Otake Mitsutoshi. Creation and Accumulation of Brand Knowledge in the Market: A Case of Harley-Davidson Brand Community in Japan. Paper presented at Brands and Their Global Impacts, Association for Consumer Research. 2010
Books (3):
1からのデジタル・マーケティング
碩学舎 2019
1からの消費者行動
碩学舎 2016
Consumer Behavior: Buying, Having, and Being 10th ed
2015
Lectures and oral presentations (15):
質的研究の課題と可能性
(第54回 消費者行動研究コンファレンス ラウンドテーブル 2017)
The Dynamics of Brand Authenticity
(2014 Global Marketing Conference at Singapore 2014)
Cultural Tensions between Communal Ideas and Market Logics: A Case of Classic MINI Brand Community in Japan
(European Sociological Association 11th Conference 2013)
消費文化のダイナミクス:ブランドの意味形成と利害関係者間の相互作用
(日本消費者行動研究学会 Consumer Culture Theory ワークショップ 2013)
- 2012 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management
- 2009 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management
- 2007 Aoyama Gakuin University School of International Politics, Economics and Communication Department of International Politics
Professional career (1):
博士(商学) (一橋大学)
Work history (3):
2015/04 - 現在 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
2014/09 - 現在 Waseda University Graduate School of Commerce
2012/04 - 2015/03 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
Committee career (4):
2019/04 - 現在 日本マーケティング学会 『マーケティングジャーナル』編集委員
2017/06 - 現在 日本商業学会 『流通研究』編集委員
2015/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
2017/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 企画運営委員
Association Membership(s) (6):
日本マーケティング学会
, Association for Consumer Research
, 一橋商学会
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
, JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
, JAPAN SOCIETY FOR COMMODITY SCIENCE