Rchr
J-GLOBAL ID:201301062962590809
Update date: Sep. 19, 2024
MORI Reina
MORI Reina
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
http://www.harinezuminomori.net/
Research field (1):
Educational technology
Research keywords (5):
Educational gerontology
, Workshop
, Informal learning
, Adult education
, Lifelong learning
Research theme for competitive and other funds (7):
- 2021 - 2024 Development and Evaluation of a Collaborative Learning Program for University Students and the Elderly
- 2021 - 2024 パーソナルネットワークに着目したグレイ・デジタル・デバイドに関する実証的研究
- 2020 - 2023 研究活動の駆動を目指した大学院生の生態系に関する調査研究
- 2018 - 2021 Designing a Learning Program to Promote Self-Regulated Learning in the Elderly
- 2014 - 2016 Study of sustainable management systems in science cafes sponsored by universities
- 2013 - 2015 Research of Interdisciplinary-Research
- 2012 - 2015 Improvement of the Class: Introducing Students Consulting on Teaching (SCOT) and the Development of Training Programs for SCOT Students
Show all
Papers (14):
-
森 玲奈, 孫 大輔, 渡辺 雄貴, 北村 智, 堀 里子. 高齢者の主体的健康情報探索を促すワークショップの開発. 老年社会科学. 2020. 42. 2. 121-121
-
MORI Reina, SON Daisuke, WATANABE Yuuki, KITAMURA Sathoshi, HORI Satoko. A Workshop on Information Searches for Improvement of the Elderly's Health Literacy. Japan Journal of Educational Technology. 2020. 44. 0. 69-72
-
Mori Reina. Using Action Research to Design a Nonformal Learning Environment for the Elderly: Focus on Community-University Collaboration. The Japanese Journal of Language in Society. 2020. 23. 1. 53-68
-
SUGIYAMA Kohei, MORI Reina, YAMAUCHI Yuhei. Engagement of Network of Practices in Deepening Interests of Amateur Photographers. Japan Journal of Educational Technology. 2020. 43. 4. 381-396
-
井上 義和, 森 玲奈. 「ライフデザイン演習」再履修対象者の学修実態調査と授業改善 : 再履修クラスから考える初年次教育の課題. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム = Forum of the Center for Teaching and Learning Teikyo University. 2019. 6. 69-85
more...
MISC (24):
-
森, 玲奈. ワークショップデザインを学ぶ授業に関する一考察 - 帝京大学と早稲田大学大学院の事例をもとに -. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム. 2024. 11. 17-28
-
広瀬 由美子, 森 玲奈. 成人のグループワークによる省察促進効果 : ライフキャリア学習プログラムの実践から-Reflection Promotion Effect by Group Work for Adult : From the Practice of Life Career Learning Program. 人材育成研究 : 人材育成学会機関誌 / 「人材育成研究」編集委員会 編. 2022. 18. 1. 49-60
-
森 玲奈. 私立大学大学院生生活における躓きと乗り越え. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム. 2022. 9. 61-78
-
森 玲奈, 村上 正行. 大学院生の院生生活における躓きと乗り越え. 日本教育工学会研究報告集. 2021. 2021. 2. 24-31
-
Learning State of Graduate Students in the Research University : an International Comparison based on Survey of gradSERU. 2020. 20. 3. 137-142
more...
Books (6):
-
「ラーニングフルエイジング」とは何か:超高齢社会における学びの可能性
ミネルヴァ書房 2017 ISBN:4623078825
-
インフォーマル学習
ミネルヴァ書房 2016 ISBN:9784623074396
-
教育実践論文としての教育工学研究のまとめ方
ミネルヴァ書房 2016 ISBN:9784623074402
-
ワークショップデザインにおける熟達と実践者の育成
ひつじ書房 2015 ISBN:4894767430
-
ワークショップデザイン論-創ることで学ぶ
慶應義塾大学出版会 2013 ISBN:4766420381
more...
Education (5):
- 2007 - 2010 東京大学大学院 学際情報学府 学際情報学専攻 博士課程
- 2005 - 2007 東京大学大学院 学際情報学府 学際情報学専攻修士課程
- 2004 - 2005 The University of Tokyo
- 2001 - 2004 The University of Tokyo The Institute of Socio-information and Communication Studies
- 1997 - 2001 Gakushuin University Department of literature Department of Philosophy
Professional career (3):
- 博士 (東京大学情報学環)
- 修士 (東京大学情報学環)
- 学士 (学習院大学文学部)
Work history (5):
- 2020/04 - 現在 Teikyo University Center for General Education Associate professor
- 2017/04 - 2020/03 Teikyo University
- 2017/04 - 2018/03 Teikyo University
- 2014/06 - 2017/03 Teikyo University Teikyo University Center for Teaching and Learning
- 2010/04 - 2014/08 東京大学大学院 情報学環 特任助教
Awards (2):
- 2021/03 - 社会言語科学会 徳川宗賢賞萌芽賞受賞 高齢者のノンフォーマル学習環境デザインに向けたアクションリサーチ-地域と大学との連携に着眼して-
- 2008/09 - 日本教育工学会 研究奨励賞
Association Membership(s) (6):
日本社会教育学会
, しごと能力研究学会
, 日本老年社会科学学会
, 日本教育心理学会
, 日本教育方法学会
, 日本教育工学会
Return to Previous Page