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J-GLOBAL ID:201501043402585664   Update date: Jul. 17, 2024

Munekata Nagisa

ムネカタ ナギサ | Munekata Nagisa
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://kaken.nii.ac.jp/d/r/30552351.ja.html
Research field  (3): Entertainment and game informatics ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Soft computing
Research keywords  (14): てんかん ,  持続的なインタラクション ,  人工物 ,  人工物の振る舞い ,  生体信号 ,  発作回数の減少 ,  インタラクション ,  ゲーム ,  患者 ,  ユーザ状態 ,  バイオフィードバック ,  ユーザ評価 ,  ゲーム情報学 ,  人間らしさ
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2019 - 2023 ゲームシナリオに則した統制実験による人狼プレイヤの思考過程の分析
  • 2016 - 2020 analysis of players' thinking process of werewolf game
  • 2015 - 2017 Epilepsy treatment by a biofeedback game using the peripheral nervous system
  • 2013 - 2016 Research on the game AI that makes human-lile mistakes
  • 2013 - 2015 Entertainment and Training Effect features of a Biofeedback Game
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Papers (27):
  • Sho Mitarai, Nagisa Munekata, Daisuke Sakamoto, Tetsuo Ono. Designing Hand Gesture Sequence Recognition Technique for Input While Grasping an Object. Journal of The Virtual Reality Society of Japan (TVRSJ). 2021. 26. 4. 333-344
  • 春日 遥, 坂本 大介, 棟方 渚, 小野 哲雄. A Social Robot in a Human-animal Relationship at Home: A Field Study. 情報処理学会論文誌. 2018. 59. 8. 1520-1531
  • Benjamin Luke Evans, Nagisa Munekata, Tetsuo Ono. Using a human-agent interaction model to consider the interaction of humans and music-generation systems. ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. 2017. 115-116
  • Mitarai Sho, Munekata Nagisa, Ono Tetsuo. Examination of Problems of and Proposal of New Methods for Hand-Gesture Input While Gripping Objects Using EMG Sensors. Transactions of the Virtual Reality Society of Japan. 2017. 22. 1. 41-50
  • Masahiro Kitagawa, Benjamin Luke Evans, Nagisa Munekata, Tetsuo Ono. Mutual adaptation between a human and a robot based on timing control of "Sleep-time". HAI 2016 - Proceedings of the 4th International Conference on Human Agent Interaction. 2016. 353-354
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MISC (28):
  • SCHILLEN ANTON, ONO TETSUO, MUNEKATA NAGISA. Emsuch : Creating a system for checking the safety of family during emergencies (マルチメディア・仮想環境基礎). 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2016. 116. 73. 51-56
  • 藍圭介, 木村泰知, 棟方渚, 小野哲雄. ゲーミフィケーションを利用した多人数参加型実世界指向インフォーマルコミュニケーション支援システム. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2015論文集. 2015. 533-537
  • PerMan: Development and Evaluation of Wearable Device for Information Presentation Using Sensation of Head on Entertainment Use. 2014. 2014. 255-260
  • EVANS BENJAMIN LUKE, MUNEKATA NAGISA, ONO TETSUO. A Comparison of Composer Intention with Listener Impression Based on Listener Characteristics. Technical report of IEICE. Multimedia and virtual environment. 2014. 114. 73. 53-56
  • 山田 太雅, 棟方 渚, 小野 哲雄. アニメキャラクタの顔における特徴量抽出手法の提案と実装 (マルチメディア・仮想環境基礎). 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2014. 114. 73. 27-32
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Lectures and oral presentations  (29):
  • PerMan: Development and Evaluation of Wearable Device for Information Presentation Using Sensation of Head on Entertainment Use
    (エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集 2014)
  • バイオフィードバックゲームの医療応用
    (研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 2014)
  • A Comparison of Composer Intention with Listener Impression Based on Listener Characteristics
    (Technical report of IEICE. Multimedia and virtual environment 2014)
  • アニメキャラクタの顔における特徴量抽出手法の提案と実装 (マルチメディア・仮想環境基礎)
    (電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報 2014)
  • 3指を用いたタッチパネル入力の評価と考察について
    (情報処理学会研究報告. EC, エンタテインメントコンピューティング 2014)
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Professional career (1):
  • 博士(システム情報科学) (公立はこだて未来大学)
Work history (1):
  • 2015 - Hokkaido University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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