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J-GLOBAL ID:201401020969093315   Update date: Oct. 28, 2024

Miyamoto Fumiyuki

ミヤモト フミユキ | Miyamoto Fumiyuki
Affiliation and department:
Job title: Professor, Dr.
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): package communication ,  marketing ,  consumer psychology ,  パッケージ・コミュニケーション ,  マーケティング ,  Anthropomophism ,  消費者心理
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2021 Elucidation of factors of image-motif effect in product packages and applied research
  • 2018 - 2019 2018 年度「日本商品学会研究助成制度」
Papers (15):
  • Fumiyuki Miyamoto. Strategies for Recognizing Anthropomorphic Product Appearance by Consumers: An Empirical Study on the Appearance Design of Cosmetic Containers. Studies on Commodity Science. 2023. 64. 1・2. 19-39
  • Fumiyuki Miyamoto. Empirical Research on Applications of Image-motifs: Examination of Possibility that We Apply Image-motifs Conceptualized in a Category of Cosmetics Packages to Beverages and Home Appliances. Studies on Commodity Science. 2021. 63. 3・4. 34-53
  • Fumiyuki Miyamoto. Comparison and Factor Analysis of Consumer Effects by Cosmetics Packages between Japan and China : Through a Demonstration Experiment of Image-motifs. 2021. 9. 1. 23-39
  • Fumiyuki MIYAMOTO. An Empirical Research on the Elucidation of the Characteristics of Image-motifs in Cosmetics Packages. Studies on Commodities. 2021. 63. 1・2. 31-45
  • Fumiyuki MIYAMOTO. Recognition as a “Face” of a Product Package by Consumers : Consideration of “Face Culture” of a Cosmetics Company. Transcultural Management Review. 2020. 17. 93-109
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MISC (1):
  • 宮本 文幸. 流通レポート "置くだけで売れる"パッケージ開発法 : 化粧品の開発から「売れる流通」づくりへのヒント. 流通問題. 2012. 48. 1. 33-39
Books (8):
  • Zero Promotion Marketing
    2022 ISBN:9784496056017
  • テキスト経営学入門(第8章 商品開発とマーケティング)
    中央経済社 2020
  • Creating Sensual Value of Cosmetics -Evaluation of Usability and Formulation
    CMC BOOKS 2020
  • ヒトの感性に訴える製品開発とその評価技術
    技術情報協会 2018
  • 商品パッケージの消費者効果(改訂版)-化粧品におけるイメージ・モチーフ効果の実証研究-(博士論文)、静岡出版
    静岡学術出版 2016
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Lectures and oral presentations  (51):
  • プロダクト・デザインにおけるイメージ・モチーフ効果の研究 -象徴属性による消費者効果の考察-
    (日本商業学会 第71回 全国大会 2021)
  • 商品パッケージの消費者効果 -イメージ・モチーフの象徴属性における制御焦点理論の適用について-
    (日本消費者行動研究学会 第62回消費者行動研究コンファレンス 2021)
  • Research of Image-motif : Possibility of Applying it to Cosmetics Packages for Chinese Women
    (2021)
  • Comparing Consumer-effects by Cosmetics Packages in China with that in Japan, and Analyzing Their Factors : Through Empirical Experiments of Image-motifs
    (Transcultural Management Society Kansai Subcommittee 2020)
  • Research on Image-motifs in Cosmetic Packages -Empirical study of Applicability to Chinese Women-
    (Japan Society of Marketing and Distribution the 10th National Research Report Meeting 2020)
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Works (1):
  • 桜美林大学大学院のマネジメントシステム・コーディネーター養成プログラム~真のISO経営の実現を目指して~ 連載第4回 マネジメントシステムをマーケティング戦略に結びつける
    2020 -
Education (2):
  • 2015 - 2016 University of Aichi(Doctor)
  • 1981 - 1985 University of Tsukuba
Work history (1):
  • 1985/04 - 2018/03 Shiseido.Co.
Committee career (10):
  • 2025/04 - 現在 異文化経営学会 理事(事務局長)
  • 2021/04 - 現在 Japan Society for Commodity Science
  • 2021/04 - 現在 日本商品学会 理事
  • 2021/04 - 現在 Transcultural Management Society
  • 2011/03/01 - 現在 The Institute of Marketing and Distribution Research Research Adviser
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Awards (1):
  • 2019/06 - Transcultural Management Society Transcultural Management Society 2019 Award ( Presentation ) A study of "face" culture in Shiseido ーMakeup face and product faceー From the viewpoint of package communication research
Association Membership(s) (9):
Japan Academy of International Business Studies ,  Transcultural Management Society ,  Japan Society for Commodity Science ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  The Aichi University Institute of International Affairs(Visiting Researcher) ,  The Institute of Marketing and Distribution Research(Research Adviser) ,  The Japanese Association of Administrative Science ,  国際戦略経営研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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