Rchr
J-GLOBAL ID:201301039072958009   Update date: Jun. 14, 2021

Yoshirou Fujioka

フジオカ ヨシロウ | Yoshirou Fujioka
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 2019 東大阪魅力発見・発信・創造へ向けた基礎的調査
Papers (22):
  • Study on Regional Revitalization through Value Co-creation Marketing: A Case Study in Active Learning. 大阪産業大学経営論集. 2019. 第21. 第1. 1-17
  • 藤岡 芳郎. A Study of Internationalization in the Restaurant Business:A Survey of the Current Situation in the Thai Market. アジア市場経済学会年報. 2019. 第22号. 63-74
  • 価値共創マーケティングによる小売業の場についての一考察. 消費経済研究(日本消費経済学会). 2019. 8(通巻40). 45-55
  • 藤岡芳郎. 味の素タイランド社における価値共創マーケティング戦略の一考察~サービス・ロジックの視点から. アジア市場経済学会年報. 2019. 第20号. 1-10
  • 藤岡芳郎. 日系企業の小売国際化についての研究~タイ市場へ進出企業の現状調査から. アジア市場経済学会年報. 2019. 第21号. 47-56
more...
MISC (2):
  • 藤岡芳郎, 村松潤一. 顧客起点の企業システム構築に向けたサービス・ドミナント・ロジックの主要概念の検討. 広大マネジメント学会. 2011. 1-17
  • 藤岡芳郎, 村松潤一. 顧客起点の企業システム構築に向けた分析枠組みの検討. 広大マネジメント学会. 2011. 1-18
Books (11):
  • 北欧学派のマーケティング研究
    白桃書房 2021
  • ケースで学ぶ 価値共創マーケティングの展開~新たなビジネス領域への挑戦
    同文舘出版 2020
  • Management of Service Society
    同文舘出版 2018 ISBN:9784495649418
  • Japanese Firms in Emerging Markets
    同友館 2018
  • ケースブック 価値共創とマーケティング論
    同文舘出版 2016 ISBN:9784495648213
more...
Lectures and oral presentations  (35):
  • 価値共創マーケティングの視点で見た小売活動の考察
    (日本マーケティング学会 2021)
  • 価値共創マーケティングの視点でのコミュニティ・ビジネスの考察
    (日本消費経済学会全国大会 2020)
  • タイ市場における日系小売業の現状と展望 ~バンコク市場の現状調査から
    (アジア市場経済学会全国大会 2020)
  • SNSによる場の生成と価値共創~4Cアプローチから
    (日本マーケティング学会 2019)
  • 価値共創の視点から地域活性化に向けた取り組みの考察~東大阪市の魅力発見・発信・創造へ向けた基礎的調査から
    (日本マーケティング学会 2019)
more...
Education (2):
  • Hiroshima University
  • Keio University
Professional career (1):
  • 博士(マネジメント) (広島大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page