Art
J-GLOBAL ID:201402252119894795   Reference number:14A0005890

A Survey of Elementary School Nature Activity Programs utilizing the school Biotope

小学校におけるビオトープを用いた自然体験活動が児童に及ぼす教育的効果-土壌動物・種子散布の指導事例をもとに-
Author (2):
Material:
Volume: 54  Issue:Page: 189-199  Publication year: Nov. 27, 2013 
JST Material Number: L6042A  ISSN: 1345-2614  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (38):
  • 1) 安藤秀俊・米山慎也(2011)「高校生のビオトープに対する認識」『理科教育学研究』第52巻,第1号,135-142.
  • 2) 安藤秀俊・塩俵昂平(2012)「小学校におけるビオトープを用いた自然体験活動プログラムの開発」『北海道教育大学紀要(教育科学編)』第63巻,第1号,193-200.
  • 3) 青木淳一(2005)『だれでもできるやさしい土壌動物のしらべかた-採集・標本・分類の基礎知識-』合同出版,4.
  • 4) 浅野一清(2007)「不思議の感性を揺さぶる種子の散布を教材に取り入れて-4年生「たねのヒミツを探る」の実践事例から-」『理科の教育』第56巻,第5号,315-317.
  • 5) 独立行政法人国立青少年教育振興機構(2010)「『青少年の自然体験活動等と自立に関する実態調査』報告書」Retrieved from http://www.niye.go.jp/kenkyu_houkoku/contents/detail/i/61/
more...

Return to Previous Page