Rchr
J-GLOBAL ID:201501012021144082   Update date: Mar. 16, 2023

Hagihara Kenji

ハギハラ ケンジ | Hagihara Kenji
Affiliation and department:
Research field  (1): Science education
Research keywords  (4): Science Education ,  STEM教育 ,  Programming Education ,  総合的な学習
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2023 理科を専攻しない学生の文脈を重視した、小学校教員養成のための理科教科書の開発
  • 2017 - 2020 「個別支援×集団研修」のハイブリッド型小学校理科指導力向上プログラムの開発
Papers (6):
more...
MISC (9):
  • 安積典子, 向井大喜, 種田将嗣, 平川尚毅, 川上雅弘, 萩原憲二, 秋吉博之, 仲矢史雄, 山内保典. 小学校の若手教員を対象とした課題探究型オンデマンド理科研修プログラム. 日本理科教育学会全国大会発表論文集(Web). 2022. 20
  • 安積典子, 種田将嗣, 萩原憲二, 川上雅弘, 秋吉博之, 山内保典, 尾崎拓郎, 生田享介, 吉本直弘, 仲矢史雄. Development of e-Learning Program of Inquiry-based Learning for Teacher Training Using Google Classroom. 日本科学教育学会年会論文集(Web). 2021. 45th
  • 安積典子, 川上雅弘, 山内保典, 仲矢史雄, 萩原憲二, 秋吉博之, 生田享介, 岡崎純子, 種田将嗣, 辻岡強, et al. Learning of the Young Primary School Teachers from the Project Based Science Training-Where do They Get a Wrong Way to Solve Their Problem?. 日本科学教育学会年会論文集(Web). 2020. 44th
  • 安積典子, 川上雅弘, 山内保典, 仲矢史雄, 萩原憲二, 秋吉博之, 片桐昌直, 片桐昌直, 井奥加奈, 生田享介, et al. What and How far the Young Primary School Teachers Have Learned from the Project Based Science Training?-from Results of the Poster Presentation, Mutual Evaluation of Performances, and the Questionnaire. 日本科学教育学会年会論文集(Web). 2019. 43rd
  • NAKAYA Fumio, KAWAMURA Mishio, KANDORI Kazuhiko, TANEDA Masatsugu, SUZUKI Yasufumi, FUKAZAWA Yuko, MATSUMOTO Katsura, YOSHIMOTO Naohiro, ASAKA Noriko, KAWAKAMI Masahiro, et al. Comparablestudyoftheresultsbetweencollegestudentsandelementarystudents about science education assessment of National Assessment of Academic Ability of Japan. Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education. 2018. 42. 0. 443-444
more...
Books (2):
  • わたしは町の探検記者-テーマ選びから発表まで総合的学習実践集〈4〉お年寄りや町の人とふれあおう
    学習研究社 2000 ISBN:4052010841
  • 1台のパソコンからできる新しい授業
    三晃書房 1996 ISBN:478304824X
Association Membership(s) (2):
JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION ,  SOCIETY OF JAPAN SCIENCE TEACHING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page