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J-GLOBAL ID:201501003018633545   Update date: Jan. 30, 2024

Tajima Koji

タジマ コウジ | Tajima Koji
Affiliation and department:
Research field  (2): Japanese language education ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (11): マインドフルネス ,  国際理解教育 ,  日本語教育 ,  異文化コミュニケーション ,  レジリエンス ,  非言語コミュニケーション ,  笑い ,  学校教育 ,  異文化理解 ,  多文化社会 ,  総合学習
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2010 - 2012 東アジア等の自然災害に関する防災・減災教育についての日本の教育貢献可能性
  • 2006 - 2008 A Study on Curricula of Education for International Understanding to enhance Communicative Competence
  • 2003 - 2005 Practical research with fundamental about the contents composition of the synthetic learning which moved international understanding
Papers (2):
  • 田島弘司. 笑いとマインドフルネスによるレジリエンス育成プログラムの実践と成果. 学校教育研究. 2020. 35. 139-151
  • 田島 弘司, 茂木 淳子, 芳賀 拓也. アルパカの飼育活動における児童の関係性の変容に関する研究(第3部 実践的研究論文). 学校教育研究. 2012. 27. 132-145
MISC (5):
  • 田島弘司. 笑いとマインドフルネスによるレジリエンスの育成の可能性. 日本学校教育学会第34会大会発表要旨集録. 2019. 48-49
  • 田島弘司. アニメを活用した日本語教育の可能性. 上越教育大学研究紀要. 2017. 36. 2. 357-367
  • Tajima Koji. The Potentiality for the Study of Communicative Competence Linked with Brain Science Researches : By the Linkage of International Education. Bulletin of Joetsu University of Education. 2010. 29. 113-119
  • 田島 弘司. 自立学習支援ツールとしての電子メール : その特性と利用. 上越教育大学国語研究. 1999. 13. 24-36
  • Tajima Koji. A STUDY OF NETWORKS IN PERSONAL SPACE. Bulletin of Joetsu University of Education. 1999. 18. 2. 555-570
Books (16):
  • 総合的な学習の時間の新展開
    ミネルヴァ書房 2023 ISBN:9784623095315
  • 「人間力」を考えるー上越教育大学からの提言5ー
    上越教育大学出版会 2020
  • 笑いの奇跡 : あなたが笑うと世界が変わる!
    ベースボール・マガジン社 2018 ISBN:9784583111421
  • 「実践力」を育てる-上越教育大学からの提言2-
    上越教育大学出版会 2017 ISBN:9784990668587
  • 「思考力」を育てる-上越教育大学からの提言1-
    上越教育大学出版会 2017 ISBN:9784990668570
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Lectures and oral presentations  (1):
  • アニメを活用したグローバル人材育成の可能性
    (グローバル人材育成教育学会第3回関東支部大会 2016)
Work history (1):
  • 2021/10 - 現在 Joetsu University of Education
Association Membership(s) (2):
日本学校教育学会 ,  日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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