Art
J-GLOBAL ID:201402264035653839   Reference number:14A0765752

2次元てこの教材化に関する研究-小学校6年理科発展学習での実践を通して-

Author (5):
Material:
Volume: 38  Issue:Page: 135-147  Publication year: Jun. 10, 2014 
JST Material Number: L3340A  ISSN: 0386-4553  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education  ,  Education of physics 
Reference (10):
  • 小池守,高津戸秀:小学校理科における多様な学び合いの形成に関する研究-てこの学習における学びの三層構造の形成要因の分析を通して-,理科の教育,55(10), 704-707,2006.
  • 文部科学省:小学校学習指導要領,61,2008a.
  • 文部科学省:中学校学習指導要領,57,2008b.
  • 文部科学省:小学校学習指導要領解説理科編,大日本図書, 8-10,2008c.
  • 小熊隆一:支点からの距離について,理科の教育,54(5), 546-547,2005.
more...

Return to Previous Page