews
    (2023)
  • The Growth and Transformation of Volunteers in Japanese Language Classes: Preliminary Survey Using " Fundamental competencies for working persons" as Indicator
    (JAPANESE LANGUAGE EDUCATION METHODS 2023)
  • Student-Centered learning for international students and Japanese volunteers through a short film production project: A Practical Report on the “Creation” class at Nihon University
    (2020)
  • Development of Multimedia Instructional Material for Learning Dialect to Accommodate a Local Community: Towards the Construction of a Learning Dialect Support Model to Provide Empathetic Support for the Foreigners
    (8th International Conference on Computer Assisted Systems For Teaching & Learning Japanese 2019)
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Work history (4):
  • 2022/04 - 現在 Seisen University The Insitute of Language Education
  • 2021/05 - 現在 日本大学 日本語講座 プログラム・コーディネーター
  • 2018/04 - 現在 University of the Sacred Heart Faculty of Liberal Arts Department of Japanese Language and Litterature
  • 2014/09 - 現在 Seisen University Faculty of Literature
Committee career (3):
  • 2023/05 - 現在 日本語教育学会 関東支部協力委員
  • 2019/07 - 2023/05 日本語教育学会 関東支部委員
  • 2009/09 - 2012/08 日本語能力試験改善に関する検討会新問題作題分科会 「聴解部会」作題委員
Awards (2):
  • 2015 - The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers Information and Systems Society Excellent Paper Award
  • 2013 - 日本音声学会 日本音声学会学術研究奨励賞 オンライン日本語アクセント辞書の開発と普及
Association Membership(s) (4):
Japanese Language Education Methods ,  JAPANESE ASSOCIATION OF THE SOCIOLINGUISTIC SCIENCES ,  PHONETIC SOCIETY OF JAPAN ,  THE SOCIETY FOR TEACHING JAPANESE AS A FOREIGN LANGUAGE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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