Rchr
J-GLOBAL ID:201501049510206465   Update date: Jan. 30, 2024

Shimada Satoshi

シマダ サトシ | Shimada Satoshi
Research field  (3): Web and service informatics ,  Business administration ,  Design engineering
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2025 技術を活用したヒトにとって心地良い顧客接点のデザイン
  • 2020 - 2024 Service Capability and Its Resource Allocation Model based on the Utilization of Dynamic Customer Information
  • 2013 - 2018 A Study on Knowledge-based Service Value Chain System based on Experience and Credibility
Papers (12):
more...
MISC (70):
  • Satoshi SHIMADA. Designing Customer Encounter from the Perspective of Resource Utilization. 17th QUIS Conference. 2022
  • 嶋田敏, 星山英子. ビジネスホテルにおける接客の質を支えるスタッフのスキルと提供体制. サービス学会第10回国内大会. 2022
  • 嶋田 敏, 山平 泰子, 村井 暁子. 大学における教育サービスの関連情報の収集・整理・提供~社会起業に関する京都大学の学内リソースを題材に~. サービス学会第7回国内大会講演論文集. 2019
  • 嶋田 敏, 星山 英子, 原 良憲. “顧客に満足をもたらすホテルスタッフの特性の解明~チェックイン業務を題材に~. サービス学会第6回国内大会講演論文集. 2018
  • Satoshi Shimada, Eiko Hoshiyama, Yoshinori Hara. Analysis of Hotel Staff’s Behavior on Check-in Process. Proceedings of Joint International Conference of Service Science and Innovation(ICSSI2018) and Serviceology(ICServ2018). 2018. 373-380
more...
Books (1):
  • サービソロジーへの招待
    東京大学出版会 2017
Association Membership(s) (1):
サービス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page