Art
J-GLOBAL ID:201302278048332261   Reference number:13A1793984

Effects of Lector’s Gender in “Science Seminar” on the Course Selection of Junior High School Girls

サイエンス・セミナーの講師性別が女子中学生の進路選択に及ぼす影響に関する研究
Author (6):
Material:
Volume: 61  Issue:Page: 4.30-4.35 (J-STAGE)  Publication year: 2013 
JST Material Number: L4363A  ISSN: 1341-2167  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (19):
  • 1) 国立女性教育会館 : 平成22年度国立女性教育会館主催事業等実施報書, pp.48-54, 2011
  • 2) 東北大学女性研究者育成支援推進室 : 杜の都女性研究者ハードリング支援事業, Webページ, http://www.morihime.tohoku.ac.jp/hurdling/sa_katsudo.html
  • 3) 岐阜大学男女共同参画推進室 : 「サイエンス夢追」育成プロジェクト, Webページ, http://www1.gifu-u.ac.jp/~sankaku/activity/03.html
  • 4) 東レ経営研究所 : 「理科離れ」解消のために何が必要か~「世界一受けたい授業」だけでは, ものづくりの危機は救えない~, TBR調査レポート, 2007年7月
  • 5) ベネッセ教育研究開発センター : 特集 3つのCで描く改革ビジョン “3つのC” で「工学部離れ」を考える, Webページ, http://benesse.jp/berd/center/open/dai/between/2007/01/01toku_01.html
more...

Return to Previous Page