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J-GLOBAL ID:201501008947155390   Update date: Apr. 23, 2024

HIROTA Koichi

ヒロタ コウイチ | HIROTA Koichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.hirota-lab.sumomo.ne.jp
Research field  (1): Human interfaces and interactions
Research keywords  (1): Haptic Interaction, Virtual Reality, Human-Computer Interaction
Research theme for competitive and other funds  (36):
  • 2019 - 2024 融合身体VRによる身体図式変容の心理学的基盤解明と工学的応用
  • 2020 - 2023 実測に基づくヒト指先の精緻な実時間変形・接触シミュレータ構築と触感情報提示
  • 2020 - 2023 多点圧覚提示装置を介した形状触認識特性の解明
  • 2019 - 2022 VR身体を用いた全身運動における時空間的身体性変容メカニズムの解明と工学的応用
  • 2017 - 2022 手掌触覚伝達による手術手技の遠隔VR実地訓練基盤構築
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Papers (250):
  • Ryota Shijo, Sho Sakurai, Koichi Hirota, Takuya Nojima. Research on the Emotions Expressed by the Posture of Kemo-mimi. Proceedings of the 28th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology. 2022
  • Koichi Hirota, Yusuke Ujitoko, Sho Sakurai, Takuya Nojima. Deformation Matching: Force Computation Based on Deformation Optimization. IEEE Transactions on Haptics. 2022. 15. 2. 267-279
  • Sho Sakurai, Takumi Goto, Takuya Nojima, Koichi Hirota. Effect of the Opponent’s Appearance on Interpersonal Cognition that Affects User-to-User Relationship in Virtual Whole-Body Interaction. J. Robot. Mechatron. 2021. 33. 5. 1029-1042
  • Kadri Rebane, David Hörnmark, Ryota Shijo, Sho Sakurai, Koichi Hirota, Takuya Nojima. Developing the Thrower Detection System for Seamless Player-Ball Interaction in Augmented Dodgeball. 日本VR学会論文誌. 2021. 26. 2. 129-138
  • Yusuke Ujitoko, Ryunosuke Tokuhisa, Sho Sakurai, Koichi Hirota. Impact Vibration Source Localization in Two-Dimensional Space Around Hand. IEEE transactions on haptics. 2021. PP
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MISC (87):
  • Vibration Generation for Tactile Rendering Using Generative Adversarial Network. 2020. 10. 1. 1-14
  • 田中徳彦, 宇治土公雄介, 櫻井翔, 野嶋琢也, 広田光一. Roughness perception change by controlling the visual movement of a pen point. 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集(CD-ROM). 2020. 25th
  • 宇治土公雄介, 宇治土公雄介, 伴祐樹, 広田光一. 敵対的学習を用いた触覚提示向け振動の自動生成. 情報処理学会研究報告(Web). 2019. 2019. CDS-25
  • 広田 光一. VR手による触覚と操作のシミュレーション. シミュレーション. 2018. 37. 1. 27-32
  • 山内博貴, 田川和義, 広田光一, 田中弘美. pompomモデルに基づく粒子ベースシミュレーション. 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集(CD-ROM). 2017. 22nd
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Lectures and oral presentations  (4):
  • 怪獣アバタを用いたバーチャル破壊体験による非主張性軽減手法の検討
    (第25回日本VR学会大会予稿集 2020)
  • 客体化された自己としてのアバタの外見がアバタへの自他判断と行動評価に与える影響
    (第25回日本VR学会大会予稿集 2020)
  • 人間の手のモデル化と操作
    (ライフエンジニアリング部門シンポジウム2017 2017)
  • VR環境における 変形物体の表現と操作
    (第17回日本VR医学会学術大会 2017)
Education (4):
  • 1990 - 1994 The University of Tokyo 工学系研究科 産業機械工学専攻
  • 1988 - 1990 The University of Tokyo 工学系研究科 産業機械工学専攻
  • 1986 - 1988 The University of Tokyo 工学部 産業機械工学科
  • Yokosuka High School 普通科
Professional career (2):
  • Master of Engineering (The University of Tokyo)
  • Ph.D (The University of Tokyo)
Work history (7):
  • 2016/04/01 - The University of Electro-Communications Graduate School of Informatics and Engineering Professor
  • 2015/04/01 - 2016/03/31 The University of Electro-Communications 大学院情報システム学研究科 教授
  • 2012/07/01 - 2015/03/31 The University of Tokyo 大学院 情報学環 准教授
  • 2007/04/01 - 2012/06/30 The University of Tokyo 大学院 新領域創成科学研究科 准教授
  • 2005/02/01 - 2007/03/31 The University of Tokyo 大学院 新領域創成科学研究科 助教授
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Awards (1):
  • 2016/09 - 日本バーチャルリアリティ学会 日本バーチャルリアリティ学会 貢献賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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