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J-GLOBAL ID:201501029484754849   Update date: Oct. 23, 2021

Doyama Aki

ドウヤマ アキ | Doyama Aki
Research field  (1): Special needs education
Research keywords  (4): 特別支援教育 ,  知的障害 ,  発達支援 ,  発達障害
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2023 知的障害特別支援学校におけるスクールカウンセラー研修プログラムの開発
  • 2019 - 2022 知的障害特別支援学校におけるスクールカウンセリングの実態と適用上の課題の検討
Papers (35):
  • Study on the sense of embarrassment of high school girls with developmental disabilities. 2019. 18. 2. 161-167
  • 枡千晶, 橋本創一, 渕上真裕美, 堂山亞希, 熊谷亮, 杉岡千宏, 李受眞. 特別支援学校における保護者への教育相談に関する調査報告. 発達障害研究 : 日本発達障害学会機関誌. 2019. 41. 1. 66-71
  • 李受眞, 橋本創一, 尾高邦生, 廣野政人, 堂山亞希. 軽度知的障害者用の他者意識尺度の有用性に関する臨床心理学的検討. 東京学芸大学教育実践研究支援センター紀要. 2019. 15. 23-30
  • 細川かおり, 幸喜健, 岡野雅子, 早川悦子, 堂山亞希. 接地性のないテラス型園庭という環境が子どもの遊びに及ぼす影響. 千葉大学教育学部研究紀要. 2019. 67. 191-197
  • Doyama Aki, Hashimoto Soichi, Masu Chiaki, Fuchigami Mayumi. Treatment for children with disabilities in Child Development Support Center. 2019. 15
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MISC (2):
  • 堂山 亞希, 大伴 潔. International Trends : Participation Report of 2017 IASSIDD 4th Asia-Pacific Regional Congress. 発達障害研究 : 日本発達障害学会機関誌. 2018. 40. 2. 145-148
  • MASU C, HASHIMOTO S, NAKAYAMA C, DOYAMA A, HOSOKAWA K, MASU C(The United Graduate School of Education Tokyo Gakugei University), HASHIMOTO S(Center for the Research and Support of Educational Practice Tokyo Gakugei University), NAKAYAMA C(Center for the Research and Support of Educational Practice Tokyo Gakugei University), DOYAMA A(Mejiro University), HOSOKAWA K(Chiba University). A Study of the Process of Disability Acceptance in Parents Who Have Children with Down Syndrome. 2018. 14. 15-24
Books (23):
  • 知的障害・発達障害児における実行機能に関する脳科学的研究-プランニング・注意の抑制機能・シフティング・ワーキングメモリ・展望記憶
    福村出版 2020
  • 5歳児の指導計画完全サポート
    新星出版社 2019 ISBN:9784405072916
  • 0歳児の指導計画完全サポート
    新星出版社 2019 ISBN:9784405072909
  • 4歳児の指導計画完全サポート
    新星出版社 2019 ISBN:9784405072886
  • 3歳児の指導計画完全サポート
    新星出版社 2019 ISBN:9784405072879
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Lectures and oral presentations  (19):
  • 知的障害特別支援学校における女子生徒への相談支援-担任教師とスクールカウンセラーとの連携による支援-
    (日本発達障害学会第54回研究大会 2020)
  • 発達障害児の社会性と言語コミュニケーション発達のアセスメントを考える-幼児期から児童期の発達心理学的視点と保育・教育支援フレームからの検討-
    (第31回日本発達心理学会 2020)
  • 知的障害特別支援学校における不登校とスクールカウンセリング
    (日本心理臨床学会第38回大会 2019)
  • 感情コントロールがうまくない発達障害児の“ちゃんと人とつきあいたい“SSTプログラム-療育や学校教育への最適な導入を考える-
    (日本LD学会大会 2018)
  • Consultation support for children and parents with special needs at nursery schools
    (40th Annual Conference of the International School Psychology Association 2018)
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Association Membership(s) (8):
日本学校心理学会 ,  日本臨床発達心理士会 ,  JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  THE ASSOCIATION OF JAPANESE CLINICAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF SUPPORT SYSTEM FOR DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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