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J-GLOBAL ID:201501005929229302   Update date: Jun. 24, 2024

Obi Jun

オビ ジュン | Obi Jun
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://jananijeje.wordpress.com/
Research field  (4): Religious studies ,  Aesthetic practices ,  Local studies ,  History - Asia/Africa
Research keywords  (6): タミル語 ,  Hindu Religion ,  Performing Arts ,  Cultural Resources ,  Ethnomusicology ,  South Asian Studies
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2027 Media Development and Cinematic Features of Indian Films
  • 2019 - 2023 Indian Music as Cultural Resource in Post-Independence Era
  • 2014 - 2018 New Media Situation in India and Globalization of Indian Performing Arts: An Anthropological Analysis of Cultural Gyre
  • 2014 - 2018 Globalization of Indian Performing Arts in New Media Situation: Dynamics of Cultural Gyre
Papers (12):
  • 小尾淳. 南インド古典音楽の楽曲形式「ヴァルナム」に関する一考察. 大東文化大学紀要(人文科学). 2024. 61
  • Brahmans and Hymns in Modern South India: Focusing on Trends in the Music World of the 20th Century. 2021. 10
  • Takako Tanaka, Yoshitaka Terada, Hidetoshi Kobinata, Masakazu Tamori, Emi Okada, Haruo Inoue, Jun Obi. Uncovering the History and Future of Indian Music. IMPACT. 2020. 62-64
  • 「道徳的芸術」としてのタミル地方の語り芸:叙事詩・神々の婚礼・聖者の物語. 南アジア多言語社会における複合文化のなかの文学伝承. 2020
  • OBI Jun. A Study on Transition of Religious Music in the Global Age: A Comparison of Gospel Music and Kirtan. Bulletin of the Daito Bunka University. 2018. 56. 91-110
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MISC (7):
  • A Half Century of the ISKCON Community in Vancouver : From "Organized" Missionary Work to a Share of Mantra. 2019. 25. 33-47
  • OBI Jun. Brahmins in South India as Bearers of Performing Arts : Focusing on the Social Change during the Independence Period. 2019. 57. 79-97
  • 小尾 淳. 2. キールタンのグローバルな受容と展開にみる宗教の多義性-ヨーガ、音楽、オルタナティブな宗教実践-(テーマセッション5 グローバル資本主義を背景とした宗教実践の新展開-南アジア芸能の場合-). 宗教と社会. 2015. 21. 0. 180-181
  • 小尾 淳. (総括)教育文化の交差点としてのアジア地域研究 (アジア地域研究から見た教育文化 : それぞれのフィールドから). 大東アジア学論集. 2013. 13. 59-63
  • 小尾 淳. 日本とインドの「伝統芸能」の受容にかんする比較考察 : 芸術振興の視点から (合同企画 アジア地域研究から見た日本における文化変容). 大東アジア学論集. 2011. 11. 131-142
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Books (4):
  • 世界を環流する「インド」 : グローバリゼーションのなかで変容する南アジア芸能の人類学的研究
    青弓社 2021 ISBN:9784787274373
  • 近現代南インドのバラモンと賛歌 : バクティから芸術、そして「文化資源」へ
    青弓社 2020 ISBN:9784787274281
  • インド文化事典
    丸善出版 2018 ISBN:4621302353
  • ユーラシア地域大国の文化表象
    ミネルヴァ書房 2014 ISBN:9784623070312
Lectures and oral presentations  (14):
  • グローバル時代の宗教歌謡がもつ可能性:ゴスペルとキールタンの比較から
    (第69回東洋音楽学会大会 2018)
  • The Transformation of ISKCON Community in Vancouver: From Missionary Work to a Share of Devotion
    (Eighth International Conference on Religion and Spirituality in Society 2018)
  • Kīrtan as Borderless Music in the Internet Age: Focusing on the Role of Social Media
    (International Workshop ‘Globalization of Indian Performing Arts in New Media Situation: Dynamics of Cultural Gyre 2018)
  • インドの宗教歌謡キールタンのグローバルな受容にみる宗教的価値観の多様性
    (「東西文化の融合」 国際シンポジウム分科会「グローバル時代における異文化の接触と価値観の揺らぎ 2017)
  • Reconsideration of bhāgavatar in South India: Focusing on the Music World in the 19th-20th Century
    (The 29th Annual Session of the Japanese Association for South Asian Studies 2016)
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Professional career (1):
  • 博士(アジア地域研究) (大東文化大学大学院アジア地域研究科)
Association Membership(s) (3):
THE SOCIETY FOR RESEARCH IN ASIATIC MUSIC ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF RELIGION AND SOCIETY ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR SOUTH ASIAN STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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