Rchr
J-GLOBAL ID:201401049998828446
Update date: May. 23, 2024
Kosuke Iketani
イケタニ コウスケ | Kosuke Iketani
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Okayama University Institute for Education and Student Services
About Okayama University Institute for Education and Student Services
Search "Okayama University Institute for Education and Student Services"
Detailed information
Research field (1):
Education - general
Research keywords (3):
学校心理学
, 特別支援教育
, 障害者支援
Research theme for competitive and other funds (6):
2020 - 2024 ダイバーシティ推進リーダー育成プログラムの開発:障害学生支援への深い学びを通じて
2020 - 2023 アウトドア・ツーリズムのバリアフリー化による障害者の余暇活動支援プログラムの構築
2018 - 2021 発達障害学生の修学支援に関するコーディネーターの役割
2016 - 2020 Development of the higher education system of the mutual understanding support
2016 - 2019 Development of an academic sign language training system: An approach based on cognitive and linguistic assessment
2015 - 2018 A Practical Research toward an Establishment of Learning Support Systems in Japanese Child Foster Institutions
Show all
Papers (22):
池谷航介, 井坂行男, 楠敬太, 望月直人. 高等教育機関における意思疎通支援の実施状況に関する実態調査 -情報保障の提供が困難となる要因について-. 高等教育と障害. 2021. 3. 1. 1-14
原田新, 池谷航介. 大学,支援機関,行政の連携による障害者の就労移行支援に関する実践的研究 -A県内の多様な就労支援機関による合同説明会の実践を通して. 高等教育と障害. 2020. 2. 1. 24-33
後藤悠里, 川島聡, 原田新, 池谷航介. 「平成30年7月豪雨」における障害者の被災実態に関する調査および提言. 生協総研賞・助成事業研究論文集. 2020. 16th
平賀健太郎, 池谷航介, 山森一希. 肢体不自由学生の教育実習参加に関する実践報告. 高等教育と障害. 2019. 1. 1. 24-33
池谷航介. 障害学生の教職キャリア形成における支援の現状と課題-教育実習に関する研究動向と展望. 高等教育と障害. 2019. 1. 1. 98-105
more...
MISC (27):
池谷航介, 川島聡, 原田新, 後藤悠里. コロナウイルス蔓延期の障害のある児童生徒の在宅修学状況~A市小・中学校及び特別支援学校への質問紙調査から~. 日本特殊教育学会大会発表論文集(CD-ROM). 2022. 60th
池谷航介. 障害学生支援コーディネーターに求められる組織内での関係性. 日本LD学会大会(Web). 2020. 29th
池谷 航介. 【新学期の子どもの不安に気づく】学級開きの際の子どもの不安 心理教育的援助サービスによる3段階のアプローチ. 教育と医学. 2018. 66. 4. 296-302
池谷 航介. 京阪奈三教育大学双方向遠隔授業における障害学生支援 (ICT 機器等を活用した遠隔授業における支援の試み). 大阪教育大学情報処理センター年報. 2016. 19. 2-7
吉川悠貴, 池谷航介. 知的障害教育におけるウェアラブルデバイス活用の検討-知的障害特別支援学校小学部における実践を通して-. 日本特殊教育学会大会発表論文集(CD-ROM). 2016. 54th
more...
Books (2):
とまどいキャンパス-STOP!自己否定編
岡山大学 教育推進機構 学生支援部門 学生支援室(障がい学生支援室) 2022
とまどいキャンパス-STOP!問題放置編-
岡山大学 全学教育・学生支援機構 高大接続・学生支援センター 障がい学生支援室 2021
Professional career (1):
修士(教育学) (大阪教育大学)
Work history (5):
2022/04 - 現在 Okayama University
2021/04 - 2022/03 Okayama University Institute for Education and Student Services
2017/07 - 2021/03 Okayama University Institute for Education and Student Services
2017/04 - 2017/06 The University of Tokyo Research Center for Advanced Science and Technology
2014/04 - 2017/03 大阪教育大学 教職教育研究センター 特任准教授
Awards (2):
2023/11 - 国立大学法人 岡山大学 令和4年度岡山大学ティーチングアワード
2018/03 - 国立大学法人 岡山大学 平成30年度岡山大学ティーチング・アワード
Association Membership(s) (3):
Research Society of the Education for the Deaf in Japan
, JAPANESE SCHOOL PSYCHOLOGY ASSOCIATION
, THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM