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J-GLOBAL ID:201301049050492230   Update date: Jan. 30, 2024

Nobuyoshi Miyasako

Nobuyoshi Miyasako
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (5): CBI ,  動機づけ ,  教授法 ,  音読 ,  リーディング
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2017 - 現在 中・高等学校での英語授業における英語によるアクティブラーニングに関する研究
  • 2016 - 現在 教員の資質能力基盤に関する研究
  • 2021 - 2024 中・高等学校での英語授業における「主体的・対話的で深い学び」に関する研究
  • 2016 - 2019 教員の資質能力基盤に関する研究
  • 2016 - 2017 英語教師の専門的知識に関する研究
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Papers (23):
  • アクティブラーニングで学びを深める-プラクティス・テスティングを中心に-. 英語教育. 2020. 69. 2. 98-99
  • Does CBI of English Language Teacher Education in Cooperative Learning Affect University Students’ Perceptions of Cooperative Learning and Motivation Relevant to English Language Teacher Education?. 2020. 64. 95-115
  • Which CBI on ELT Works Better, Active Learning or More Demanding Lectures?. Bulletin of University of Teacher Education Fukuoka. 2019. 68. 1. 13-25
  • 英語の達人はどのように練習したのか- 専門知識及び卓越したパフォーマンス研究の視点から-. 福岡教育大学紀要. 2019. 68. 1. 1-11
  • Does Theme-Based CBI in Active Learning Affect University Students’ Intrinsic-Extrinsic Motivation and Listening Comprehension?. International Journal of Curriculum Development and Practice. 2018. 20. 1. 49-62
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Books (5):
  • 第二言語習得論と英語教育の新展開
    金星堂 2020
  • これならできる!!小学校英語ハンドブック
    啓林館 2017
  • Trends and Current Issues in English Language Education in Japan: Integrating Theory and Practice
    2014
  • PCOLAデジタル版英語科教 育授業実践資料集 Vol. 4「読むこと」の言語活動
    デジタル版英語科教育授業実践資料集刊行会 2005
  • 高校生の音読と英語力は関係があるか?
    2002
Lectures and oral presentations  (41):
  • ペア・グループワークはうまくいってますか?
    (令和元年度下関市授業づくり研修会(中学校英語科)兼下関市教育研究会中学校英語部授業研修会 2020)
  • Does English-medium Cooperative Learning of English Language Teacher Education Affect Students’ Perceptions of Cooperative Learning and Motivation Relevant to English Language Teacher Education?
    (The JACET 58th (2019) International Convention 2019)
  • A theoretical look at the deep learning element of active learning from a cognitive perspective
    (全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019)
  • Is cooperative learning prevalent in TEFL?
    (International Conference on Foreign Language Education & Technology 2019)
  • 英語教育の改善に関する一考察ー ビジネスモデルの視点から -
    (第50回中国地区英語教育学会・研究発表会 2019)
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Professional career (2):
  • MA in TES/FL (バーミンガム大学)
  • 博士(学校教育学) (兵庫教育大学大学院連合)
Work history (2):
  • 2017/04 - 2019/03 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
  • 2017/04 - 2019/03 University of Teacher Education Fukuoka Teacher Education Institute, Faculty of Education
Awards (3):
  • 2002/05 - 日本英語教育研究所 平成14年度中村英語教育賞第2位
  • 2001/06 - (財)日本英語検定協会 第14回 (財)日本英語検定協会・研究助成 研究部門入賞
  • 1999/02 - 英語教育協議会 平成10年度ELEC賞
Association Membership(s) (6):
日本教科教育学会 ,  山口大学英語教育研究会 ,  大学英語教育学会 ,  外国語教育メディア学会 ,  全国英語教育学会 ,  中国地区英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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