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J-GLOBAL ID:201201033513699700   Update date: Feb. 01, 2024

Takashi Niikura

ニイクラ タカシ | Takashi Niikura
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (6): mobile marketing ,  retention marketing ,  brand loyalty ,  consumer attitude ,  consumer cognition ,  consumer behavior
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2016 - 2020 The effect of mobile applications on omni-channel and consumer buying decision process.
  • 2017 - 2018 A Brand Incubator Communication Model considering Time Process and the Third Party
  • 2013 - 2016 A Study on Deconstruction of Distribution Systems
  • 2011 - 2014 Category as Type of Retail Operation: Type of Retail Operation Research Based on Consumer Information Processing
Papers (15):
  • Takashi Niikura. Composition and Functions of Brand Loyalty. Journal of Business Administration Kwansei Gakuin University. 2019. 66. 3. 95-108
  • Takashi Niikura. Brand Value Creation Strategy for Consumer: A Guideline for Brand Value Creation. Cosmetic Stage. 2018. 12. 5. 70-77
  • Takashi Niikura. Brand Value Creation Strategy for Consumer : Understanding Consumer Psychology for Brands. Cosmetic Stage. 2018. 12. 4. 44-50
  • Takashi Niikura. Brand Value Creation Strategy for Consumer : Understanding Consumer Life as a Determinant of Consumer Behavior. Cosmetic Stage. 2018. 12. 3. 68-74
  • モバイルアプリと購買意思決定プロセス. 慶應経営論集. 2015. 32. 1. 35-50
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Books (9):
  • ビジネスマンよ議員をめざせ:セカンドキャリアのすすめ
    日本地域社会研究所 2020 ISBN:9784890222698
  • 『ケースに学ぶマーケティング』
    有斐閣 2016 ISBN:9784641184268
  • 『小売マーケティング研究のニューフロンティア』
    関西学院大学出版会 2015 ISBN:9784862831927
  • 『リレーションシップのマネジメント』
    文眞堂 2014
  • 消費者行動論:マーケティングとブランド構築への応用
    有斐閣 2012
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Lectures and oral presentations  (16):
  • Seeking for Indexes of Brand Loyalty Creation
    (69th Conference 2019)
  • How Consumer Researchers Understand Consumers?
    (The 58th Consumer Research Conference 2019)
  • The importance of the third-parties on the brand incubation process: Consideration from Kaneko Optical
    (Global Alliance of Marketing & Management Associations 2018)
  • Seeking for Loyal Customers Using Diet Supplement
    (Japan Association for Consumer Studies 2018)
  • ロイヤルティ構造のモデル開発に向けて:日本リテンション・マーケティング協会との共同研究報告
    (日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス 2017)
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Education (1):
  • 1992 - 1995 Keio University Graduate School, Division of Business Administration
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (慶應義塾大学)
Work history (17):
  • 2019/04 - 現在 Japan Association for Consumer Studies Past President
  • 2019/04 - 現在 Japan Marketing Academy Director
  • 2010/04 - 現在 Hosei University Faculty of Business Administration Professor
  • 2019/04 - 2020/03 Hosei University Hosei Business School Dean
  • 2019/04 - 2020/03 Hosei University Advisor to the Vice President
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Committee career (24):
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 常任理事
  • 2021/04 - 現在 日本商業学会 常任理事・関東部会代表理事
  • 2020/04 - 現在 Japan Association for Consumer Studies Editor in Chief
  • 2019/04 - 現在 Japan Marketing Academy Board of Director
  • 2020/04/01 - 日本消費者行動研究学会 編集長
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Awards (1):
  • 2006/06 - 日本商業学会 日本商業学会学会賞奨励賞
Association Membership(s) (6):
日本マーケティング学会 ,  Associattion for Consumer Research ,  日本商業学会 ,  日本マーケティングサイエンス学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本認知科学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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