Rchr
J-GLOBAL ID:201301058351156766   Update date: Mar. 04, 2021

YOSHIDA Makoto

ヨシダ マコト | YOSHIDA Makoto
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): moral education
Papers (5):
  • 吉田 誠, 逸見 裕輔. コンピテンシー・モデルとホワイトボード・ミーティングによるエピソード評価 : 学級目標達成に向けた道徳科単元学習における指導と評価の一体化の試み (特集 道徳科における指導と評価の一体化). 道徳と教育. 2020. 64. 338. 121-131
  • 吉田 誠. 「責任」概念の歴史的発展の視点に基づく類型化 : 能動性と受動性のスペクトラムによる相補的な捉え. 倫理道徳教育研究. 2019. 2. 1-14
  • 吉田 誠. これからの日本社会における倫理教育・道徳教育の正当性の基盤について考える : 歴史理性批判と進化心理学・脳神経科学の立場から. 倫理道徳教育研究. 2019. 2. 58-66
  • 吉田 誠, 逸見 裕輔. 資質・能力を意識したカリキュラム・マネジメントに基づく道徳科の評価 : コンピテンシー・モデルを用いた複数授業構成とエピソード評価. 倫理道徳教育研究. 2017. 1. 22-36
  • 吉田 誠. 成長志向型教育的予防のためのいじめ定義と目指す学級 : 当事者研究的道徳授業の観点に基づく提案. 倫理道徳教育研究. 2016. 0. 30-43
MISC (16):
  • 吉田 誠. Creating a Competency-Based Lesson in the Moral Classes : A Proposal of Lesson of "Two Letters" Using the Knowledge-Constructive Jigsaw Method. 山形大学教職・教育実践研究 = Bulletin of Teacher Training Research Center, Yamagata University. 2017. 12. 11-19
  • 吉田 誠. Towards the Overcoming of Belief Conflict in Moral Education Methodology : Classification Based on the Two-axis of Idealism and Realism, Action Principle and Character Principle. 山形大学教職・教育実践研究 = Bulletin of Teacher Training Research Center, Yamagata University. 2017. 12. 29-36
  • 吉田 誠. 書評 柳沼良太著『実効性のある道徳教育 : 日米比較から見えてくるもの』. 道徳と教育. 2017. 61. 335. 121-123
  • 吉田 誠. Possibilities and Challenges of the Moral Education Using Tohjisha-Kenkyu as a Problem Solving Method : Comparing to the Problem-Solving Type Moral Education. 山形大学教職・教育実践研究 = Bulletin of Teacher Training Research Center, Yamagata University. 2016. 11. 69-78
  • 吉田 誠. Child-centered Turn of Talking in Moral Education : A Consideration from a View of Tojisha-Kenkyu (Self-directed Research) towards the Community Building for Character Growth. 山形大学教職・教育実践研究 = Bulletin of Teacher Training Research Center, Yamagata University. 2015. 10. 1-8
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page