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J-GLOBAL ID:201301039072958009   Update date: Aug. 21, 2019

Fujioka Yoshirou

フジオカ ヨシロウ | Fujioka Yoshirou
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 2019 東大阪魅力発見・発信・創造へ向けた基礎的調査
Papers (20):
  • 価値共創マーケティングによる小売業の場についての一考察. 消費経済研究(日本消費経済学会). 2019. 8(通巻40). 45-55
  • 藤岡芳郎. 日系企業の小売国際化についての研究~タイ市場へ進出企業の現状調査から. アジア市場経済学会年報. 2019. 第21号. 47-56
  • 藤岡芳郎. 味の素タイランド社における価値共創マーケティング戦略の一考察~サービス・ロジックの視点から. アジア市場経済学会年報. 2019. 第20号. 1-10
  • Theoretical Considerations of Generating Opportunities to Foster Regional Revitalization Using the Value Co-Creation Approach. 大阪産業大学経営論集. 2018. 第19. 第2・3合併. 25-42
  • 藤岡 芳郎. Marketing as a Social System: Observations on Social Business. 消費経済研究(日本消費経済学会). 2018. 7(通巻39). 25-36
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MISC (2):
  • 藤岡芳郎 村松潤一(広島大学). 顧客起点の企業システム構築に向けた分析枠組みの検討. 広大マネジメント学会. 2011. 1-18
  • 藤岡芳郎 村松潤一(広島大学). 顧客起点の企業システム構築に向けたサービス・ドミナント・ロジックの主要概念の検討. 広大マネジメント学会. 2011. 1-17
Books (9):
  • 顧客起点のマーケティング・システム
    同文舘出版 2010
  • 流通論
    同文舘出版 2010
  • サービス・ドミナント・ロジック-マーケティング研究への新たな視座
    同文舘出版 2010
  • 連携による知の創造~社会人大学院の新たな試み
    白桃書房 2014
  • Theory of Distribution
    同文舘出版 2015 ISBN:978-4-495-64751-3
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Lectures and oral presentations  (31):
  • A Consideration of Management of the Value Co-Creation with Customers
    (International Interdisciplinary Workshop on Robotics and Management 2009)
  • ロジックと戦略論の関係
    (日本商業学会全国大会ワークショップ 2010)
  • 企業と顧客における相互作用の一考察~価値共創の視点から
    (日本商業学会全国大会 2012)
  • Implementation of Value Co-Creation Type Strategy and Operational Strength in the “Ba”:Application in Traditional Japanese Culture
    (FORUM ON INTERNATIONAL MARKETS AND INSTITUTIONAL LOGICS 2012)
  • マーケティング研究における 消費者行動論(消費文化論)とサービス・ドミナント・ロジックの関係
    (日本消費経済学会全国大会 2012)
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Education (2):
  • Keio University
  • Hiroshima University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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