Rchr
J-GLOBAL ID:201401039952312547   Update date: Jun. 29, 2021

Kagoani Megumi

カゴタニ メグミ | Kagoani Megumi
Affiliation and department:
Job title: 講師
Research field  (3): Sociology of education ,  Nutrition and health science ,  Basic nursing
Research keywords  (3): nursing ,  school health ,  school nursing
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2014 - 2015 新任養護教諭の専門職的自律性の獲得とその要因
Papers (14):
  • Megumi Kagotani, Takashi Asakura, Hiromi Sakuma. Factors related to plateauing among Yogo teachers. Japanese Society of Public Health. 2021. 68. 5. 349-362
  • Proposing a taxonomy of school nursing arts in Yogo teacher education and tranig. Japanese Journal of School Health. 2020. 62. 3. 153-165
  • Megumi Kagoani. Development and Validation of a Parental Support Program Using Genetic Education. Japanese Journal of Genetic Counseling. 2019. 40. 1. 31-39
  • Megumi Kagoani. Evaluation of the efforts to improve the teaching effect of school nursing practice in Yogo teacher training -Development of and the own audiovisual teaching materials and the teaching manual with pictures-. OKADA Kanako,KAMAZUKA Yuko,Megumi KAGOTANI,SAITO Risako,KAMIMURA Hiroko. 2018. 66. 2. 239-247
  • 城生 弘美, 池内 眞弓, 森 祥子, 森屋 宏美, 籠谷 恵, 矢口 菜穂. 38単位専門看護師教育課程におけるフィジカルアセスメント教育の実態把握 : 各大学院のホームページの検索結果から. 東海大学健康科学部紀要. 2018. 23. 121-127
more...
MISC (7):
Books (3):
  • 学校の事例から学ぶ フィジカルアセスメント ワークブック
    北樹出版 2018
  • 養護教諭のための公衆衛生学
    東山書房 2018
  • 共生社会の時代の特別支援教育 第3巻 連携とコンサルテーション-多様な子供を多様な人材で支援する-
    ぎょうせい 2017
Lectures and oral presentations  (12):
  • 養護教諭養成教育における学校看護技術体系の提案
    (日本学校保健学会第66回学術大会 2019)
  • 養護教諭の精神的健康と専門職的自律性, 職業性ストレッサ-,ソ-シャル・サポ-トの関連
    (日本健康相談活動学会第14回学術集会 2018)
  • 養護教諭のプラトー現象の関連要因
    (日本学校保健学会第64回学術大会 2017)
  • 新任養護教諭における職業レディネス、専門職的自律性とワーク・エンゲイジメントの関係
    (日本学校保健学会第63 回学術大会 2016)
  • Path model of mental health, reality shock, job satisfaction, and social support among new yogo teachers in japan
    (2016)
more...
Works (2):
  • Odense Statement: Our ABC for equity, education and health (Japanese)
    Kanako Okada, Yumi Yoshida, Megumi Kagotani, Hiromi Sakuma, Risako Saito 2014 -
  • Vilnius resolution: better schools through health (Japansese)
    Yumi Yoshida, Megumi Kagotani 2010 -
Professional career (3):
  • Doctor of Education (Tokyo Gakugei Uniyersity)
  • Master of Education (Chiba Uniyersity)
  • Bachelor of Human Health Sciences (Kyoto Uniyersity)
Work history (2):
  • 2018/04 - 現在 Tokai University School of Medicine, Department of Faculty of Nursing
  • 2014/04 - 現在 Tokai University School of Health Sciences, Department of Nursing
Committee career (9):
  • 2019/11 - 現在 一般社団法人日本学校保健学会 代議員
  • 2018 - 現在 日本公衆衛生看護学会 査読委員
  • 2015 - 現在 日本養護教諭養成大学協議会 代表評議員
  • 2012/04 - 現在 日本健康相談活動学会 編集委員
  • 2018 - 2021/03 日本養護教諭養成大学協議会 FD検討委員会
Show all
Awards (2):
  • 2017/03 - 一般社団法人 日本学校保健学会第63回学術大会 発表賞 「新任養護教諭における職業レディネス、専門職的自律性とワーク・エンゲイジメントの関係」
  • 2016/11 - Japanese Association of School Health Young Researcher Award Development of the Yogo teacher’s Professional Autonomy Scale: A Pilot Study
Association Membership(s) (6):
日本公衆衛生学会 ,  Japan Academy of Public Health Nursing ,  JAPAN ACADEMY OF NURSING SCIENCE ,  JAPAN ASSOCIATION OF HEALTH CONSULTATION ACTIVITY ,  JAPANESE ASSOCIATION OF YOGO TEACHER EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SCHOOL HEALTH
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page