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J-GLOBAL ID:201201074168955062   Update date: Apr. 02, 2021

NAOMI MIYAZAWA

ミヤザワ ナオミ | NAOMI MIYAZAWA
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - General
Research keywords  (1): アメリカ文学・文化
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2018 - 2022 アメリカ文学と視覚芸術の交差:20世紀中葉の文学と写真
  • 2014 - 2018 The daguerreotype and American literature in the early half of the nineteenth century
  • 2012 - 2014 The relationship between Edgar Allan Poe's interests in mesmerism and his idea of creation
MISC (13):
  • Naomi Miyazawa. Proustian Prism in Nabokov’s The Real Life of Sebastian Knight. ACTA HUMANISTICA ET SCIENTIFICA UNIVERSITATIS SANGIO KYOTIENSIS HUMANITIES SERIES. 2020. 53. 71-83
  • Naomi Miyazawa. Photography, Unconscious Optics, and Observation in Capote’s In Cold Blood. Arizona Quarterly: A Journal of American Literature, Culture & Theory. 2019. 75. 2. 37-54
  • Naomi Miyazawa. Poe, the Portrait, the Daguerreotype: Poe’s Living Dead and the Visual Arts. Poe Studies: History, Theory, Interpretation. 2017. 50. 88-106
  • 宮澤直美. 「ガートルード・スタインにおけるパリとボルチモア」. 津田塾大学言語文化研究所報. 2016. 31. 25-35
  • 宮澤直美. 「ポーとメルヴィルにおける詐欺師たち」. ポー研究. 2014. 5、6. 62-72
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Books (1):
  • Edgar Allan Poe and Popular Culture in the Age of Journalism: Balloon Hoaxes, Mesmerism, and Phrenology
    UMI Press 2010
Lectures and oral presentations  (5):
  • 銀板写真とポーの早すぎた埋葬
    (日本アメリカ文学会 関西支部 2014)
  • ポーとメルヴィルにおける詐欺師たち
    (日本ポー学会 第6回年次大会 2013)
  • マンハッタン地図で読むポーの探偵小説
    (京都産業大学英語教育研究会 平成25年度公開講座 2013)
  • Dr. Templetonのヒル-“A Tale of the ragged Mountains”とメスメリズム
    (日本アメリカ文学会 全国大会 2012)
  • 「“The Psyche Zenobia” (or “How to Write a Blackwood Article”)と“The Man that was Used Up”における女性の身体、男性の身体-寄せ集めて書くこと、センセーショナリズムと義足」
    (津田塾大学言語文化研究所「アメリカ文学女性像研究会」 2012)
Education (1):
  • - 2010 ニューヨーク州立大学 バッファロー校
Professional career (2):
  • Ph.D. (ニューヨーク州立大学バッファロー校)
  • 修士号 (津田塾大学)
Association Membership(s) (4):
日本ポー学会 ,  日本英文学会 ,  日本アメリカ文学会 ,  MLA
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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