Rchr
J-GLOBAL ID:201501041093757371   Update date: Oct. 06, 2023

Kawai Hiromi

カワイ ヒロミ | Kawai Hiromi
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://kaken.nii.ac.jp/d/r/10716434.ja.html
Research field  (4): Foreign language education ,  Special needs education ,  English linguistics ,  Foreign language education
Research keywords  (6): 英語学習に困難のある初習者 ,  聴覚障害児童のための英語指導法 ,  Teacher training ,  英語リズム ,  音声教育 ,  Teacihng English to young learners
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2026 Construction of a New L2 WTC Model and Development of an English Language Proficiency Scale for Japanese Children
  • 2023 - 2025 英語初学者の「躓き」早期発見のためのバッテリー検査開発とプロセスモデルの構築
  • 2019 - 2022 a
  • 2019 - 2021 通常学級と聴覚特別支援学級の合理的配慮に根ざした指導連携体制の構築-小学校英語「見る」音声指導の効果検証-
  • 2018 - 2021 全ての通常学級児童のための英語音声指導法構築と視覚的教材開発の統合的研究
Show all
Papers (27):
  • Kawai, H. The Listening Environment of an EFL Inclusive Classroom for Children with Normal Hearing and with Hearing Impaired: Implications for Reasonable Accommodations. 2023. 2. 3-17
  • Tanaka, M, Kawai, H. Elementary school teachers' perceptions about students' use of katakana: Differences between those for and those against in relation to their self-evaluation of English and English teaching skills. 2023. 35
  • How Homeroom Teachers Struggled to Teach English Sounds to Elementary School Students during the Covid-19 Pandemic with the Help of Visual Teaching Materials. 2022. 41. 75-90
  • KAWAI Hiromi. A Long-Term Study of Explicit English Sound Instruction to a Japanese Hard-of-Hearing Pupil in a Public Elementary School. AUDELL Journal. 2022. 1. 12-27
  • KAWAI Hiromi. The Effects of Visual Information through Explicit English Sound Instruction in EFL Classrooms -The Changes of Japanese Older Children’s Gazing Time, English Proficiency, and Awareness of English Pronunciation-. JASTEC Journal. 2021. 40. 167-182
more...
Books (3):
  • きいて・みて・まねて覚える英語の音-動画でできる音声指導
    大修館書店 2021 ISBN:4469246484
  • Fun with English-英語教育 環境づくりのヒント-
    啓林館 2018
  • 小学校英語指導用教材
    神田外語大学 2016
Lectures and oral presentations  (70):
  • 未就学児の英語学習開始適期の検討-年長児の調査から-
    (全国英語教育学会第48回 香川大会 2023)
  • 小学校担任教員の英語および英語指導に関する 不安と希望する研修
    (全国英語教育学会 第48回香川研究大会 2023)
  • 小中外国語科を接続する音声指導のあり方 -音声からリテラシー習得を促すために-
    (第3回 千教研東総支会外国語教育部会 2023)
  • 英語に躓く初学者のための個別最適化をめざした支援と指導を考える
    (オンライン ZOOM セミナー 2023)
  • きいて・みて・まねて覚える英語の音-十分な音声インプットを目指して-
    (小学校外国語授業づくり研究会 2023)
more...
Education (3):
  • 2012 - 2017 Graduate School of Aoyama Gakuin University Graduate School of Literature Dept. of English and American Literature
  • 2010 - 2012 Dokkyo University
  • 1987 - 1991 Sophia University Faculty of Foreign Studies Department of English Language and Studies
Professional career (2):
  • 英語教育学修士 (獨協大学大学院)
  • 学術博士(初等英語教育) (青山学院大学大学院)
Work history (5):
  • 2021/04 - 現在 獨協大学国際教養学部言語文化学科 非常勤講師
  • 2021/04 - 現在 Kanda University of International Studies Center for Teaching English to Children Associate professor
  • 2019/04 - 現在 Chiba Keizai College
  • 2020/04 - 2021/03 獨協大学外国語学部英語学科 非常勤講師
  • 2013/04 - 2020/03 Kanda University of International Studies Center for Teaching English to Children
Committee career (4):
  • 2023/04 - 現在 英語教育ユニバーサルデザイン研究学会(AUDELL) 研究企画委員会委員長
  • 2023/04 - 現在 英語教育ユニバーサルデザイン研究学会(AUDELL) 副会長
  • 2021/04 - 現在 英語教育ユニバーサルデザイン研究学会(AUDELL) 会報委員会委員長
  • 2021/04 - 現在 英語教育ユニバーサルデザイン研究学会(AUDELL) 理事
Awards (1):
  • 2018/01 - CTFLCYP 2018 : 20th International Conference on Teaching Foreign Languages to Children and Young People The Best Presentation Award Investigating the English Speech Processing System of EFL Japanese Older Children
Association Membership(s) (9):
Association of Universal Design for English Language Learning ,  Japan Academy of Learning Disabilities ,  The Japanese Association of Special Education ,  Association of Language Awareness(ALA) ,  KANTOKOSHINETSU ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  PHONETIC SOCIETY OF JAPAN ,  JASTEC ,  THE ASSOCIATION OF ENGLISH TEACHING IN ELEMENTARY SCHOOL
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page