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J-GLOBAL ID:201401095910122664   Update date: Aug. 07, 2021

Irie Shin Ichiro

イリエ シンイチロウ | Irie Shin Ichiro
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/d/r/90324722.ja.html
Research field  (4): Business administration ,  Sociology/history of science and technology ,  Cognitive sciences ,  Commerce
Research keywords  (4): イノベーション ,  科学技術史 ,  文理統合教材の開発 ,  オーガニック
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2012 - 2014 化学物質管理と企業収益を両立するための,化学物質管理を環境会計に接合する試み
  • 2009 - 2012 経営学の実践的転回
  • 2006 - 2008 制度的起業:ベンチャー企業による制度変革のマネジメントに関する研究
  • 2004 - 2006 デザインを媒介にしたブランドマネジメント(BM)の研究
Papers (11):
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MISC (34):
  • 入江信一郎. 西欧近代におけるengineeringとscienceの相互的構成: 新興の工科大学と伝統的大学の博士号授与競争を手がかりに. 『日本科学史学会 第67回年会 研究発表講演要旨集』. 2020. 4-4
  • IRIE, Shin Ichiro. Why popular factors do not lead success?: The three types of omissions that exclude useful information out of successful cases. Proceedings of the 19th Science Council of Asia Conference. 2019
  • 入江信一郎. イノベーションを動態的に理解しうるアクターネットワーク理論の『翻訳』概念の可能性. 科学技術社会論学会 予稿論文集. 2019
  • 入江信一郎. イノベーションを事前視点から内生的に捉える分析枠組み-アクターネットワーク理論の翻訳の三側面-. 2019年度組織学会研究発表大会予行論文集. 2019. 2F02. 1-4
  • The Actor-Network of Distributed Intelligence Designed by innovative Designer Rei Kawakubo of COMME des GARÇONS: Introduction of Situated Learning Theory in Cognitive Science. Proceedings of Designing Development, Develop Design (4D), International Conference -Meanings of Design in the Next Era. 2019
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Patents (1):
Books (6):
  • JABEE対応 理系のための技術者倫理
    丸善出版 2015
  • 制度的企業家
    ナカニシヤ出版 2015
  • 科学技術実践のフィールドワーク:ハイブリッドのデザイン
    せりか書房 2006
  • マーケティング・マネジメントを学ぶ
    中央経済社 2005
  • 日本型MOT 技術者教育からビジネスモデルへ
    中央経済社 2004
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Education (2):
  • 1997 - 2003 Kobe University
  • 1989 - 1996 Kobe University
Professional career (3):
  • 博士 (商学, 神戸大学)
  • 修士 (経営学, 神戸大学)
  • 学士 (農学, 神戸大学)
Work history (3):
  • 2012/04 - 現在 Kyoto Institute of Technology
  • 2017/04 - 2019/03 Ritsumeikan University College of Business Administration
  • 2000/04 - Kyoto Institute of Technology
Association Membership(s) (9):
科学史学会 ,  科学哲学会 ,  JAPAN SOCIETY FOR INFORMATION AND MANAGEMENT ,  JAPANESE SOCIETY FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY STUDIES ,  Japanese Association for the Contemporary and Applied Philosophy ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE ,  Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY FOR BUSINESS ETHICS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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