Rchr
J-GLOBAL ID:201301062962590809   Update date: Feb. 01, 2024

MORI Reina

MORI Reina
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.harinezuminomori.net/
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (5): Educational gerontology ,  Workshop ,  Informal learning ,  Adult education ,  Lifelong learning
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2021 - 2024 Development and Evaluation of a Collaborative Learning Program for University Students and the Elderly
  • 2021 - 2024 パーソナルネットワークに着目したグレイ・デジタル・デバイドに関する実証的研究
  • 2020 - 2023 研究活動の駆動を目指した大学院生の生態系に関する調査研究
  • 2018 - 2021 Designing a Learning Program to Promote Self-Regulated Learning in the Elderly
  • 2014 - 2016 Study of sustainable management systems in science cafes sponsored by universities
Show all
Papers (14):
  • 森 玲奈, 孫 大輔, 渡辺 雄貴, 北村 智, 堀 里子. 高齢者の主体的健康情報探索を促すワークショップの開発. 老年社会科学. 2020. 42. 2. 121-121
  • MORI Reina, SON Daisuke, WATANABE Yuuki, KITAMURA Sathoshi, HORI Satoko. A Workshop on Information Searches for Improvement of the Elderly's Health Literacy. Japan Journal of Educational Technology. 2020. 44. 0. 69-72
  • Mori Reina. Using Action Research to Design a Nonformal Learning Environment for the Elderly: Focus on Community-University Collaboration. The Japanese Journal of Language in Society. 2020. 23. 1. 53-68
  • SUGIYAMA Kohei, MORI Reina, YAMAUCHI Yuhei. Engagement of Network of Practices in Deepening Interests of Amateur Photographers. Japan Journal of Educational Technology. 2020. 43. 4. 381-396
  • 井上 義和, 森 玲奈. 「ライフデザイン演習」再履修対象者の学修実態調査と授業改善 : 再履修クラスから考える初年次教育の課題. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム = Forum of the Center for Teaching and Learning Teikyo University. 2019. 6. 69-85
more...
MISC (19):
  • Learning State of Graduate Students in the Research University : an International Comparison based on Survey of gradSERU. 2020. 20. 3. 137-142
  • How do graduate students overcome the stumbling blocks of their research life?. 2020. 20. 3. 131-136
  • Development of a workshop to promote health learning for the elderly. 2019. 19. 5. 253-260
  • Practice and Evaluation of the Life Career Support Program for Adult. 2019. 19. 4. 199-206
  • Developing a Model of Network of Hobby Practice Deepening Interests. 2019. 19. 1. 737-744
more...
Books (6):
  • 「ラーニングフルエイジング」とは何か:超高齢社会における学びの可能性
    ミネルヴァ書房 2017 ISBN:4623078825
  • インフォーマル学習
    ミネルヴァ書房 2016 ISBN:9784623074396
  • 教育実践論文としての教育工学研究のまとめ方
    ミネルヴァ書房 2016 ISBN:9784623074402
  • ワークショップデザインにおける熟達と実践者の育成
    ひつじ書房 2015 ISBN:4894767430
  • ワークショップデザイン論-創ることで学ぶ
    慶應義塾大学出版会 2013 ISBN:4766420381
more...
Education (5):
  • 2007 - 2010 東京大学大学院 学際情報学府 学際情報学専攻 博士課程
  • 2005 - 2007 東京大学大学院 学際情報学府 学際情報学専攻修士課程
  • 2004 - 2005 The University of Tokyo
  • 2001 - 2004 The University of Tokyo The Institute of Socio-information and Communication Studies
  • 1997 - 2001 Gakushuin University Department of literature Department of Philosophy
Professional career (3):
  • 博士 (東京大学情報学環)
  • 修士 (東京大学情報学環)
  • 学士 (学習院大学文学部)
Work history (5):
  • 2020/04 - 現在 Teikyo University Center for General Education Associate professor
  • 2017/04 - 2020/03 Teikyo University
  • 2017/04 - 2018/03 Teikyo University
  • 2014/06 - 2017/03 Teikyo University Teikyo University Center for Teaching and Learning
  • 2010/04 - 2014/08 東京大学大学院 情報学環 特任助教
Awards (2):
  • 2021/03 - 社会言語科学会 徳川宗賢賞萌芽賞受賞 高齢者のノンフォーマル学習環境デザインに向けたアクションリサーチ-地域と大学との連携に着眼して-
  • 2008/09 - 日本教育工学会 研究奨励賞
Association Membership(s) (6):
日本社会教育学会 ,  しごと能力研究学会 ,  日本老年社会科学学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page