Rchr
J-GLOBAL ID:201501012415548137
Update date: Apr. 19, 2024
Ida Hiroyuki
Ida Hiroyuki
Affiliation and department:
Job title:
Assistant Professor
Research field (3):
Education - general
, Foreign language education
, Tertiary education
Research keywords (4):
英語教育
, 教育課程・教育方法
, Higher Education
, Literacy Studies
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2021 - 2022 プロジェクト研究「学校における教育課程編成の実証的研究」(諸外国調査班)
- 2014 - 2015 Theorizing about information literacy education for knowledge construction
- 2013 - 2014 「21世紀型スキル」をめぐる理論と実践に関する研究-協調学習を実践する教師の振り返りから-
- 2013 - 2014 知識獲得、学習・研究方法獲得の国際比較に関する図書館情報学的考察
Papers (19):
-
Hiroyuki Ida, Yaoko Matsuoka. Beyond the “Community of Practice”: A Case Study of Student Learning Process in the Business English Communication Course in Japan. Association for Business Communication Proceedings of the 88th Annual International Conference. 2024. 88. 207-208
-
井田浩之, 松岡弥生子. 英語ビジネスコミュニケーションを大学英語教育に位置付ける:実用と教養のその先に. 城西大学教職課程センター紀要. 2024. 8. 43-51
-
井田浩之. 高大接続を具現化する総合的な学習の時間の検討. 城西大学教職課程センター紀要. 2023. 7. 11-19
-
Hiroyuki Ida, Yaoko Matsuoka. Posthumanist Approach to the Role of Textbooks that Underpins Student Engagement in English Language Learning under Covid-19: A Case from Japan Universities. The Journal of Asia TEFL. 2023. 20. 1. 1-13
-
井田浩之. サード・スペースとしてのライティングセンター:英米圏での議論に注目して. 『ライティング研究』(青山学院大学アカデミックライティングセンター 2021年度 紀要). 2022. 1. 15-30
more...
MISC (6):
-
井田浩之. 五感を使ってウロウロしなさい. 城西大学水田記念図書館報. 2023
-
井田浩之. 新入会員の紹介. JAMES Newsletter. 2023. 3-4
-
イギリス(学習評価とカリキュラム評価). 学校における教育課程編成の実証研究報告書5 諸外国の教育課程の動向. 2022. 126-127
-
イギリス(カリキュラム・マネジメントと学校支援). 学校における教育課程編成の実証研究報告書5 諸外国の教育課程の動向. 2022. 66-69
-
イギリス(教育課程の概要). 学校における教育課程編成の実証研究報告書5 諸外国の教育課程の動向. 2022. 16-17
more...
Books (5):
-
世界の学校:グローバル化する教育と学校生活のリアル
学事出版 2023 ISBN:9784761929077
-
教育課程論のフロンティア
晃洋書房 2018 ISBN:9784771030909
-
英語へのまなざし
ひつじ書房 2016
-
リーディングのシラバスを書きながら(『英語教育』5月号)
大修館書店 2016
-
探究学習と図書館 調べる学習コンクールがもたらす効果
学文社 2012
Lectures and oral presentations (51):
-
大学生がビジネスコミュニケーションクラスで創出する統合的共感覚の研究
(63rd JACET International Convention)
-
Preparing for informal learning in workplace learning? -English business communication as portrait of “self”
(2024 PAAL (The Pan-Pacific Association of Applied Linguistics) International Conference)
-
OERを使ってみよう: オープンリソースを英語授業の副教材やアクティビティに適用するためのワークショップ
(日本メディア英語学会関東支部大会 2024)
-
大学教育に内的時間意識を反映させるには?-研究者の「おもしろい」言説に注目して
(大学教育学会 第46回大会 2024)
-
Do generative Artificial Intelligence tools assist or prevent learners' development in English as a second learning environment?
(JALT CALL 2024 2024)
more...
Professional career (4):
- 文学士 (青山学院大学)
- 修士(学術) (東京大学)
- 修士(教育学) (東京大学)
- Doctor of Philosophy (UCL Institute of Education )
Work history (4):
- 2014/09 - 2021/09 UCL Institute of Education, University College London Department of Culture, Communication & Media
- 2010/04 - 2013/03 The University of Tokyo Graduate School of Education
- 2008/04 - 2010/03 The University of Tokyo Language and Information Sciences, Graduate School of Arts and Sciences
- 2004/04 - 2008/03 Aoyama Gakuin University College of Literature
Committee career (6):
Association Membership(s) (12):
外国語教育メディア学会
, 人材育成学会
, 日本認知科学会
, 日本メディア英語学会
, British Association for Applied Linguistics (BAAL)
, Asia TEFL
, 大学英語教育学会
, 大学教育学会
, 日本教育工学会
, Society for Research into Higher Education
, 教師教育学会
, 日本教育方法学会
Return to Previous Page