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J-GLOBAL ID:201201055279659573   Update date: Mar. 17, 2023

Junji Inoguchi

イノグチ ジユンジ | Junji Inoguchi
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (12): 集積 ,  日本・韓国 ,  産業集積 ,  中国、韓国、台湾 ,  中国,韓国,台湾 ,  アパレル産業 ,  国際比較 ,  中小企業 ,  アパレル製造業者 ,  国際分業 ,  中国 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2021 - 2025 企業のマーケティング活動における意味的価値の創出プロセスに関する研究
  • 2021 - 2024 企業家志向が事業成果を生むメカニズムに関する実証研究:調整/媒介変数に注目して
  • 2020 - 2023 ネットワーク・オーケストレーションの再検討:ネットワーク・ジレンマの克服に向けて
  • 2016 - 2020 Retailers' organizational foundations for growth strategy: Driving factors and the outcome
  • 2016 - 2019 Study of Health Care Management for Regional Activation of Hokkaido
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Papers (25):
  • Junji Inoguchi, Woonho Kim, Kazutaka Komiya, Shuichi Akiyama. Moderating Effects of Relationship Quality on the relation between Types of Market Orientation and Knowledge Sharing. IMP Conference 2021 proceeding paper. 2021
  • Kazutaka Komiya, Woonho Kim, Syuichi Akiyama, Junji Inoguchi. Development process of networking between traditional SMEs and marketing agents: A case study from the Japanese blade and edged tools industry. Proceedings for IMP Conference 2019. 2019
  • Xueying WU, Takuya URAKAMI, Kazutaka KOMIYA, Woon-Ho KIM, Junji INOGUCHI. Own brand strategy of apparel manufacturers: A comparative study of Japan and South Korea. Proceedings of AC 2018 in Prague. 2018. 20-28
  • Ohtowa Takeshi, Inoguchi Junji, Kita Tsutomu, Shiosaki Tomomi. Innovation and Tradition in a Japanese Denim Maker. The Proceedings of the European Business History Association. 2017. 21
  • Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, Woonho Kim, Takuya Urakami. Market Orientation and Market Intelligence Generation of New Business Devlopments: Multiple-Case Studies of Small to Medium-Sized Enterprise in Japan. IMP Conference 2015 Proceeding Paper. 2015
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MISC (4):
  • 猪口純路. コロナ禍において新規市場開拓を考える : 市場志向と地域ブランディングを通じて. 信用金庫. 2021. 75. 2. 3-12
  • 猪口 純路. 市場志向とサプライチェーン・マネジメント. サカタロジスティクスレビュー. 2015. 320
  • 猪口 純路. 取材レポート マーケティング・エクセレンスを求めて(104)非上位企業の市場創造 : アライアンス・バーンスタイン株式会社. マーケティングジャーナル. 2014. 33. 3. 144-161
  • 猪口 純路. お客様は「神様」ではなく「営業マン」!?. SEA PORT WALTZ : 小樽商工会議所会報. 2014. 455. 27-27
Books (5):
  • マーケティングの力
    有斐閣 2023
  • MBAのためのケース分析
    同文舘出版 2020 ISBN:9784495372637
  • 人口半減社会と戦う-小樽からの挑戦-
    白水社 2019 ISBN:9784560097298
  • 社会企業家を中心とした観光・地域ブランディング:地域イノベーションの創出に向けて
    博英社 2011 ISBN:4903824748
  • グローバル環境における地域企業の経営-ビジネスモデルの形成と発展
    文眞堂 2008 ISBN:4830946199
Lectures and oral presentations  (28):
  • Moderating Effects of Relationship Quality on the relation between Types of Market Orientation and Knowledge Sharing
    (IMP Conference 2021 2021)
  • Development process of networking between traditional SMEs and marketing agents: A case study from the Japanese blade and edged tools industry
    (IMP Conference 2019 2019)
  • 地域ブランドに関する探索的実証分析
    (日本商業学会北海道部会 2017)
  • 小樽商科大学における企業家教育の事例
    (日本ベンチャー学会 第18回全国大会 2015)
  • 地域ブランド開発における市場志向の影響に関する探索的実証分析
    (日本商業学会北海道部会 2015)
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Education (3):
  • - 2010 神戸大学大学院経営学研究科博士後期課程
  • - 2001 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • - 1999 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • 修士(商学) (神戸大学)
Work history (6):
  • 2022/04 - 現在 Otaru University of Commerce
  • 2015/10 - 現在 Otaru University of Commerce Graduate School of Commerce Professor
  • 2018/05 - 2019/02 University of Otago Marketing Department Visiting Scholar
  • 2012/04 - 2015/09 Otaru University of Commerce
  • 2010/04 - 2012/03 Hiroshima City University Faculty of International Studies
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Committee career (11):
  • 2020 - 現在 北海道生産性本部 理事
  • 2022/04 - 2024/03 大学基準協会 経営系専門職大学院認証評価委員
  • 2021/06 - 2023/05 日本商業学会 理事(北海道部会長)
  • 2020/04 - 2022/03 大学基準協会 経営系専門職大学院評価分科会
  • 2015/06 - 2019/05 日本商業学会 学会賞審査委員
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Awards (2):
  • 2015/01 - IMP Asia Conference 15 selected paper
  • 2011/09 - International Conference on Management International Conference on Management 20 Selected Best Paper
Association Membership(s) (4):
ファッション・ビジネス学会 ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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