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J-GLOBAL ID:201501070474615220   Update date: Oct. 01, 2024

Nakayama Atsuho

ナカヤマ アツホ | Nakayama Atsuho
Affiliation and department:
Job title: Associate professor
Homepage URL  (1): https://kaken.nii.ac.jp/d/r/60434198.ja.html
Research field  (3): Statistical science ,  Business administration ,  Sociology
Research keywords  (17): 行動計量学 ,  Data Science ,  Clustering ,  Visualization ,  Multidimensional scaling ,  Image data analysis ,  テキスト分析 ,  Sparse data ,  Multi-way relationships ,  Triadic distance model ,  Marketing Research ,  Social Listening ,  Brand confusion ,  Consumer Studies ,  店舗内購買行動分析 ,  異文化コミュニケーション ,  質的量的研究法
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2020 - 2023 Deep Learningを活用した広告コンテンツにおけるブランド混同の解明
  • 2019 - 2022 Research on the collaborative BOP strategies between Japanese companies & local NGOs , and sustainable business ecsystems
  • 2019 - 2021 Research on the collaborative BOP strategies between Japanese companies & local NGOs , and sustainable business ecsystems
  • 2016 - 2019 Study of Selection of Model and Proposal of New Method Considering Attribute of Large Complex Data
  • 2015 - 2018 Study on Practically Available Text Minning Technique Based on Kowledge Creation Tool
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Papers (35):
  • Adriana Paliwoda-Matiolańska, Atsuho Nakayama. Sustainability Strategic Framing in Corporate Communication: Contextual Semantics of Twitter in the Energy Sector. Profesional de la Informacion. 2024. 33. 3
  • Emilia Smolak Lozano, Atsuho Nakayama. Semantic analysis of the Social Media discourse about the climate change. The focus of the public opinion on the Greta Thunberg, Australia fires and COP25. TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad. 2023. 14. 1
  • Fumio Komoda, Atsuho Nakayama, Takabumi Hayashi. Intra-firm Global R&D Networks of US IT MNCs as a Source of Competitiveness: Focusing on the Polar Comparison of Google, IBM and Canon. International Journal of Global Business and Competitiveness. 2021
  • Emilia Smolak Lozano, Atsuho Nakayama. Text-Mining Approach to Political Communication on Twitter: The Analysis of the Discourse of Spain’s Principal Political Parties During the European Parliament Elections in 2019. 2021
  • Atsuho Nakayama. Detection of Topics and Time Series Variation in Consumer Web Communication Data. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. 2021. 5. 187-195
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MISC (10):
  • 林倬史, 中山厚穂, 菰田文男. Internationalization and Networking Structures of R&D Activities by US IT Multinationals -Focusing on the Comparison of Google, LLC, IBM Corp., and Canon Inc.-. 国際ビジネス研究(Web). 2021. 13. 1
  • 鶴見 裕之, 増田 純也, 中山 厚穂. SG1-3 Twitter上のコミュニケーション内容と販売実績の関連性を考慮した顧客開発施策(特別セッション 顧客を開発するマーケティング1). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2014. 42. 80-81
  • 出口 慎二, 中山 厚穂, 高崎 祐哉. SG1-4 大規模データのクラスタリング : クラスタ中心を再計算しない非階層的クラスタリング(特別セッション 顧客を開発するマーケティング1). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2014. 42. 82-83
  • 中山 厚穂, 下川 敏雄, 酒折 文武, 竹村 彰通. SD3-2 JMOOC「統計学講座」の開発(特別セッション 統計教育における「新しい学び」の展開). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2014. 42. 200-201
  • 中山 厚穂. 「マーケティングのデータ分析; 分析手法と適用事例」. 行動計量学. 2013. 40. 1. 73-75
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Books (6):
  • マーケティング・リサーチに従事する人のためのデータ分析・解析法 : 多変量解析法と継時調査・時系列データの分析
    学文社 2020 ISBN:9784762029868
  • スタンダード文科系の統計学
    培風館 2018 ISBN:9784563010195
  • データ分析の基礎 : オフィシャルスタディノート : 日本統計学会公式認定
    日本統計協会 2014 ISBN:9784822337773
  • 特許情報のテキストマイニング : 技術経営のパラダイム転換
    ミネルヴァ書房 2011 ISBN:9784623059768
  • Excelソルバー多変量解析-ポジショニング編
    日科技連出版社 2010 ISBN:9784817193056
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Lectures and oral presentations  (20):
  • マーケティングのためのデータ活用
    (マーケティング・サイエンス 2018)
  • Study on Pinpoint Focus Type of Text Mining Technique
    (電子情報通信学会技術研究報告 2017)
  • Webコミュニケーション・データを活用した消費者理解
    (マーケティング・サイエンス 2016)
  • マーケティングにおけるWebコミュニケーションデータ活用の可能性
    (統計関連学会連合大会講演報告集 2016)
  • 「Twitter上の“消費者の声”の内容と販売実績の関係性分析」
    (マーケティング・サイエンス 2015)
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Education (1):
  • 2003 - 2006 Rikkyo (St. Paul’s) University Graduate School of Social Relations Program in Applied Sociology
Professional career (1):
  • 博士(社会学) (立教大学)
Work history (9):
  • 2022/04 - 現在 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Management Professor
  • 2020/04 - 2022/03 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Management Associate professor
  • 2018/04 - 2020/03 Tokyo Metropolitan University Graduate School of Management Associate professor
  • 2018/04 - 2019/03 University of Bayreuth Marketing & Innovation Visiting professor
  • 2010/10 - 2018/03 Tokyo Metropolitan University Department of Business Administration, Graduate School of Social Sciences Associate Professor
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Awards (5):
  • 2021/07 - Japanese Classification Society Outstanding Paper Award Predicting brand confusion in imagery markets based on deep learning of visual advertisement content
  • 2017/03 - Japanese Classification Society Outstanding Paper Award
  • 2013/11 - 吉田秀夫記念事業財団 第11回助成研究吉田秀雄賞 奨励賞
  • 2008/11 - 吉田秀夫記念事業財団 第6回助成研究吉田秀雄賞第一席
  • 2006/09 - 日本行動計量学会 日本行動計量学会肥田野直・水野欽司賞(奨励賞)
Association Membership(s) (7):
Japan Statistical Society ,  Japan Marketing Research Association ,  Japan Academy of Business Administration ,  Japanese Classification Society ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Operations Research Society of Japan ,  Behaviormetric Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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