Rchr
J-GLOBAL ID:201201071849242928   Update date: Dec. 04, 2018

Makoto Fukazawa

フカザワ マコト | Makoto Fukazawa
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (3): speaking ,  assessment ,  English education
Papers (12):
  • 大城 賢, 深澤 真. 小学校外国語活動及び外国語導入に対する小学校教員の意識〜小学校教員にナイするアンケート調査の分析〜. 琉球大学教育学部紀要. 2018. 93. 53-68
  • Makoto FUKAZAWA. What is going on in students' attitudes and feelings toward peer assessment of speech performance. 琉球大学教育学部教育実践総合センター紀要. 2018. 25. 93-102
  • Rie KOIZUMI, Yo IN'NAMI, Makoto FUKAZAWA. Development of a paired oral test for Japanese university students. Britishi Council New Directions in Language Assessment: JASELE journal special edition. 2016. 103-122
  • 深澤真, 小林邦彦, 福田浩子, 大森真, 上田敦子, 野村幸代, 藤井拓也. TOEICテスト全学導入に向けた総合英語各レベルにおける実態調査と活用の方向性. 茨城大学大学教育センター紀要. 2015. 5. 15-24
  • Makoto FUKAZAWA. Encouraging students' Interaction in English classroom by using debate activities. 茨城大学大学教育センター紀要. 2015. 5. 1-13
more...
Books (5):
  • 実例でわかる英語テストガイド
    大修館書店 2017
  • 英語4技能評価の理論と実践
    大修館書店 2015
  • 英語で教える英文法-場面で導入、活動で理解
    研究社 2014
  • 英語リーディングテストの考え方と作り方
    研究社 2012
  • 英語で英語を読む授業
    研究社 2011
Education (3):
  • 2006 - 2007 University of Tsukuba
  • 1990 - 1992 Saint Michael's College
  • 1984 - 1988 Chuo University
Professional career (2):
  • M.A (筑波大学)
  • 修士(教育学) (筑波大学)
Work history (6):
  • 2015/04/01 - 現在 University of the Ryukyus, Faculty of Education Elementary and Secondary School Teacher Training Program, Associate Professor
  • 2012/04/01 - 2015/03/31 茨城大学人文学部異文化コミュニケーション学科 准教授
  • 2009/04/01 - 2012/03/31 茨城県立竹園高等学校 国際科長
  • 2000/04/01 - 2012/03/31 茨城県立竹園高等学校 教諭
  • 1993/04/01 - 2000/03/31 茨城県立藤代紫水高等学校 教諭
Show all
Awards (1):
  • 2009/11/30 - 日本英語検定協会 平成21年度 第21回「英検」研究助成研究部門入賞 スピーチにおける生徒相互評価の妥当性-項目応答理論を用いて-
Association Membership(s) (4):
全国英語教育学会 ,  小学校英語教育学会 ,  九州英語教育学会 ,  日本言語テスト学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page