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J-GLOBAL ID:201201077565876860   Update date: Jan. 30, 2024

Yokoyama Narimasa

ヨコヤマ ナリマサ | Yokoyama Narimasa
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): マーケティング ,  流通
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2022 - 2026 小売ビジネスモデルの構成要素の組み合わせと成果の関係-fsQCAを用いた実証研究
  • 2021 - 2024 業態の提供価値と顧客評価の齟齬に着目した小売企業の業態戦略に関する総合的研究
  • 2020 - 2024 An empirical study on the activators in organizations that contribute to effectual market creation
  • 2018 - 2023 東アジアにおける流通政策と社会関係資本に関する実証研究
  • 2009 - 2011 International comparison of merchant spirit in East Asia
Papers (36):
  • Narimasa Yokoyama, Nobukazu Azuma, Woonho Kim. The impact of e-retail usage on relative retail patronage formation. International Journal of Retail & Distribution Management. 2023. 51. 13. 16-32
  • Narimasa Yokoyama, Nobukazu Azuma, Woonho Kim. Moderating effect of customer's retail format perception on customer satisfaction formation: An empirical study of mini-supermarkets in an urban retail market setting. Journal of Retailing and Consumer Services. 2022. 102935-102935
  • 東伸一, 金雲鎬, 横山斉理. 事例内因果推論技法としての過程 追跡法の方法論的基礎とその流通 研究における可能性について. 青山経営論集. 2021. 55. 4. 79-98
  • Nobukazu Azuma, Narimasa Yokoyama, Woonho Kim. Application of Process-tracing Method toward the Theorisation of Retail Business Model. American Collegiate Retailing Association (ACRA) 2021 Conference Proceedings. 2021
  • Nobukazu Azuma, Narimasa Yokoyama, Woonho Kim. A Mixed-method Study on the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction with a 'Mini Supermarket' Multiple in a Spatially Small Urban Market Setting : A Concurrent Approach with fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) and Multi-variate Regression Analysis (MRA). 青山経営論集. 2020. 54. 4. 1-35
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MISC (3):
  • 横山斉理. チェーン小売企業の実証分析におけるマルチレベル分析の適用~一般線形モデル(GLM)と階層線形モデル(HLM)の比較~. 日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2014プロシーディングス. 2014. 207-209
  • 横山斉理. 地域商業における商人家族と事業継承. 中小商工業研究. 2014. 121. 17-28
  • 横山斉理, 尾形真実哉. 食品スーパーの競争優位の源泉としての店頭~店舗従業員の組織行動に関する経験的研究~. 日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2013プロシーディングス. 2013. 137-140
Books (12):
  • ベーシック・マーケティング
    同文舘出版 2019 ISBN:9784495643720
  • ボーダーレス化する食
    創成社 2019 ISBN:9784794425454
  • 1からのデジタル・マーケティング
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502289910
  • 小売構造ダイナミクス : 消費市場の多様性と小売競争
    有斐閣 2019 ISBN:9784641165441
  • 1からの流通論[第2版]
    碩学舎,中央経済社 (発売) 2018 ISBN:9784502283611
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Lectures and oral presentations  (28):
  • ユニクロの安定成長はいかに実現したか? :過程追跡(Process-Tracing Method)を用いた 因果メカニズムの考察
    (日本商業学会関東部会11月例会 2020)
  • 経営現象の因果関係を探る新たな方法論:fsQCA-fsQCA(質的比較分析)を用いたスーパーの顧客満足の規定要因の研究-
    (日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2018 2018)
  • 流通・マーケティング研究領域におけるfsQCAの活用例
    (日本商業学会「マーケティング夏の学校」 2018)
  • 流通・マーケティング研究における質的比較分析(QCA)の適用可能性について
    (日本商業学会関東部会9月例会 2016)
  • 食品スーパーの顧客満足の規定要因:MRAとfsQCAを用いた検討
    (日本消費者行動研究学会 2016)
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Professional career (1):
  • Doctor of Commercial Science (Kobe University)
Committee career (6):
  • 2022/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2021/09 - 現在 組織学会 『組織科学』シニア・エディター(SE)
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2019/05 - 現在 日本商業学会 『JSMDレビュー』編集委員
  • 2017/04 - 現在 日本マーケティング学会 『マーケティングジャーナル』アソシエイトエディター
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Awards (3):
  • 2021/07 - Colloquium on European Research in Retailing (CERR) Runner up for the Best Paper Award Revisiting the Big Middle: An fs-QCA Approach from a Specialist Retailer Perspective
  • 2019/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2019 大賞
  • 2018 - 法政大学 教育開発支援機構 学生が選ぶベストティーチャー賞
Association Membership(s) (8):
American Collegiate Retailing Association (ACRA) ,  Japan Marketing Academy ,  日本広告学会 ,  日本商品学会 ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  Society of Asian Retailing and Distribution ,  組織学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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