Rchr
J-GLOBAL ID:201501002953328614   Update date: Apr. 03, 2024

Hayashi Yuki

ハヤシ ユウキ | Hayashi Yuki
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://ks.mi.s.osakafu-u.ac.jp/members/hayashi
Research field  (3): Educational technology ,  Human interfaces and interactions ,  Learning support systems
Research keywords  (5): Intelligent Interface ,  Artificial Intelligence ,  Human Computer Interaction ,  マルチモーダルインタフェース ,  会話エージェント
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2022 - 2025 知識創造的議論サイクルを機会とした議論スキル涵養プラットフォーム
  • 2021 - 2025 テレナーシングにおけるオラリティの同期現象を核とした共感成立過程の解明
  • 2021 - 2025 学習スキル育成のためのセマンティクスアウェアな学習環境の開発
  • 2021 - 2024 視線計測データと画像解析を用いた視覚認知の定性および定量分析
  • 2019 - 2023 観察に基づいた知識形成のためのフィールドワーク型発見学習の統合支援基盤
Show all
Papers (114):
  • 松浦碧, 瀬田和久, 林佑樹. Physical WalkとConcept Walkの往還によるオープンエンドなVR型史跡探索学習空間の実現と評価. 電子情報通信学会論文誌. 2024. J107-D. 4. 281-284
  • Hanano OKAMOTO, Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA. Learning Support System to Understand Others Through Dramatic Script Reading and Its Evaluation. Proc. of 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023). 2023. 126-131
  • Aota NISHIDA, Kazuhisa SETA, Yuki HAYASHI. Development of Learning Support System for Critical Reading of Academic Papers. Proc. of 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023). 2023. 120-122
  • Emmanuel AYEDOUN, Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA. Overcoming Barriers to Sustainable Dissemination of L2 Learning Resources: An Integrated Framework for Creating and Distributing Dialogue Scenarios. Proc. of 31st International Conference on Computers in Education (ICCE2023). 2023. 123-125
  • Discussion Support Framework Enabling Advice Presentation That Captures Online Discussion Situation. Proc. of 25th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII2023). 2023. 14015. 606-621
more...
Books (2):
  • 教育工学選書第4巻 教育工学とシステム開発
    ミネルヴァ書房 2012 ISBN:9784623063642
  • Innovations in Intelligent Machines-2 Studies in Computational Intelligence
    Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2012 ISBN:9783642231896
Education (3):
  • 2009 - 2012 名古屋大学大学院 情報科学研究科 博士課程後期課程
  • 2007 - 2009 名古屋大学大学院 情報科学研究科 博士課程前期課程
  • 2003 - 2007 Nagoya University School of Engineering
Professional career (1):
  • Doctor of Information Science (Nagoya University)
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 Osaka Metropolitan University Graduate School of Informatics Associate Professor
  • 2019/04 - 2022/03 Osaka Prefecture University Graduate School of Humanities and Sustainable System Sciences Associate Professor
  • 2016/04 - 2019/03 Osaka Prefecture University Graduate School of Humanities and Sustainable System Sciences Assistant Professor
  • 2014/04 - 2019/03 Osaka Prefecture University College of Sustainable System Sciences Assistant Professor
  • 2012/04 - 2014/03 Seikei University Faculty of Science and Technology Assistant Professor
Committee career (66):
  • 2023/10 - 現在 教育システム情報学会 研究活性化委員会 委員
  • 2023/10 - 現在 教育システム情報学会 広報委員会(研究活性化委員会担当) 委員
  • 2023/07 - 現在 教育システム情報学会 学会誌編集委員会 幹事
  • 2021/11 - 現在 教育システム情報学会 教育システム情報学マップ作成WG メンバー
  • 2020/11 - 現在 教育システム情報学会 全国大会委員会 委員
Show all
Awards (19):
  • 2021 - Japanese Society for Information and Systems in Education Best Paper Award
  • 2021 - Japanese Society for Information and Systems in Education JSiSE 2020 SIG Award
  • 2021 - The Japanese Society for Artificial Intelligence JSAI 2020 Incentive Award
  • 2018 - APSCE ICCE2018 Best Poster Award
  • 2018 - The Japanese Society for Artificial Intelligence JSAI 2017 Incentive Award
Show all
Association Membership(s) (5):
ACM ,  THE JOURNAL OF INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  HUMAN INTERFACE SOCIETY ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE ,  INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page