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J-GLOBAL ID:201301025788628440   Update date: Oct. 19, 2024

Kobayashi Wakako

Kobayashi Wakako
Affiliation and department:
Research field  (2): Foreign language education ,  Foreign language education
Research keywords  (13): VRを使用した語学学習 ,  COIL(Collaborative Online International Learning) ,  Intercultural Education ,  Sociocognitive Approach ,  Sociocultural Theory ,  CEFR ,  Second Language Acquisition (SLA) ,  リスニング ,  Extensive Reading ,  Learning Strategies ,  Vygotsky ,  自己評価 ,  Can-Do
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2025 - 2026 Global Gateway: English Teaching Reform with Digital Technologies for Education Sandbox
  • 2024 - 2025 「VRを用いた語学学習:その効果と課題3」研究プロジェクト
  • 2024 - 2025 ICT(情報通信技術)を活用した大学の国際教育交流の戦略的取り組みと領域横断的な教授法に関する研究
  • 2022 - 2025 MOOCを活用した反転授業の実践と評価-課題解決型英語学習に着目して
  • 2023 - 2024 「VRを用いた語学学習:その効果と課題2」研究プロジェクト
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Papers (27):
  • Wakako Kobayashi, Ken Judai, Maria Gabriela Schmidt, Tomoko Kanda, Seiichi Tani. Envisaging the Use of Virtual Reality for SLA from a Social Constructivist Perspective. 日本大学文理学部人文科学研究所『研究紀要』第108号. 2024. 149-166
  • Yumiko Abe, Wakako Kobayashi, James A. Elwood. An Empirical Study on the Relationship Among Four Factors through MOOC-Based Flipped Learning and Interonational Collaborative Learning. 2024. 23. 1. 1-15
  • 高榮蘭, 石岡丈昇, 大場博幸, 尾崎知伸, 鴨澤小織, 閑田朋子, 北原鉄朗, 小林和歌子, 十代健, ・周彪・シュミットマリアガブリエラ, et al. ICT(情報通信技術)などを基盤とする国際連携と領域横断的教授法の開発に関する研究. 日本大学文理学部人文科学研究所『研究紀要』107号. 2024. 211-228
  • The Effects of Problem-based Learning on Affective Processes in the Flipped Classroom Using MOOCs: Willingness to Communicate, Motivation, Self-efficacy, and Problem-solving Orientation. Japanese Society for Engineering Education. 2023. 71. 6. 9-16
  • Wakako Kobayashi, Ken Judai, Tomonobu Ozaki, Tomoko Kanda, Maria Gabriela Schmidt, Saori Kamozawa, Seiichi Tani. The Advantages and Challenges of VR-Enhanced Foreign Language Learning in a Japanese University-A Preliminary Study-. 日本大学文理学部人文科学研究所『研究紀要』第106号. 2023. 173-196
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MISC (8):
  • A study of Can-do List: practice of the 2nd year. The LCA journal. 2010. 26. 51-62
  • Development of Can-Do Statements for College Students : A Preliminary Study. Annual report. 2010. 6. 14-23
  • Kobayashi Wakako. Individual Differences in Intellectual Development From Vygotsky's Sociocultural Perspective. Journal of engaged pedagogy. 2009. 8. 1. 255-268
  • Kobayashi Wakako. Individual differences in intellectual development from Vygotsky's sociocultural perspective. The Journal of engaged pedagogy. 2009. 8. 1. 106-120
  • Nakanishi Chiharu, Hayashi Chiyo, Kobayashi Wakako, Sakuma Akiko. Effects of Can-do Lists at College English Classes. Kunitachi College of Music journal. 2009. 44. 71-82
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Books (3):
  • Structural Equation Modeling of Writing Proficiency Using Can-DoQuestionnaires
    Bunshindo 2019
  • カンボジア研究ーその自然・文化・社会・政治・経済ー
    文眞堂 2019
  • 現代英国女流作家短編集
    東京女子大学現代文化学部言語文化学科 1993
Lectures and oral presentations  (43):
  • Challenges and Opportunities of VR-Enhanced Foreign Language Learning
    (2024)
  • A Report on VR-Enhanced English Learning Using Oculus Quest 2
    (ImmerseCon: Shaping the Future of Language Learning in Virtual Spaces (Online) 2024)
  • The Advantages and Challenges of VR-Enhanced Foreign Language Learning in a Japanese University: A Preliminary Study
    (2023)
  • A Survey of Project-Based English Learning Using MOOCs: A Study of Self-Efficacy, Intrinsic Motivation, and Willingness to Communicate (WTC)
    (大学英語教育学会(JACET)第62回国際大会 明治大学 2023)
  • MOOCSを活用した反転授業における問題解決学習:実践と評価
    (LET(外国語教育メディア学会)2023年度(第62回)全国研究大会 早稲田大学 2023)
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Education (3):
  • 2003 - 2006 米国テンプル大学大学院教育学研究科博士課程単位満期修了
  • 1999 - 2002 米国テンプル大学大学院 教育学研究科修士課程修了
  • 1989 - 1993 Tokyo Woman's Christian University College of Culture and Communication
Professional career (2):
  • 教育学修士 M.Ed. (米国テンプル大学)
  • 教育学博士 Ed.D. (米国テンプル大学)
Work history (17):
  • 2023/04 - 現在 Nihon University College of Humanities and Sciences
  • 2023/04 - 現在 Waseda University Faculty of Political Science and Economics
  • 2020/04 - 現在 Nihon University College of Humanities and Sciences
  • 2020/04 - 現在 Nihon University College of Humanities and Sciences
  • 2016/12 - 現在 Nihon University Distance Learning Division
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Committee career (29):
  • 2023/04 - 現在 JACET(大学英語教育学会) セミナー事業委員会副委員長
  • 2023/04 - 現在 日本大学文理学部 学科主任(総合文化研究室)
  • 2023/04 - 現在 日本大学文理学部 入試管理委員会委員
  • 2023/04 - 現在 日本大学文理学部 人文科学研究所運営委員会委員
  • 2022/05 - 現在 日本大学文理学部 ダイバーシティ推進委員会委員
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Awards (24):
  • 2024/01 - 隠岐後鳥羽院和歌大賞 冷泉貴実子選『入選』
  • 2023/11 - Temple University Japan Campus Distinguished Alumni Award
  • 2021/11 - 隠岐後鳥羽院和歌大賞 『冷泉貴実子選 選者賞』
  • 2020/09 - 隠岐後鳥羽院和歌大賞 冷泉貴実子選 『入選』
  • 2019/12 - 冷泉貴実子選 『島根県雲南市教育長賞』 隠岐後鳥羽院和歌大賞
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Association Membership(s) (11):
大学地域連携学会 ,  JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION FOR TECHNOLOGY ,  大学英語教育学会(JACET)マンスリー研究会 ,  Association Internationale de Linguistique Appliquee ,  ENGAGED PEDAGAGY ASSOCIATION ,  Asia TEFL ,  BAAL ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING ,  異文化間教育学会 ,  異文化コミュニケーション学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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