Rchr
J-GLOBAL ID:201501036451842587   Update date: Mar. 25, 2024

HAMATANI Hiroshi

ハマタニ ヒロシ | HAMATANI Hiroshi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (2): http://weaj.jp/instructor/https://wea.memberclicks.net/
Research field  (1): Physical and health education
Research keywords  (9): Leader skill ,  wilderness education ,  outdoor education ,  adventure education ,  youth education ,  risk management ,  mountaineering ,  climbing ,  backcountry skiing
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 北海道でのアウトドアガイドのスキル向上に関する調査
  • 2018 - 2019 High School Trekking programs in Nothern Japan Alps
  • 2015 - 2016 The effects of a wilderness mountaineering expedition on the development of Japanese college students and their environmental ethics
Papers (17):
  • Influence of Perform Activities Incorporating Methods of Project Adventure on Changes in Communication Skill of Group Members with Different Depths of Self-Disclosure. 2024. 74. 2. 175-182
  • Hiroshi Hamatani. Basic Research on Prevention of Avalanche Accidents in the Backcountry. 2023. 73. 1 ・2. 227-234
  • 濱谷弘志, 浅木亮磨. 韓国人登山者の安全意識に関する研究 -日本での登山事故防止のための課題の検討-. 日本山岳文化学会論集. 2022. 19
  • Impact of School Mountaineering in Shinshu on High School Students: A Case Study of Whole School Mountaineering at Omachi Gakuyo High School. Shinshu University Journal of Educational Research and Practice. 2022. 16. 264-271
  • A Trial of Team Building Activities on Snow in the Heavy Snowfall Area of Hokkaido -A Case of H University I School Soccer Club-. 2022. 72. 2
more...
MISC (15):
  • 濱谷弘志. 実行委員会企画シンポジウム「野外教育のポテンシャルと可能性~実践での取組から~」. 日本野外教育学会ニュースレター. 2023. 96
  • 濱谷弘志. 若手優秀発表賞. 日本野外教育学会ニュースレター. 2022. 93
  • 濱谷弘志. 巻頭言「グローバルな研究にむけて」. 日本野外教育学会ニュースレター. 2022. 91. 2-2
  • 濱谷弘志. 広報:令和元年度について. 北海道教育大学 男女共同推進会議 令和元年度活動報告書. 2021
  • 濱谷 弘志. 成果と課題. 2019年度文部科学省委託事業 日独青少年指導者セミナーA1A2事業報告書. 2020. 40
more...
Books (11):
  • Leave No Trace Level 2 Instructor Handbook
    Leave No Trace Japan 2024
  • Effective Leadership in Adventure Programming
    2023 ISBN:9784991272806
  • 北海道登山者のヒグマに関する認識について
    山岳文化22号 日本山岳文化学会 2022
  • wilderness education -the use of the nature in Hokkaido-
    2016 ISBN:9784864293617
  • Sports Culture and JAPAN Vision for 2020 Tokyo Olympics
    芸術・スポーツ文化学研究2 大学教育出版 2016
more...
Lectures and oral presentations  (179):
  • Mountaineers perceptions of "Higuma" brown bear in Hokkaido
    (10th International Outdoor Education Research Conference 2024)
  • Perceptions of Japanese Outdoor Leaders toward Their Outdoor Spirituality: A Q-Methodology inquiry
    (10h International Outdoor Education Research Conference 2024)
  • 冬のアクティビティーの実践
    (青少年教育者のための冬のSTEP UPセミナー 2023)
  • ケーススタディー 冬のアクティビティー編
    (青少年教育者のための冬のSTEP UPセミナー 2023)
  • 冬のアクティビティーの安全管理について
    (青少年教育者のための冬のSTEP UPセミナー 2023)
more...
Education (2):
  • 2011 - 2013 Shinshu University Graduate School of Education
  • 1985 - 1990 Kansai University Faculty of Business and Commerce Department of Business and Commerce
Professional career (2):
  • Master of Education (Shinshu University)
  • 学士(商学) (関西大学)
Work history (4):
  • 2019/04 - 現在 Hokkaido University of Education Iwamizawa Outdoor Life course, Sports Culture, Department of Arts, Sports and Cultural Studies Associate Professor
  • 2018/04 - 2023/06 Hokkaido University of Education Graduate School of Education Associate Professor
  • 2014/04 - 2018/03 Hokkaido University of Education Iwamizawa Outdoor Life course, Sports Culture, Department of Arts, Sports and Cultural Studies Associate Professor
  • 2013/04 - 2014/03 国立大学法人 北海道教育大学 教育学部 スポーツ教育課程 アウトドア・ライフ専攻 特任准教授
Committee career (35):
  • 2023/04 - 現在 国立大雪青少年交流の家 施設業務運営委員
  • 2022/09 - 現在 全日本大学サッカー連盟 理事
  • 2022/04 - 現在 北海道学生サッカー連盟 理事長
  • 2021/07 - 現在 Japan Outdoor Education Society Board member
  • 2019/10 - 現在 NPO ACT Board member
Show all
Association Membership(s) (3):
Wilderness Education Association ,  JAPAN ACADEMIC SOCIETY OF MOUNTAIN CULTURE ,  JAPAN OUTDOOR EDUCATION SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page