Rchr
J-GLOBAL ID:201501095582555563   Update date: Jan. 30, 2024

Uémoto Wataru

ウエモト ワタル | Uémoto Wataru
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (3): Consumer Behaviour ,  Service marketing ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2022 Customers' Normative Influences in Service Settings
  • 2015 - 2017 Customer's Behaviour Modification in Service Encounters
Papers (4):
MISC (11):
  • 上元 亘. 若年層消費者の和牛肉選好に関する視覚と味覚による官能実験. 日本マーケティング学会ワーキングペーパー. 2023. 9. 8. 1-14
  • 上元 亘. サービス提供者に対する顧客フィードバックにおける個人および環境要因が与える影響. 日本マーケティング学会ワーキングペーパー. 2022. 8. 8. 1-21
  • 上元 亘. 顧客のサービス従業員に対するありがた迷惑行動 - 飲食業・小売業・宿泊業における分析. 京都マネジメント・レビュー. 2021. 39. 55-73
  • 上元 亘. サービススケープにおける顧客間相互作用の再検討- 15 サービスの比較. 京都マネジメント・レビュー. 2021. 38. 203-216
  • 上元 亘. 顧客のオピニオンリーダーに対するクチコミに関する考察 -ある菓子製造小売店の事例より. 京都マネジメント・レビュー. 2019. 35. 91-103
more...
Books (2):
  • 1からのマーケティング(第4版)
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2020 ISBN:9784502327711
  • 1からのグローバル・マーケティング -第13章 グローバル営業戦略
    碩学舎 2017
Lectures and oral presentations  (16):
  • 飲食店におけるセルフオーダー導入による利用客の態度変化に関する研究
    (サービス学会第11回国内大会 2023)
  • 同伴利用者との会話がサービス・リカバリーに与える影響
    (第64回消費者行動研究コンファレンス 2022)
  • サービス従事者が知覚する顧客の「ありがた迷惑」行動に関する研究
    (サービス学会第10回国内大会 2022)
  • サービス顧客の「ありがた迷惑」行為:利他的動機に基づく顧客の機能不全行動
    (第61回消費者行動研究コンファレンス 2020)
  • ホテル・旅館におけるサービス提供と利用者のおもてなし経験に関する研究
    (第7回マーケティングカンファレンス 2018)
more...
Education (3):
  • 2011 - 2015 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 2009 - 2011 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 2002 - 2006 Kwansei Gakuin University School of Business Administration
Professional career (3):
  • 学士(商学) (関西学院大学)
  • 修士(商学) (神戸大学)
  • 博士(商学) (神戸大学)
Work history (4):
  • 2018 - 現在 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration
  • 2015 - 2018 Reitaku University The International School of Economics and Business Administration, Department of Business Administration
  • 2012 - 2014 Kindai University Faculty of Business Administration, Department of Business and Marketing Strategy
  • 2007 - 2008 大和証券株式会社
Awards (1):
  • 2022/06 - Society for Serviceology Excellent Presentation Award
Association Membership(s) (4):
Japan Marketing Academy ,  Society for Serviceology ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page