Rchr
J-GLOBAL ID:201501085303176935   Update date: Aug. 01, 2021

Aramaki Keiko

アラマキ ケイコ | Aramaki Keiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (2): Education - general ,  Educational technology
Papers (13):
  • Keiko Aramaki, Makoto Shimoda, Hatsuo Mitsuishi, Keiji Matsuda, Kota Mochizuki. Professional Development among Universities of Education in Japan: Building Capacity in SoTL Activities. World Education Research Association Focal Meeting. 2019
  • ARAMAKI Keiko. Japan’s ‘tsukyu’ Classrooms for Inclusive Education: Using Inclusive Pedagogical Approach to Enhance Learning Capacity for All. World Education Research Association Focal Meeting. 2019
  • 荒巻 恵子, 村上 みな子. インクルーシブ教育に向けた体育科指導法の検討 : 発達障害のある児童生徒のためのスポーツ・レクリエーションから. 帝京大学大学院教職研究科年報 = Annals of the Graduate School of Teacher Education, Teikyo University. 2019. 10. 11-24
  • 荒巻 恵子. SoTL (Scholarship of Teaching and Learning)による継続的専門性開発の研究動向. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム = Forum of the Center for Teaching and Learning Teikyo University. 2019. 6. 1-12
  • 荒巻 恵子, 鈴木 康仁, 田村 順一, 三石 初雄, 中田 正弘, 藤井 靖史. 教員の資質向上のための研修プログラム開発 : "学び合う"校内研究を推進するミドルリーダー育成プログラムの創新と展開. 帝京大学大学院教職研究科年報 = Annals of the Graduate School of Teacher Education, Teikyo University. 2018. 9. 9. 97-106
more...
MISC (44):
  • 町支 大祐, 中田 正弘, 坂田 哲人, 荒巻 恵子. カリキュラム・マネジメントに関する教員の意識調査. 帝京大学大学院教職研究科年報 = Annals of the Graduate School of Teacher Education, Teikyo University. 2020. 11. 21-28
  • 荒巻 恵子, 町支 大祐, 小松 千草, 小宮山 香織, 安藤 拓也, 髙田 裕一, 宇佐美 健, 友部 智予, 三澤 貴博, 小倉 信, et al. 2019年度「海外学校教育実地研究」(第1回目)報告 : オランダ視察 2019年9月9日(月)~15日(日). 帝京大学大学院教職研究科年報 = Annals of the Graduate School of Teacher Education, Teikyo University. 2020. 11. 91-114
  • 荒巻 恵子, 赤堀 博行, 岡田 行雄, 蒲地 啓子, 西谷 晴美, 粕谷 哉子. 第11回帝京大学教職大学院フォーラム : 子どもを見つめて : テーマ「学びに向かう力・人間性等について考える」. 帝京大学大学院教職研究科年報 = Annals of the Graduate School of Teacher Education, Teikyo University. 2020. 11. 81-90
  • 相羽大輔, 奈良里紗, 荒巻恵子. 弱視学生支援におけるICT環境整備に対する健常学生の態度に及ぼす個人要因の効果. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2020. 62nd. 287-287
  • 砥抦 敬三, 荒巻 恵子, 石田 弥生, 青山 直樹, 冨樫 幸乃, 唐木田 充孝, 友部 智予. 「集団の中での発達障害児童生徒への支援」のあり方を考えるー平成30 年度帝京大学教職大学院公開授業実践記録ー. 帝京大学大学院教職研究科年報. 2019. 10. 77-95
more...
Books (2):
  • インクルージョンとは、何か? : 多様性社会での教育を考える
    日本標準 2019 ISBN:9784820806585
  • 教師をめざす学生のための教育情報リテラシー15日間〈パート2〉
    現代図書 2016 ISBN:4434215183
Lectures and oral presentations  (41):
  • 「教員養成ならではの大学教職員PD(Professional Development)プログラム」における大学教職員の専門性に関する力量構造の見直しをめぐって
    (令和2年度 日本教育大学協会研究集会 2020)
  • リーダーシップ開発における「学習する組織」論の見直し -発達志向型組織と自己変革の理論と実践-
    (日本教師教育学会第30回研究大会 2020)
  • 知的障害特別支援学校のカリキュラム・マネジメント 「体育」の教育課程から考える
    (日本特殊教育学会第58回大会,福岡 2020)
  • インクルーシブ教育学におけるカリキュラム開発 -教員養成課程における実践的研究-
    (日本特殊教育学会第58回大会,福岡 2020)
  • 教員養成系大学・学部及び教職課程の大学教職員の職能開発・専門性開発と認証システムの構築
    (2019年度日本教育大学協会研究集会, 岡山 2019)
more...
Work history (2):
  • 2020/04 - 現在 Tokyo Gakugei University Center to Support Partnership in the Advancement of Teacher Education Specially-appointed Professor
  • 2020/04 - 現在 Teikyo University Graduate School of Teacher Education Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page