Rchr
J-GLOBAL ID:201301045323458540
Update date: Apr. 06, 2024
ICHIKOHJI Takeyasu
イチコウジ タケヤス | ICHIKOHJI Takeyasu
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
http://kaken.nii.ac.jp/d/r/80636390.ja.html
Research field (1):
Business administration
Research keywords (3):
イノベーションマネジメント
, 経営戦略
, 消費者行動
Research theme for competitive and other funds (9):
- 2021 - 2025 複合市場群を分析対象とした市場の創造・成長・変質に関する研究
- 2020 - 2024 Factors affecting management's perceptions: time series and environmental perspectives
- 2017 - 2021 市場創造と成熟過程の複眼的実証研究
- 2016 - 2019 消費者の創造活動の精緻化と企業マネジメント
- 2017 - 2018 市場成熟化と新製品開発戦略への示唆
- 2015 - 2016 ゲームを取り巻く企業と消費者の社会的相互作用
- 2015 - 携帯情報端末を活用した消費者発信型イノベーションに関する研究
- 2012 - 2013 組織のイノベーション導入メカニズム
- 2010 - デジタル化がもたらすコンテンツ業界全体の転換に関する、生産・流通・消費の一貫研究(継続)
Show all
Papers (34):
-
中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦. 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析. マーケティング・サイエンス. 2024. 31. 1. 9-37
-
YUJI MINAMI, HIDENORI SATO, TAKEYASU ICHIKOHJI. THE ANTECEDENT FACTOR AND OUTCOME OF MANAGEMENT INNOVATION IN SMALL- AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES: A CUSTOMER RELATION CONTEXT. International Journal of Innovation Management. 2024
-
YUJI MINAMI, HIDENORI SATO, TAKEYASU ICHIKOHJI. RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION ACTIVITY AND CUSTOMER COLLABORATION IN SMEs: TECHNOLOGICAL AND BUSINESS UNCERTAINTY. International Journal of Innovation Management. 2023
-
Bosul Yoo, Takeyasu Ichikohji. The influence of the public sector in promoting digital transformation during the pandemic. Annals of Business Administrative Science. 2023
-
WenJun Huang, Takeyasu Ichikohji. A review and analysis of the business model innovation literature. Heliyon. 2023. 9. 7. e17895-e17895
more...
MISC (9):
-
Takeyasu Ichikohji, Koji Nakano, Masamichi Ogami. IPO Database in Japanese IT industry sector 2009-2015. Annals of Business Administrative Science. 2022
-
一小路武安. 経営学で考える 「実務家と経営学者の距離を縮める教育とは?」. 赤門マネジメントレビュー. 2019. 18. 4. 113-116
-
勝又壮太郎, 一小路武安. 「達成」と「共有」~ゲームユーザーがもつ2つの志向性~. ファミ通モバイルゲーム白書2017. 2016. 30-33
-
Takeyasu ICHIKOHJI. Technology Adoption: Influence of Personal Attributes and Person-organization Adaptation. Annals of Organizational Science. 2016. 48. 5. 33-48
-
The Growth of End User Innovators and Changing Precedent Factors : A Case Study of the Comics Industry. Discussion paper series. 2014. 2014. 3. 1-22
more...
Books (6):
-
A development strategy for hybrid products : the case of the Japanese animation industry
Springer 2022 ISBN:9789811643521
-
プロ野球「熱狂」のメカニズム
東京大学出版会 2021
-
ケースに学ぶ経営学【第3版】
有斐閣 2019
-
ハイブリッド製品の開発戦略 -- 日本アニメーション産業の新技術と既存技術の統合マネジメント
有斐閣 2017
-
ユーザーイノベーション研究の整理と近年の動向-ICTが与える影響-
東洋大学経営学部経営学科編『現代経営学研究の潮流』中央経済社 2016
more...
Lectures and oral presentations (16):
-
新しい研究への取り組み方
(2019年度組織学会年次大会 2018)
-
市場成熟期における革新的製品の参入
(2018年度組織学会研究発表大会 2018)
-
企業の新業態への適応過程
(2018年度組織学会研究発表大会 2018)
-
Subjective Evaluation of Technologies: The Case of the Japanese Animation Industry
(PDMA's annual Research Forum (2017) 2017)
-
技術認識の違いによるイノベーションの連続性認識の差異-MMORPGはどこから来たのか
(第二回京都ゲームカンファレンス 2016)
more...
Education (3):
- 2009 - 2012 東京大学大学院 経済学研究科 経営専攻博士後期課程
- 2007 - 2009 東京大学大学院 経済学研究科 経営専攻修士課程
- 2005 - 2007 The University of Tokyo Faculty of Economics Department of Business Administration
Professional career (1):
Work history (6):
Committee career (4):
- 2017/10 - 2021/09 組織学会 大会委員会幹事(委員兼任)
- 2010/12 - 2018/03 日本デジタルゲーム学会 研究委員
- 2015/09 - 2017/08 組織学会 編集委員会幹事(委員兼任)
- 2014/04 - 2016/03 日本デジタルゲーム学会 理事
Awards (2):
- 2018/06 - 情報通信学会 第19回論文賞佳作
- 2017/03 - 日本デジタルゲーム学会 若手奨励賞
Association Membership(s) (2):
日本デジタルゲーム学会
, THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE
Return to Previous Page