Rchr
J-GLOBAL ID:201201013397986398   Update date: Feb. 01, 2024

Akihiro Yoshimitsu

Akihiro Yoshimitsu
Homepage URL  (1): http://www.cc.u-ryukyu.ac.jp/~ay49/
Research field  (1): Philosophy and ethics
Research keywords  (1): critical thinking
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 道理性概念の研究
  • 2013 - 2018 A construction of logics based on a cencept of information
  • 2009 - 2011 Research and deve lopment of educational meth d in cr itical thinking blended with science, technology and society(STS)
Papers (19):
  • 吉満昭宏, 浜崎盛康. 道理的クリティカル・シンキングの基礎と応用. 道理性概念の研究. 2023. 3-86
  • 吉満昭宏, 浜崎盛康. クリティカル・シンキングの定義と看護過程. 人間科学(琉球大学人文社会部人間社会学科紀要). 2023. 43. 187-242
  • L. Wright’s Investigative Diagnostics and How Doctors Think. 2022. 42. 139-191
  • Yoshimitsu Akihiro, Oshiro Shinya. Is Casuistry a Method or an Attitude?. Nagoya journal of philosophy. 2021. 15. 33-47
  • Yoshimitsu Akihiro, Hamasaki Moriyasu. L. Wright on Diagnostic Argument and the Inarticulate. 2021. 41. 113-157
more...
MISC (4):
  • 吉満昭宏. 見える化されたデイヴィッド・ルイス(野上志学『デイヴィッド・ルイスの哲学』(2020年)の書評). 図書新聞. 2020. 3455
  • 吉満 昭宏. Professor Moriyasu Hamasaki's Profile and Academic Accomplishments. 人間科学 : 琉球大学法文学部人間科学科紀要 = Human sciences : bulletin of the Faculty of Law and Letters, University of the Ryukyus, Department of Human Sciences. 2018. 38. 1-8
  • 吉満 昭宏. コスモスは再び崩壊するか?(D・ルイス『世界の複数性について』(2016年)の書評). 図書新聞. 2017. 3286
  • 吉満 昭宏. 三段論法と妥当な推論(スキル2),暗黙の前提の明示化(スキル3). 科学技術をよく考える. 2013
Books (2):
  • 道理性概念の研究(科研費報告書)
    琉球大学人文社会学部 2023
  • 反事実的条件法 (双書現代哲学 6)
    勁草書房 2007 ISBN:4326199520
Work history (4):
  • 2018/04 - 現在 University of the Ryukyus Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2012/04 - 2018/03 University of the Ryukyus Faculty of Law and Letters
  • 2010/04 - 2012/03 University of the Ryukyus Faculty of Law and Letters, Department of Human Sciences
  • 2010/04/01 - - , University of the Ryukyus, Faculty of Law and Letters, Assistant Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page