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J-GLOBAL ID:201401047015589986   Update date: Nov. 26, 2024

Mineo Kei

ミネオ ケイ | Mineo Kei
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2023 - 2026 第三者機関による認証に基づく環境ラベルが消費者の知覚に与える影響
  • 2020 - 2021 未知の食品に対する受容を促すマーケティング・コミュニケーション
  • 2016 - 2019 英語による専門科目を効果的効率的に運用するための教材と教授法の開発
  • 2015 - 2016 機能性食品の広告と消費者行動 -消費者の知識と知覚の観点から-
  • 2013 - 2014 O2Oにおける広告コミュニケーションの機能と役割
Papers (10):
  • Mineo, Kei, Taketani, Keigo. The Influence of Food Neophobia on the Attitude toward International and Domestic Travel: A Comparison of Japanese and American Consumers. 2023. 70. 3. 171-185
  • 峯尾 圭. 機能性食品の購買における手がかり利用ー購買時に重視する要素の個人特性による差異ー. 商経学叢. 2021. 68. 2. 333-352
  • Keigo Taketani, Kei Mineo. Can Market Mavens Be Negative Word of Mouth Senders? the Moderating Role of Assumed-Competence and Gender. Advances in Advertising Research (Vol. XI): Designing and Communicating Experience. 2021. 225-240
  • 武谷慧悟, 峯尾圭. 新奇性の高い食品への消費者態度に関する基礎的研究:ツーリズム研究への応用に向けて. 駒大経営研究. 2021. 52. 3・4. 67-91
  • Kei Mineo. The Effects of a Third-party Certification Seal in Advertising: The Role of Need for Cognition. ADVANCES IN ADVERTISING RESEARCH, VOL X: MULTIPLE TOUCHPOINTS IN BRAND COMMUNICATION. 2019. 147-159
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MISC (13):
  • 峯尾圭. ARF『Journal of Advertising Research』より DTC動画広告における字幕の文字サイズとコントラストが及ぼす影響-広告メッセージの最も効果的な提示方法とは(原題:Superimposed Text Size and Contrast Effects in DTC TV Advertising: Which Presentation Format is Best for Rx Drug Messaging to Consumers?)【論文抄訳】. 日経広告研究所報. 2021. 319. 87-70
  • 峯尾圭. ARF『Journal of Advertising Research』より フェミニズムと女性を起用した性的な広告に対する反応-韓国の消費者を対象とした実証実験(原題:Feminism and Advertising : Responses to Sexual Ads Featuring Women)【論文抄訳】. 日経広告研究所報. 2020. 313. 117-102
  • 峯尾圭. ARF『Journal of Advertising Research』より 顔画像と顔のように見える画像(顔パレイドリア)を用いた印刷広告ー消費者の反応に関する実証研究ー(原題:Effects of Face Images and Face Pareidolia on Consumers' Responses to Print Advertising) 【論文抄訳】. 日経広告研究所報. 2019. 307. 100-84
  • 峯尾圭. ARF『Journal of Advertising Research』より 買い物経験に対する理解とメディアとしてのショッピングモールへの示唆 -顧客を魅了し、維持するために必要な要素とは-(原題:Understanding the Shopping Experience and Its Implications for Malls as Marketing Media: Attracting and Retaining Customers through Fashion, Service, and Improved Food Options) 【論文抄訳】. 日経広告研究所報. 2018. 301. 80-63
  • 峯尾圭. ARF『Journal of Advertising Research』より オンライン・プロモーション・ゲームの伝播に何が寄与するか?-プレーヤーの腕前とインセンティブ報酬がゲームの推奨に与える影響-(原題:What Makes Online Promotional Games Go Viral? : Comparing the Impact of Player Skills Versus Incentive Rewards on Game Recommendation) 【論文抄訳】. 日経広告研究所報. 2017. 51. 295. 106-94
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Books (2):
  • わかりやすいマーケティング・コミュニケーションと広告
    八千代出版 2016 ISBN:9784842916712
  • レポート・論文をさらによくする「書き直し」ガイド : 大学生・大学院生のための自己点検法29
    大修館書店 2015 ISBN:9784469222449
Lectures and oral presentations  (22):
  • 消費者は環境ラベルの信頼性をどのように評価するか
    (日本広告学会第55回全国大会 2024)
  • What Kind of Crisis Communication Messages Benefit Corporate Reputation on High and Minimal Responsibility Case?
    (The 21st International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2023 2023)
  • The Influence of Food Neophobia on the Attitudes Toward International and Domestic Travel: A Comparison of Japanese and American Consumers
    (The 21st International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2023 2023)
  • From Redundancy to Reinforcement: Optimizing Subtitled Video Advertisements for Multiple Viewing Conditions
    (The 21st International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2023 2023)
  • How Do Foreign Tourists React To Mistranslations?
    (ANZMAC(Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference 2022 2022)
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Education (3):
  • Waseda University Graduate School of Commerce
  • Waseda University Graduate School of Commerce
  • Waseda University School of Commerce
Professional career (1):
  • 修士(商学) (早稲田大学)
Work history (6):
  • 2023/04 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy
  • 2022/04 - 2023/03 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy
  • 2020/04 - 2022/03 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy Specially Appointed Associate Professor (Full time)
  • 2018/04 - 2020/03 Waseda University Faculty of Commerce Assistant Professor (without tenure)
  • 2016/09 - 2019/09 Chiba University of Commerce Faculty of Service Inovation
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Association Membership(s) (3):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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