Rchr
J-GLOBAL ID:201201041742154906   Update date: Sep. 09, 2024

Furumi Fumikazu

フルミフミカズ | Furumi Fumikazu
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (9): 顔認知の発達 ,  話し言葉の発達 ,  幼児の感染症の理解 ,  感情理解 ,  ヴァーチャルリアリティ ,  Role-play ,  Mindreading ,  Theory of Mind ,  Developmental Psychology
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2020 - 2024 心的状態帰属の潜在的・顕在的プロセスと発達モデルの構築
  • 2020 - 2023 不登校予防につながる子どものレジリエンススキルの縦断的・質的解明
  • 2018 - 2020 Does similarity affect children's mindreading?
  • 2017 - 2018 幼児期における関係性構築動機
  • 2015 - 2018 幼児期の一般的他者と特殊的他者の心の理解:マインドリーディングの発達モデルの構築
Show all
Papers (17):
  • Fumikazu Furumi, Yumiko Nishio. Impact of Time and Handwashing on Infection Inference in Scenario-Based Exposures Among Adults and Children in Japan. Public Health Challenges. 2024
  • Fumikazu Furumi, Minori Fukazawa, Yumiko Nishio. Can Preschoolers Recognize the Facial Expressions of People Wearing Masks and Sunglasses? Effects of Adding Voice Information. Journal of Cognition and Development. 2023
  • Ye, T., Furumi, F., Catarino da Silva, D., Hamilton, A. Taking the perspectives of many people: Humanization matters. Psychonomic Bulletin and Review. 2021. 28. 3
  • 古見文一. 幼児期における関係性構築動機. 発達研究. 2019. 33. 77-84
  • 小山内 秀和, 古見 文一, 北島 美花, 近藤 千恵子, 所 歩美, 米田 英嗣, 楠見 孝. 物語への没入体験と社会的能力の向上の関連:成人と児童の比較. 認知科学. 2019. 26. 108-120
more...
MISC (4):
  • 古見文一. イギリスの北へ南へ東へ西へ. 心理学ワールド. 2024. 105
  • Fumikazu Furumi, Masuo Koyasu. Japanese preschoolers' understanding of false beliefs: Transfer from an ordinary character to extraordinary characters. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 632-632
  • Fumikazu Furumi, Megumi Masuda, Masuo Koyasu. Role-play facilitates reading the mind of characters with inversed and reversed perception. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 368-368
  • 小山内 秀和, 古見 文一, 米田 英嗣, 楠見 孝. PG021 物語の読書と没入体験がマインドリーディング能力の向上に及ぼす効果(教授・学習・認知,ポスター発表G). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2015. 57. 57. 598-598
Books (7):
  • はじめての発達心理学:発達理解への第一歩
    ナカニシヤ出版 2022 ISBN:9784779516498
  • 心理学と心理的支援
    弘文堂 2022 ISBN:9784335612077
  • 学習・言語心理学
    ミネルヴァ書房 2019
  • はじめての心理学概論 : 公認心理師への第一歩
    ナカニシヤ出版 2019 ISBN:9784779513619
  • 発達心理学・再入門-ブレークスルーを生んだ14の研究 (Revisiting the Classic Studies)
    新曜社 2017 ISBN:4788515210
more...
Lectures and oral presentations  (63):
  • 批判的思考態度が育児中の心理的適応に及ぼす影響 -育児に関するインターネットの利用に着目して-
    (2024)
  • 相手のマスクの色が表情認識に及ぼす影響
    (日本心理学会第88回大会 2024)
  • 児童期における感情理解の発達とQOLの関連
    (日本心理学会第88回大会 2024)
  • 子どもの発達が親の育児への感情に及ぼす影響
    (日本赤ちゃん学会第24回学術集会 2024)
  • 幼児がロボットに感じる生命と心
    (日本赤ちゃん学会第24回学術集会 2024)
more...
Education (5):
  • 2012 - 2015 Kyoto University Graduate School of Education
  • 2013 - 2014 Birkbeck, University of London Department of Psychological Science
  • 2012 - 2012 Lancaster University Department of Psychology
  • 2010 - 2012 Kyoto University Graduate School of Education Department of Education
  • 2011 - 2011 University of Birmingham School of Psychology
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (京都大学)
Work history (6):
  • 2018/04 - 現在 Shizuoka University
  • 2015/04 - 2018/03 Kobe University Graduate School of Human Development and Environment
  • 2017/04 - 2017/05 University College London Institute of Cognitive Neuroscience visiting researcher
  • 2015/11 - 2017/05 King's College London MRC SOCIAL, GENETIC & DEVELOPMENTAL PSYCHIATRY CENTRE
  • 2016/11 - 2017/03 University College London Institute of Cognitive Neuroscience JSPS-ERC Postdoctoral researcher
Show all
Committee career (2):
  • 2023/05 - 現在 日本発達心理学会 web委員会委員
  • 2018/11 - 2022/10 日本心理学会 教育研究委員会博物館小委員会委員
Awards (6):
  • 2017/09 - 日本心理学会学術大会優秀発表賞
  • 2017/09 - 英国心理学会発達部門ポスター発表賞
  • 2017/08 - 平成29年度発達科学研究教育奨励賞
  • 2016/07 - 21st International Congress of Psychology Emerging Psychologists' Program 選出
  • 2016/07 - 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development travel award
Show all
Association Membership(s) (8):
International Society for the Study of Behavioural Development ,  The British Psychological Society Developmental section ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  日本赤ちゃん学会 ,  日本認知科学会 ,  JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page